11.1.21

Břehyňská průrva,přehrada Fojtka a další

V sobotu dopoledne se ukázala modrá obloha,bohužel do odpoledne nevydržela,ale byly aspoň trochu mraky místo bílé oblohy.Když jsem v zimě začala s průrvami,vzpomněla jsem si na další v Doksech.Hory jsme o víkendu vypustili a udělali dobře.Byl tam velký nával.Necháme si je na všední den.V Doksech skoro žádný sníh není.Břehyňský rybník je druhý největší rybník v Doksech.V hrázi rybníku je do pískovcové skály uměle vytesaná průrva,která odvádí Břehyňský potok do Máchova jezera.

Nad rybníkem zahalen v oparu je hrad Bezděz.

Břehyňská průrva

Kaplička sv.Vavřince v Doksech

Dále jedeme na Jablonné v Podještědí.Zastavujeme,abychom si prohlédli baziliku sv.Vavřince a Zdislavy.Samozřejmě jenom zvenčí.Byli jsme tady už několikrát,ale vždy zavřeno

Bazilka se mi nevejde do fotoaparátu,mám ji rozkouskovanou.Když jdu dál,mám na záběru zase auta,která kolem parkují a zrovna jednu velkou dodávku.

Zpátky míříme směr Liberec a Mníšek,kde se chci podívat na přehradní nádrž Fojtka.Byli jsme tady jednou v létě a to se zrovna opravovala hráz a tak jsme na ni nemohli.Nádrž byla vybudovaná na potoce Fojtka.V létě je tady pěkné koupání.
Tady je sněhu docela dost.Je to taky jenom 6 km od Liberce.

Hrad Ralsko.Hrozný kopec,tam bych už nevylezla,nemám ani potřebu.Ambice jsem nechala už za sebou

Dnes jsem čekala také lepší počasí.Koukala jsem na předpověď,ale po sluníčku,které mělo být marně pátrám.Máme tu zase psa a tak se možná někam s ním odpoledne podíváme.
Mějte hezký začátek týdne

1. Opravdu krásné výlety podnikáte. Jsou to místa, která neznám, tak jsem ráda, že se mohu prostřednictvím Tvých moc pěkných fotek tam alespoň podívat.
    Hezký den !
    Hanka

1. Hani,děkuji.Já doma moc nevydržím,sice jsem denně venku se psem,ale občas vytáhnu manžela někam dále,dokud mu to ještě řídí.

2. Jitko, parádní výlet. Mně nejvíc zaujaly fotky z vodního díla Fojtka. To je fakt nádhera. Ráda jsem se s Tebou prošla místy, která neznám ani z jiných blogů.
    Přeji fajn dny. D.

1. Dášo,děkuji.Vodní nádrž Fojtka je moc krásná a v létě se tu dá koupat.

3. Jituško, to jsou úžasné fotografie. Břehyňský rybník i průrvu jsme navštívili předloni v létě. Zimní pohledy na rybník, průrvu i kapličku mě potěšily. I ta roubenka bez lidí je zajímavá a krásná. Tam v létě prodávali zmrzlinu, ale byla tam strašná fronta...Tak jsem oživila naše letní vzpomínky na docela pěkný výlet zakončený výborným obědem v Doksech. Nádrž Fojtka je zajímavá a nádherná. Nebyli jsme tam a mně by se tam moc líbilo. Také mám ráda taková místa, kde je možné se zastavit a rozjímat v tiché přírodě. Hlavně nikde žádné davy lidí a to má něco do sebe. Musím se podívat do map, jestli se tam dá dostat od vlaku nebo autobusu. Děkuji za krásnou podívanou,.

1. Jaru,děkuji.Také jsme si tam chtěli v létě koupit zmrzku,ale fronta byla až sem k té roubence.Tu hospůdku jsem nefotila stála před ní dodávka.Jmenuje se U leknínu

4. Jíťo, až na tu Fojtku vše důvěrně znám a stejně jsem si na tvých fotkách ,,pošmákla,,.
    A podívám se jindy zas. Pa Jiřina z N.

5. Ta bazilika je opravdu nádherná, impozantní budova. Pěkné zimní fotky

1. Bazilika je moc krásná,ale nenašla jsem místo,abych ji tam měla celou.bylo okolo hodně aut a to mi na fotkách vadí

6. Jituš, udělali jste si krásný výlet. 👍 Břehyňskou průrvu a Máchovo jezero znám jen od jara do podzimu. V zimním hávu vypadá krajina, kterou důvěrně znám, tak trochu jinak. Baziliku svatých Vavřince a Zdislavy znám i zevnitř. Poprvé jsem jí navštívila, když jsme se vracely se spolužačkami z nějaké exkurze. Přemluvily jsme paní profesorku. Tehdy nás provázel mladý kněz, byly jsme dívčí třída a naše všetečné otázky ho uváděly do rozpaků. Kdykoli jsem baziliku navštívila potom, vždy jsem si vzpomněla, jak knězi hořely tváře a uši. Asi byl šťastný, když jsme všechny odešly. 😃 A Fojtka? Naposledy jsem tam byla ještě v době studií a to už je asi 50 let. Hráz vypadá stále stejně.
    Měj hezké dny 💓

1. Alenko,děkuji.Hráz na Fojtce asi před dvěma lety opravovali a nešlo to projít a tak jsem byla zvědavá,jak to tam vypadá teď.

7. Krásný výlet, Jituško! Kochám se jak přírodou, tak bazilikou. Tam bych se ještě jednou moc chtěla podívat. Přehradu vůbec neznám, pod sněhovou peřinou vypadá kouzelně.
    Přeji hezký večer, Helena

1. Helenko,děkuji.Přehrada je kousek od Liberce a kdysi jsme ji objevili taky náhodou

8. Jitulí, to je opět zážitek, skvělé záběry, díky Tobě poznávám další místa naší zemičky 🎄❄🎄

9. Zdravím Jitulko, máš tu samou zimní krásu a já ti za to moc,moc děkuji, opatruj se a měj krásné dny:-)♥

10. Jituško moc zdravím a protože jsem tady dlouho nebyla, pár příspěvků zpět si vychutnala, ale na komentíky nedošlo, omlouvám se, nestíhám. Fotíš a popisuješ nádherně, moc si to užívám, děkuji ♥ ♥

11. Danuško,děkuji.Také nestihám,pořád mám co dělat doma,nebo spíše mám těch koníčků nějak více

12. Jitko, děkuji za nádhernou procházku zimní krajinou, kterou jsem tak trochu poznala v létě. Ale jen trochu. Průrva je hodně zajímavé místo a moc se mi líbí hráz přehrady s těmi věžemi jako na nějakém hradě. Ty píšeš, že nevylezeš na Ralsko, já jsem takové pocity měla na Bezdězu. Možná to bylo velkým vedrem, které tenkrát panovalo, ale prohlásila jsem "Bezděz už nikdy více." Ale zajímal mne díky panu Vondruškovi, který o něm psal jako sídle královského prokurátora za Přemysla Otakara II. Měj hezký dny.

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení