1.2.22

Háčkované polštářky a k tomu něco na zub

 Na přání vnučky jsem ji do nového pokojíčku uháčkovala polštářky.Dohodly jsem se na barvách i vzoru.Pouze musím ještě dokoupit náplň do polštářků a doladit je.






O víkendu jsem dostala chuť na sladké.Nic neobvyklého,sladké miluju.
Zrovna mi padnul do oka recept na muffiny na internetu.
Tak bylo rozhodnuto.A bylo to ňamka.

Recept na mandarinkové muffiny

125 g změklého másla,100 g cukru,2 vejce,1 vanilkový cukr,
150 g bílý jogurt,200g hl.mouka,1 lžička prášku do pečiva,špetka soli
Máslo utřeme s cukrem,přidáme vejce a jogurt.Cukrářským pytlíkem tvarujeme těsto do papírových košíčků.Navrch dáme mandarinky.Na druhou várku jsem dala navrch rybíz,který mám ještě v mrazáku.Možná mi muffiny s ním chutnaly více.
Pečeme na 180 stupňů 25 minut.




Manžel má rád koka sušenky.Jsou jednoduché,tak je občas upeču.
Syn sladké vůbec nejí  a tak mu vždy připravím krabičku ať vezme své přítelkyni.
Recept mám od své nejmladší sestry.

220 změklého másla,100 g moučkového cukru,240 g hladké mouky,100 g kokosu,
2 žloutky,2 lžíce kakaa,vanilkový cukr
Ušleháme žloutky s cukrem a potom přidáme další přípravy.Z těsta uděláme kuličky,dáme na plech na pečící papír a vidličkou rozmáčkneme.Aby nám to udělalo hezký vzorek.Pečeme 10-15 minut při 180.



Manžel má rád oříšky,tak jsem je na pár sušenek dala.



Naší rodinu čeká teď dost oslav,které jsme loni kvůli covidu nemohli uskutečnit.
Dneškem začíná vnuk,hned za ním zeť a v sobotu manžel.Oslava bude u nás.
Tak se vyblbnu.
Určitě upeču česnekové slimáky.Recept mám také od nejmladší sestry a zkoušela jsem,co by bylo  lepší.Zda větší a nebo menší.Na oslavu se hodí menší.A česnekem nešetřit.
Recept je z kila mouky,já pekla jenom z 300g a recept podle toho dále upravila.Ale tady uvádím původní.
1 kg hladké mouky,l lžíce cukru,kostka droždí,1/2 l mléka,lžíce soli,
100 ml oleje.Připravíme klasicky kynuté těsto a necháme kynout hodinu.Připravíme si náplň a to tak,že utřeme máslo s česnekem a tím potřeme vyválené těsto.Nakrájíme na proužky,srolujeme a pomažeme vajíčkem.Navrch dáme sezam,ale třeba i grilovací koření.Tady se meze nekladou.Pečeme na 180 stupňů 15
minut.





V poslední obě si hodně dělám rybí salát.Manžel si ho kupuje,ale ten mně nechutná.Nemám ráda kyselé věci a tak jsem si ho začala dělat podle receptu na internetu.Příprava je velmi jednoduchá.Použiju rybí filé a nebo tresku.Libovolnou zeleninu,já mám nejraději tu,co je na fotce.Všechno krátce povařím,filé nakrájím na malé kousky a smíchám buď s bílým jogurtem,častěji s kysanou smetanou.Majonézu moc nemusím a tak přidám lžičku.Osolit,jak kdo má rád.Kdo má rád kyselé ryby může udělat ze zavináčů.



Pro dnešek  je jídla až dost a na noc se jíst nemá.Doba je pokročilá a tak vám příspěvek naservíruji k snídani.
Mějte hezký první únorový den


40 komentářů:

  1. Jitu, ještě jsem nesnídala a Ty mi děláš chutě. Dala bych si mufiny i koka sušenky. Moc nepeču, manžel sladkému moc nedá, já naopak. Když něco upeču, tak většinu sním já. Plech na mufiny jsem dala snaše, ona peče hodně. Koka sušenky jsem už také dělala, jsou moc dobré.
    Obdivuji krásné polštářky, vnučka je určitě spokojená.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  2. Růženko,děkuji.Manžel sladké má rád,ale dá si jenom ke kávě,já ho můžu celý den.Ale krotím se i když s váhou potíže nemám,vyběhám to se psem.
    Nicolce se polštářky moc líbily.Ještě chce dcera,ale pořád si nevybrala přízi

    OdpovědětVymazat
  3. Jitu Ty jsi obdivuhodná. Tolik různého pečiva! Polštářky jsou perfektní. Jsi moc šikovná. Některé recepty si opíšu a vyzkouším. Ten rybí salát dělám úplně stejně jako ty a jen s jogurtem a je vynikající. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  4. Polštářky jsou opravdu moc krásné. Je mi jasné, že se líbily.
    No a ty dobroty jsou hodně lákavé. Můj manžel dříve moc sladké nemusel, ale teď se pobízet nedá. Takže občas něco peču. Ale doby, kdy jsem pekla hodně (kluci byli doma), ty jsou už pryč.
    Klidný den, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji.Já na sladké dříve moc nebyla,až později se mi změnily chutě.A když jsem chodila do práce nebylo tolik času a teď ho mám hodně a někdy upeču i 2x týdně.Ale část rozdám.

      Vymazat
  5. Jituš,polštářky nemají chybu,moc pěkné...a ty dobroty vypadají také skvěle,určitě chutnaly.Já jsem také dříve dost pekla,manžel sladké miloval,ale teď co jsem sama se mi do toho moc nechce.Zkoušela jsem péct i z třetinové dávky na malý plech a stejně to jím pak týden,měj se hezky...hlavně zdraví..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,pro sebe bych taky moc nepekla,ale nakoupila jsem si malé formy a peču třeba z třetinové dávky

      Vymazat
  6. Jitko. Moc pěkné polštářky. Barvičky jsou zvolené velmi příjemně. V moderním designu šedá vede.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám ve všech čtyřech pokojích základní šedou,protože pořád stěhuji.A doplňuji bílou,černou,šedou a fialkovou.

      Vymazat
  7. Dostaly mne všechny dobroty. Ještě štěstí, že jsem po obědě. Hodně bych trpěla. 😃

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Péct mě hodně baví,bohužel manžel má nadváhu,ale kdyby se více hýbal bylo by to jiné.Jenže on nechce

      Vymazat
  8. JItuško, polštářky jsou krásné. Určitě z nich má vnučka velkou radost a nadělají v pokojíčku parádu. Muffiny určitě vyzkouším, vypadají lákavě a ostatní pečení bych si také dala. Jsi šikulka.
    Přeji ti pohodové odpoledne. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo,děkuji.Muffinů jsem už pár vyzkoušela a tyhle mi chutnaly nejvíce,hlavně šly dobře z papírových košíčků

      Vymazat
  9. Jitko, polštářky jsou moc pěkné jak vzorkem, tak barvami. Podobný polštářek jsem také kdysi pletla, a docela jsem dostala chuť zase něco spáchat. S dobrůtek bych si dneska vybrala česnekové šneky. Měj se hezky, zdravím 😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,momentálně nic neháčkuji,ale jsem už z toho nervozní.Háčkuji večer u telky a dnes pro změnu sedím u počítače

      Vymazat
  10. Jitu, ty tedy nezahálíš!
    Polštářky jsou parádní, moc se mi líbí! A hned jsem se zastyděla, já jich mám od léta několik upletených, ale neušitých...
    Pečeš a tvoříš samé dobroty - jogurtové muffiny musí být skvělé, to pečivo s česnekem jsem dělala před časem, děkuji za připomenutí. Jen jsem těsto stočila do rolády a pak cik cak nakrájela takové trojúhelníčky.
    Rybí salát mě hodně zaujal, občas ho dělám právě ze zavináčů...
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,myslím,že příště ty slimáky udělám také trochu jinak,jednodušeji.
      Já jsem doma mám spousty času,ty chodíš do práce to je jiné.Také jsem dříve všechno honila

      Vymazat
  11. Polštářky jsou nádherné Jituško.A těch dobrot.Muffiny dělám čast,ale lepí se mi na ty papírové košíčky.Můžu vědět jaké máš ty tvoje? Hezký večer...💙

    OdpovědětVymazat
  12. Jituš, ten vzoreček na polštářcích je opravdu efektní, moc se povedly.
    A krásně napečeno, úplně se sbíhají sliny.
    Krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko,děkuji.Pořád jsem nevěděla,zda je to ten správný vzor na polštářek,ale jsem s výsledkem spokojená

      Vymazat
  13. Jindřiško,děkuji.Používám také papírové a už jsem pekla pár druhů muffinů a některé se musely pomalu z košíčku vykousat,ale tyhle šly dolů krásně.Asi záleží na těstě.

    OdpovědětVymazat
  14. Jituško, Ty jsi pilná a šikulka k tomu ! Polštářky se určitě líbily, já jsem taky polštářková, teď budu další šít. A těch dobrot... Muffinky peču různé často, koka sušenky jsem ještě nepekla, recept si opíšu. Já peču taky dost a ráda, je nás pořád plný barák... Opatruj se. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,od tebe pochvala těší dvojnásobně,protože vím,jak si mimořádně šikovná.Na tvé polštářky se moc těším

      Vymazat
  15. Jitko, nezbývá mi, než se přidat k obdivovatelkám polštářů, jsou pěkně sladěné, a co se mlsných výrobků týká, ochutnala bych vše. Zdravím a ať se ti i nadále vše daří. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  16. Jituško,
    to je nádhera, polštářky jak od cukrářky, to pečení je suproví, nádhera, je vidět, že Tě to baví, moc díky za vše. Maru

    OdpovědětVymazat
  17. Jitko, polštářky jsou krásné. Vnučka je určitě nadšená. A ty dobrůtky, ty jsou mňam. Hezký tvořivý či cestovatelský den přeje Marie.

    OdpovědětVymazat
  18. Parádní polšťářky a těch dobrůtek co jsi připravila. Úžasné.

    OdpovědětVymazat
  19. Polštářky jsou krásné a těch dobrot! Mňam. 🙂

    OdpovědětVymazat
  20. No páni, že jsem sem vlezla večer hihi a mám Jitu hlad. Samé dobroty jsi fakt šikovná i polštáře máš hezké👍👍👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,od tebe to potěší,ty jsi v pečení jednička na tebe nemám

      Vymazat
  21. Jituško zírám, jsi všeuměl ♥ ♥ ♥

    OdpovědětVymazat
  22. Danuško,děkuji.Dělám jenom to,co mě baví

    OdpovědětVymazat
  23. Tady jsem určitě komentář psala, asi bude ve spamu. Jsi šikulka ♥

    OdpovědětVymazat
  24. A jsem tu zase, moc se mi všechno líbí, Jituško. Maru

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení