2.7.17

Dolský mlýn

Další z výletů,který jsme podnikli v době našeho pobytu na hradě Tolštejn byl Dolský mlýn.Auto jsme nechali na parkovišti v Jetřichovicích a vydali se lesní cestou podél říčky Jetřichovická Bělá.Dolský mlýn se nachází na soutoku Kamenice a Jetřichovické Bělé v národním parku České Švýcarsko.Zřícenina původního trojkolového mlýna a pily  pochází z r.1515.Z původní stavby zůstalo dochováno pouze torzo obvodových zdí.V r.2007 byl Dolský mlýn vyhlášen kulturní památkou.

Jetřichovická Bělá je jedna z nejkrásnějších a nejčistších potůčků v národním parku České Švýcarsko.Je napájena vývěry podzemních vod.Já jsem z ní byla okouzlena.Každý kousek cesty se mně zdála jiná,ale vždycky nádherná.Nestačila jsem cvakat spouští u fotoaparátu.Občas vysvitlo sluníčko a potom to byla i hra světel a stínů.Voda byla naprosto průzračná a občas jsme zahlédli rybky.











 





















Dolský mlýn.Udělat snímek bez lidí byl pro mě hlavní úkol.Bylo zde plno dětí,asi školní výlety.Dovnitř mlýna jsem se ani nepokoušela dostat.Nebyli jsme tu dlouho a zvedl se silný vítr,který nevěštil nic dobrého.Za chvíli se spustil silný déšť.Manžel se obrátil a spěchal zpátky,že v lese tolik nezmokneme.Udělala jsem pár snímků a klusala za ním.Pěkně jsme zmokli.



V r.1952 ze zde natáčela Pyšná princezna a v r.2008 další pohádka Peklo s princeznou.












Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení