5.1.18

Zřícenina hradu Pařez

Konečně jsme dnes vyrazili na výlet.Chodím sice několikrát denně na procházky se psem,ale pořád stejné trasy a to už mě nebaví.Chtěla jsem vyjet někam dál.Ráno bylo nádherné,vyšlo sluníčko a obloha byla na některých místech krásně modrá.Ovšem před desátou hodinou,kdy jsme vyjeli už byla obloha zatažená.Říkala jsem si,hlavně,aby nepršelo.

Výhled na Trosky cestou u pěkného zastaveníčka si nenechám nikdy ujít.






Hrad Pařez je zřícenina malého hradu,dříve nazývaný Husí nůžka.Nachází se v severozápadní části Prachovských skal poblíž vesnice Pařezská Lhota v okrese Jičín.Je chráněn jako kulturní památka České republiky.
Hrad pochází z konce 14.století.Byl vybudován na skalisku připomínající pařez,což zaručovalo jeho ochranu.Do hradu se vstupovalo jako dnes,prasklinou,která rozděluje hradní skalisko na dvě části.Existence tohoto sídla neměla dlouhého trvání,patrně již za husitských válek zanikl a roku 1430,kdy byl zdejší kraj majetkem Ctibora z Pařezu,se již uvádí jako pustý.
Je dochováno několik místností vytesaných do skály a jsou zde i zbytky vnějšího zdiva.
Mně se hrad líbil a byla jsem nadšená i okolní přírodou.A velkou radost měla i Bleky,konečně se pořádně proběhla.






















Výhled z horní vyhlídky na rybník

  

























Okolí hradu bylo také nádherně.Kopcovitý,skalnatý terén,který mám moc ráda.Hlavně krásný vzduch.Spíše mi to připomínalo jaro,než zimu.Bylo i docela teplo.






Obešli jsme hrad ze všech stran.


























Odtud jsou už kousek Prachovské skály



Tady to přeci jen zimu připomíná.

  



Lidem se tu musí bydlet jako v pohádce.Kus od hradu,naproti rybník a okolo les.



Těším se,že na jaře až se bude příroda probouzet se sem vrátíme.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení