22.9.17

Beskydy - podzimní dovolená

Do Beskyd jsme se vypravili na týdenní dovolenou už v polovině září r.2008.Ubytování jsme si zajistili v rekreačním středisku Tesla v Horní Bečvě.Horní Bečva leží v chráněné krajinné oblasti Beskydy asi 12 km od Rožňova pod Radhoštěm.Středisko mělo nádhernou polohu,jednak blízko lesa a hned za ním velké kopce,kde jsem každý navečer trénovala na výstup na Lysou horu,z kterého jsem měla trochu obavy.



Výhled z okna pokoje


Kopec,který jsem si několikrát vystoupala.Nahoře byl nádherný výhled 









Přehradní nádrž Horní Bečva



Pustevny a vrchol Radhošť

První výlet,který jsme naplánovali byly Pustevny a dále výstup na vrchol Radhošť.


Na Pustevny jsme se dostali lanovkou  z Trojanovic - Ráztoka,kde jsme mohli nechat auto na velkém parkovišti.Parkoviště je i pod Pustevnama,ale lanovkou je cesta určitě zajímavější.






Pustevny 1018 m.n.m. jsou pojmenovány po poustevnících,kteří zde žili.Dnes je toto místo význačným turistickým střediskem a v zimě vyhledávaným lyžařským střediskem.Bohužel v roce 2014 vyhořela jedna z chat Libušín.







Z Pusteven jsme se vydali do kopce k rozhledně Cyrilka a kolem sochy Radegasta k vrcholu Radhošť.




Socha Radegasta





Už se blížíme k Radhošti - 1129 m.n.m.Počasí bylo nádherné,tepleji jak loni v Jeseníkách.Také jsme tu byli skoro o měsíc dříve.Studený vítr tu foukal ale stejně.Na Radhošti se scházejí lidé k různým slavnostem.Je zde kaple a dřevěná zvonice a hned vedle bronzové sousoší sv.Cyrila a Metoděje.









Lanovkou,ze které jsem měla obavy jsem se nakonec svezla 4x.Na zpáteční cestě,když už jsem byli u auta na parkovišti v Trojanovicích zjistil manžel,že nemá mobil.Tak jsem zkoušela volat na jeho číslo,zda ho někdo neuslyší.Měli jsme štěstí,někdo ho našel u sochy Radegasta a dal ho paní do stánku s občerstvením.A tak jsme znovu vyjeli lanovkou na Pustevny,manžel mi koupil malé pivo a sám si vystoupal opět kopeček k soše Radegasta.Já jsem odmítla.Tak jsem tu seděla jako osamělá turistka s pivem.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení