17.5.22

Čertův kámen a Petřín

 Po práci je potřeba odpočinek a tak,když jsem ušila synovi záclony do celého baráku jsem přemluvila manžela,že jsem něco objevila v Jablonci nad Nisou a že to není daleko a mohli bychom tam zajet.

Čertův kámen je neobvyklý geologický útvar,který vzbuzoval odedávna pozornost místních obyvatel.Nachází se v části Jablonce nad Nisou Vrkoslavic.V myslích horalů vznikla i pověst o Čertově kamenu,vyprávějící o vyvolávačích ďábla,kteří se v touze po mamonu scházeli v nedaleké kapli.Při svých nekalých činech však byli přistiženi vikářem.Právě ve chvílích úprku se zjevil na balvanu ďábel s pytlíkem skrývajícím bohatství.Jakmile vikáře zahlédl začal kolem sebe bít ocasem tak vztekle,že do balvanu vyhloubil několik prohlubní.Pak zmizel i s pokladem a už se tu nikdy neobjevil.Velký žulový balvan tu spočívá na čtyřech menších a celá soustava tvoří jakousi otevřenou jeskyni.














Odtud to už nebylo daleko k restauraci Petřín.Byli jsme tu v roce 2019 a objekt byl zavřený a byl nabízen k prodeji už od roku 2013.A protože jsem nedávno četla,že je Petřín konečně otevřený,tak bylo jasné,že se tam musím podívat.Bylo tady plno aut a venkovní sezení plné.Byl to radostnější pohled,než když jsme tu byli před lety.Já jsem opět obdivovala nádherné výhledy dolů na město.
Vyhlídková věž u objektu není zatím přístupná.To musejí být teprve úžasné výhledy.Tak třeba zase někdy za rok.




Hnědá budova je budova radnice z roku 1869





Vidět je i vodní nádrž Mšeno.Tam Vás vezmu příště až projdu další fotografie.


Byl to takový příjemný malý výlet autem.Manžel mě odveze kam potřebuji a než se mu podaří někde zaparkovat já si všechno oběhnu a jsem spokojená.
Mějte hezké dny

22 komentářů:

  1. Milá Jitko, za tento příspěvek jsem ti moc vděčná, kdysi jsem několik roků v Jablonci žila, ( ještě jako svobodná ) a tak mám město a okolí moc ráda. Loni nebo snad už předloni jsme s mužem u přehrady byli na výletě jako nostalgická vzpomínka pro mne. Ale díky i za povídání o Petřínu, byl dlouho zavřený a vypadalo to jako mnoho jiných podobných míst, která se po revoluci málem zbořila.My se vždy při výletech na Černou Studnici stavujeme v cukrárně v Kokoníně.
    Jitko, hezký výlet! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,to jsem ráda.I já mám Jablonec ráda,raději jak třeba Liberec i když tam jezdíme častěji.U přehrady se mi to moc líbilo a jsem ráda,že je otevřený Petřín

      Vymazat
  2. Krásné záběry i moc hezké povídání a já moc Jitu velké díky♥ Opatruj se a měj prima dny:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jitko,.Kč hezké fotografie i doprovodné slovo.🍀

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, děkuji za seznámení s dalšími zajímavými místy. Kameny znám z fotek na IG, Petřín se mi moc líbí...
    Přeji pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Ten kámen jsem našla právě tam

      Vymazat
  5. Jituško, to nemá chybu. Maru

    OdpovědětVymazat
  6. Ty kameny jsou moc hezké a zajímavé. Přeju pěkný víkend. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Jejky to zase byl nádherný výlet, díky za bezva fota a povídání ♥

    OdpovědětVymazat
  8. Moc hezká místa i fotky Jitu ♥

    OdpovědětVymazat
  9. Tak tedy nevím, ale asi je komentík ve spamu. Myslím si, že už jsem tuto krásu komentovala. Hezký den ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,pravidelně do spamu koukám a dávám zveřejnit

      Vymazat
    2. Díky Jíťo, tak jsem si to asi jenom myslela. Také to kontroluji. Hodně komentíků padá do spamu.Dnes dopoledne, nešlo vůbec přidávat komentáře. Nevím co se to děje. pa

      Vymazat
    3. Štve mě to.Kdo o tom ví,podívá se do spamu,ale z ostatních blogů to děvčata pořád neví,asi,kam se podívat

      Vymazat
  10. Krásná místa jsi zdokumentovala Jituš,pro mne novinka...Já jsem teď na Blogu týden nebyla,cestovala jsem dosti daleko,snad se mi podaří sem dát nějaké fotky,zatím nestíhám,měj se hezky..

    OdpovědětVymazat
  11. Evi,tak se budu těšit na tvé fotky z cestování.My pořád cestuje po našem kraji

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení