6.5.18

*Tenkrát v ráji-Radůza*





Kdo jste viděl v neděli večer film Tenkrát v ráji mi musí dát za pravdu,že to je nádherný film a píseň,kterou k němu nazpívala Radůza dojem z filmu ještě umocňuje.Film je o turnovském horolezci Josefu Smítkovi,který se ukrýval ve skalách Českého ráje před nucenými pracemi v Německu.Po prozrazení a dopadení byl nacisty popraven.

Na Youtube jsem našla toto video a dovolila si ho sdílet.

Text písně Tenkrát v ráji.....Až se mi tají dech,prostě nádhera

 Už jen měsíc se toulá ve skalách
naše stopy déšť už dávno splách
a já vím,že někde v puklinách mne ještě kousek zbyl
a že ho nevyplaví žádný déšť co byl.

Už jen měsíc nad převisy skal
tou dálkou na mě zapískal
a moje srdce běží za tím hvizdem jak smyslu zbavené,
aby naposledy spočinula v kamenech.

Tenkrát v ráji nechtěli jsme propást
žádný pramen,z kterého jsme mohli cestou pít
jenže jednou před každým z nás otevře se propast
jednou každý z nás do ní musí sestoupit.

už jen měsíc bloudí labyrintem skal
a já ho prosím,aby mě svým šípem sklál
ať jehla nejstrmější poslouží mu jako ostrý hrot
nejtěžší viklan,ať přikryje můj hrob.

Tenkrát v ráji...

už jen měsíc dotýká se skal
a já ho prosím: Svoje světlo zkal !
Ať nikdo ani okem nezavadí o otisky mých stop
teď,když místo nebe hlína je můj strop.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení