27.2.23

Známky jara ?

Známky  jara jsou u nás takové opatrné.Možná je to nejvíce vidět na Jizeře,kde je dost vody,protože,jak se oteplí a začne na horách tát sníh,řeka se naplňuje.Dnes je to jinak,zima se na hory vrátila.Mám místa u Jizery,kam se ráda vracím pokud jsme někde nablízku.Jedním z nich jsou Rakousy a stará lípa na břehu.




V létě,kdy je lípa zelená je pod ní příjemné posezení před horkem.Čekáváme tady vždy na mladé,kteří jak syn,tak dcera jezdí
s rodinou na raftech z Malé Skály do Dolánek.










Při pohledu na lípu si vždy vzpomenu na oblíbenou knížku z dětství Zpívající lípa.
Půvabné pověsti od Miroslava Bureše.





Další místo u Jizery,které mám ráda jsou Nudvojovice.Bohužel je to jediné místo,kam se dá dojít ze sídliště.Kus přírody.Na druhou stranu Jizery se tu nedá přejít.Jedině po plynovém mostě,který ale není k tomu určen.Také jsem už přes něj lezla a ne jednou.
Marně jsem hledala sněženky,nejsou ještě rozkvetlé a zrovna tak i krokusy.



Podle Jizery se nedá ani dojít do Přepeř,nejbližší vesnice.V cestě stojí na břehu budova,kdysi podniku Kolory.
Nudvojovice je malá vesnička,kde se narodil můj tatínek,proto to mám tady ráda.Ovšem před cedulí Nudvojovice aby mohla být i značka slepá ulice.Nikam se z nich nedojde a už vůbec nedojede.Prostě jenom tam a zpátky.
Má to své výhody,je tu klid od aut.






Plynový most přes Jizeru.



Dcera mě pořád zvala na Olšinu,že ji kvete hodně sněženek.V týdnu pršelo
a tak jsem si je vyfotila až v neděli,kdy jsme nabírali vnučku a vezli ji do Prahy
na autobus do Humpolce.V neděli poletoval sníh,jednu chvíli byla i chumelenice,
ale v Turnově sníh nezůstal.Proto mě překvapilo,co bylo sněhu na Olšině.
Sněženky pod sněhem,dříve jsem to  nestihla











Že budu fotit sníh mě už nenapadlo.Dnes svítí sluníčko a tak půjdu zase hledat známky jara .
Na krmítku je ptáčků čím dál méně.Nejčastěji kosi a sýkorky.Možná,že jich je více,
ale u okna stát nemám zrovna čas.





Mějte hezké dny

30 komentářů:

  1. Tady v chatách na zahradách už sněženky vládnou, i moje se pochlapily, dokonce někde už kvetou bledule, nemluvím o talovínech které v Litomyšli kvetou už nejmíň tři neděle, krokusy jedou jak v trávě tak v záhoně a známá už fotila kvetoucí plicník a našla i jednu podléšku. Což mne docela tady v Opičích horách překvapuje, protože jsme docela v tomhle normálně opožděný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včera jsem našla na místě,kam chodím každý rok opět hodně krokusů,ale nebyly rozvité a bledulky zrovna tak.Nevím,zda tam ještě půjdu znovu

      Vymazat
  2. Jituš, krásné fotky od Jizery, stejně tak i sněženky a ptáčci. 👍👍👍 V Jizeře je opravdu hodně vody. Vzpomínám si, jak jsme seděli před pár lety v hospodě na Malé Skále a u vedlejšího stolu vysvětloval pán, který pravděpodobně vlastnil půjčovnu loděk či raftů, nějakému zákazníkovi, že tam kde momentálně je, se prostě nesveze. Což ten, který si půjčil, nějak nechápal. Ten rozhovor nešlo neslyšet a ve finále se pochechtávala celá hospoda. 😀
    Knížku Zpívající lípa mám doma také. Dostala jsem jí v dětství.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,děkuji.Až začne tát sníh na horách bude v Jizeře vody ještě více,ale když jezdí lodě a rafty
      takvody ubyde.Na některých místech je ji tak málo,že se musí lodě přenášet.

      Vymazat
  3. Sněženky jakou mají krajkovou krásu na sobě.Všechny fotečky moc pěkné ⚛ ღ ♥ hezký týden Jíťo ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Tak dlouho jsem se chystala k dceři až mi sněženky pokryl sníh

      Vymazat
  4. Hezké fotky od Jizery.je vidět že jaro se probouzí pomalu,ale snad se dočkáme..přeji hezké dny Jituš...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko,děkuji.Tyhle dny jsou sice studené,ale slunečné a jaro je už všude cítit.Snad se to nepokazí

      Vymazat
  5. Fotky jsou opět skvělé, ale Jitko, ta první má 1 s pěti hvězdičkami 😉😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,děkuji.Tu malou chaloupku si musím vždy vyfotit,když tu jsem

      Vymazat
  6. Ty fotky sněženek ve sněhu se mi moc líbí, je to jako peřinka. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Krásná řeka, ty končiny jsou hodně vzdálené, ale ráda se podívám a přečtu. Snad nám tu lípu ukážeš později v květu. Sněženky jsou báječné.
    Jituš, přeji hezký závěr února. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji.Tu lípu mám už na blogu vícekrát.Jak píšu je to moje oblíbené místo a v létě,když je horko poskytuje příjemný stín

      Vymazat
  8. Jituško, tvé fotky mám moc ráda, ať už chodíš kolem Jizery nebo kolem krmítka. Sněženky vypadají úžasně.
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Jituško, mám ráda holé stromy, vidím daleko to je dobře, sněženky ve sněhu jsou moc krásné. Maru

    OdpovědětVymazat
  10. Jitko, to byl takový "zapomenutý" kraj. Takhle v zimě opuštěný, v létě možná jsou ti vodáci. Ten strom bych neřekla podle koruny, že je lípa... A sněženky pod sněhem, jsou odolné, kvetou i když sněží... Krásné fotografie, krásná procházka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,pood lípu se schováváme v létě v horku.Mám ji na blogu i zelenou

      Vymazat
  11. Moc pěkný kraj a pěkně nafoceno.
    Já si pořídil nafukovací kajak a dopadlo to tak, že jsem ho ani nikde nevyzkušel, ale je jen na klidnou vodu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji.Jizera je dost klidná,ale bohužel v létě je málo vody a tak se musí lodě na některých místech lodě přenášet

      Vymazat
    2. Není zač. Lodička je jako pírko s přenosem žádný problém a nepotřeboval bych vestu v tak malé vodě.

      Vymazat
    3. Na Jizeře by vám na kajaku bylo dobře

      Vymazat
  12. Jituško zdravím, nádherné fotečky, povídání ♥ ♥ ♥Děkuji za milá slovíčka. u nás sníh jen sem tam poletoval, takovou nadílku jsme neměli ♥

    OdpovědětVymazat
  13. Danuško,moc děkuji.Myslím,že sníh zůstal už jenom na horách

    OdpovědětVymazat
  14. Překrásné fotky Jituško ♥

    OdpovědětVymazat
  15. No páni Jitu, to jsou nádherné fotečky i sněženky a pochopitelně ptáčci. Děkuji moc hned mám lepší náladu mě to vždy nabudí jelikož u nás ptáčci moc nejsou :-( Však zítra se unavím jedeme opět po nákupech, tentokrát s mladší dcerou chce si koupit už nějaké kytí je ti jasné, že i já si nějakou krásku koupím hihi.♥ 😇🌹 🌺

    OdpovědětVymazat
  16. Ivetko,moc děkuji.U nás ptáčci někam zmizeli.Jestli už mají jaro a obejdou se bez plného krmítka,nevím.
    Mám ještě hodně fotek krokusů ze dvou míst.Vypadají také moc krásně

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení