23.4.18

Jičín - zámecká zahrada

V sobotu jsme cestovali do Jičína.Za jiným účelem než za prohlídkou města,ale protože jsme měli hodinu čas,zaparkovali jsme na Valdštejnově náměstí.Byl hodně teplý den a náměstí bylo vylidněno a parkovalo tady jenom pár aut.Což ve všední den je naprosto obráceně,nedá se zaparkovat.Konečně jsem si mohla náměstí v pohodě prohlédnout a vyfotit.Zřejmě zde byli nějaké trhy,protože se uklízely poslední stánky.
Jičín je považován za jedno z nejkrásnějších měst České republiky.A určitě právem.Já osobně ho považuji za nejhezčí a mám ho ráda.Přirostlo mně k srdci hlavně v době,kdy jsem tu navštěvovala ekonomickou školu.

Valdštejnovo náměstí je nádherné.Podloubí je po všech čtyřech stranách,jsou tu měšťanské domy z velké části raně barokní,zámek a je zakončeno Valdickou bránou.








Kašna se sochou Amfitrité z roku 1836





Mariánský sloup z roku z roku 1702


Korunovační pavilon z roku 1834



Kostel sv.Jakuba Většího


Nevešel se mi do objektivu.Je to nádherná stavba,postavená v letech 1627 - 1634 italskými umělci ve tvaru řeckého kříže




Do kostela bylo možné nahlédnout,ovšem pouze za šňůrou







Valdická brána z let 1568 - 1570


Vstupujeme do zámku.Je to rozlehlá budova se třemi nádvořími.Zámek byl založen kolem roku 1500 Mikulášem Trčkou













Zámek je nepřístupný,otevřena je galerie a muzeum


Nahlédla jsem dovnitř







Zámecká zahrada





Z Jičína jsme jeli do Libáně,protože víme,že tu mají na náměstí dobrou zmrzlinu.Každý náš výlet zmrzlinou zakončujeme,pokaždé jinde.


Na náměstí stojí socha Jana Husa


Příjemné osvěžení v horkém dni




Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení