1.2.23

Přiletěli jeřábi

 V pátek ráno zvonil manželovi mobil byla jsem zrovna v kuchyni.Za chvíli přišel a říká mi,ustroj se za Turnovem na poli je 12 jeřábů.Jak řekl,tak se stalo.Po cestě jsem byla nervozní,protože jsem si zrovna nedávno říkala,že už velkým objektivem fotit nebudu.Nedaří se mi.Ke všemu byl den,jako vlastně každý jiný.Mlhavo,mokro.Stativ jsem si ani nebrala,stejně je problém ho pevně umístit někde na nerovném povrchu.Snažila jsem se,co to šlo,ale ranní třes rukou je největší.A tak jsem vyzkoušela možnosti Zoneru .Lepší výsledek mi nenabídl.Nakonec už jen ta podívaná na jeřáby byla úžasná a člověk se nehoní za zážitky jenom proto,aby je mohl vyfotit.Většina fotografií jsou výřezy.


























Když jeřábi zvlétli byla to úžasná podívaná



















Čáp je pořád na svém místě.Byla jsem ujištěna,že se nemusím o něj bát.Nakonec kousek od něj jsou v poli labutě a stádo srnek a teď i jeřábi.
Myslím,že ti tu asi nezůstanou.Po vytrvalých deštích zmizely i poslední zbytky sněhu a ani nemrzne,teď jsou třeba 4 nad nulou.Tak snad to ptactvo zvládne.


Mějte hezký začátek nového měsíce
 

38 komentářů:

  1. To je Jituš úžasná podívaná,já jsem u nás toto ptactvo nikdy neviděla,dík za podívanou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,moc děkuji.V Českém ráji jsou místa,kde jeřábi hnízdí.Nefotila jsem je poprvé

      Vymazat
  2. Tak to je senzační reportáž. Máš tam jeřábi a srnky, dále jeřábi a kaplička, jeřábi a labutě. No to jsou skvělé záběry. Díky za ukázku. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji.Je tady všechno,ale potřebovala bych mít klidné ruce a ještě větší objektiv,ale ten už bych neudržela vůbec

      Vymazat
  3. Jituš, fotky jsem si prohlédla už několikrát a jsem uchvácená. Tomuhle se říká foto úlovek. 👍👍👍
    Nikdy jsem jeřába volně v přírodě neviděla. Děkuji za nádhernou podívanou.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,moc děkuji.Pro mě to byl opravdu zážitek.U nás jsou místa,kde se jeřábi zdržují,ale možnost je vidět je dokud nezačnou hnízdit.Nefotila jsem je poprvé,ale tolik najednou jsem asi ještě neviděla.

      Vymazat
  4. Jitko, tak to díky manželovi máš pěknou reportáž z přírody kolem Jizery. Na mne udělal největší dojem snímek s kapličkou na Vyskeři, ale ti letící jeřábi také.Kdoví, odkud se tu vzali a kam pak poletí. A tomu čápovi přeji, aby přežil a dočkal se jara a kamarádů z Afriky.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,jeho kamarádi ví,jaký jsem blázen do focení a tak mu dávají tipy.Myslím,že jeřábi zakotví někde u Žabakoru,to je jejich hnízdiště.Také myslím na čápa,ale snad už bude zima mírná a najde si čápici a nějaké pěkné hnízdečko

      Vymazat
  5. Tak to je úžasné.Velký palec nahoru.Karel

    OdpovědětVymazat
  6. Jituško, moc krásné fotografie. Kochám se... Měj se dobře, Lenka.
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Jituš, to je něco, co u nás neuvidím a v přírodě jsem jeřáby neviděla. Tobě přeji, abys je ještě někdy viděla, je to zážitek. 👍
    Díky za tuto možnost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji.Jak začnou hnízdit,tak už potom tolik vidět nejsou.Hlavně,aby už nebyla velká zima,zatím je docela teplo.Snad je ještě někdy uvidím,mají hnízdiště u Žabakoru.

      Vymazat
  8. Jituško, fakt parádní fotky! Ta s tou kaplí v pozadí nebo jak letí v řadě - nádhera!
    Děkuji za tu podívanou a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Chtělo by to větší objektiv aspoň 400 mm,to by potom bylo něco.A hlavně klidné a pevné ruce

      Vymazat
  9. Jitko, opravdu parádní fotky. Já jsem jeřáby viděla jen na stavbě sídliště, ale není jeřáb jako jeřáb 😀😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,děkuji.I ty jeřáby jsem fotila,když nám dělali na paneláku novou střechu

      Vymazat
  10. Jitko, někdy fotky nemusí být úplně nejostřejší, aby zprostředkovali krásný zážitek. Navíc mě přijdou moc pěkné - a ty jeřábi v letu - to je krása. Snad ptactvo nezmrzne. Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Říkala jsem si,že se vrátili nějak brzy.U nás jsou zimy mírné,tak snad i tentokrát

      Vymazat
  11. Ahoj Jituš,
    to byla určitě krásná podívaná. Moc děkuji. Přeji Ti pěkné dny...♥

    OdpovědětVymazat
  12. Ali,děkuji.Podívaná to byla úžasná

    OdpovědětVymazat
  13. No páni, tak to je Jituš něco já nemám slova žasnu, musela to být nádherná podívaná i skvělý zážitek hlavně ten zvlet to se opravdu povedlo. Měj se moc hezky šikulko♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,byla to podíváná,ale kdyby byly pevné ruce a větší objektiv fotky by byly lepší.
      Moc děkuji

      Vymazat
  14. Týýýýýýýýýý jó Jíťo, to je nádherná podívaná, Díky moc za tu krásu.

    OdpovědětVymazat
  15. Nádherný snímky, Jituško. Maru

    OdpovědětVymazat
  16. Přemýšlím, jestli jsem tady u nás jeřábi viděla. Asi ne.
    No tak alespoň Tvoje fotky si mohu prohlédnout.
    Měj pěkný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji.U nás mají hnízdiště u rybníku Žabakor a tak jsou občas vidět

      Vymazat
  17. To je krásná podívaná Jituško,děkuji za ni.🤩

    OdpovědětVymazat
  18. Úžasná podívaná, jak odlétají jsem se mrkla 2x. Parádní fotky ♥

    OdpovědětVymazat
  19. Jituško, jeřáby jsem takto ještě neviděla. To je úžasné, že tě manžel takto podporuje a má pochopení pro tvého koníčka a přátelé na telefonu. Myslela jsem, té se jeřábi většinou zdržují u rybníků. Fotky jsi pořídila skvělé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Manžel mě podporuje a jsem ráda,protože jako neřidička jsem na něm závislá.
      Jeřábi se zdržují kolem rybníků máme jich tu několik.Hnízdiště mají u rybníku Žabakor,ale tam jsem je ještě neviděla.Je to vždy velká náhoda.Manželův kamarád má koníčka myslivost a jezdí krmit zvířata,už jednou mi dal tip na jeřáby.

      Vymazat
  20. Nádherné záběry jeřábů. U nás nejsou vůbec vidět ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško,děkuji.U nás v okolí mají několik hnízdišť.Ale je to vždy velká náhoda je vidět

      Vymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení