21.4.21

Přírodní rezervace Žabakor

V sobotu sice sluníčko nesvítilo,ale bylo docela příjemné počasí a hlavně nefoukal studený vítr.Protože o víkendu psa nehlídáme,mohli jsme se s manželem vypravit do Přírodní rezervace Žabakor.Bleky s námi na výlety jezdí ráda,ale tady jsem nechtěla,aby plašila ptáky,kteří tu hnízdí.Trochu jsem doufala,že zahlédnu jeřáby,které jsme tu poslední roky viděli.Šli jsme se podívat k rybníku Oběšenec.







Jaro se probouzí pomalu.Je to tu samá mokřina a tak bych si myslela,že tu něco pokvete.Ale nic a nezahlédli jsme ani jeřáby.Ale možná,že někde byli schované v rákosí.Ale nepídím se po něčem za každou cenu.Důležité je to,že jsme si užili hezké odpoledne v přírodě a že manžel u toho nebrblal.








Jak nás zahlédl labuťák,hned plaval k nám.Samička prý sedí v rákosí na hnízdě.To nám řekl pán,který se dal s námi do řeči.





U rybníka je živo,jak to už bývá.Teprve doma,když jsem zkoumala fotografie jsem uviděla na jednom stromě čtyři volavky.



Volavka popelavá.Jsou to všechno velké výřezy a tím trpí kvalita fotek a ještě s mýma rukama,kdy velkým objektivem nedokážu zaostřit.Ovšem na takové vzdálené focení bych potřebovala daleko větší objektiv.




Nad vším se tyčí Příhrazské skály.



Vrcholky Krkonoš








Všude je tolik dřeva.Je neuvěřitelné,co udělal kůrovec s lesy.Naprosto změnil ráz krajiny.Jezdíme hodně všude možně a někde to nepoznáváme.Mizí celé lesy.



Rybník Žabakor z druhé strany



Všude jsme viděli ptáky větší,jak kachny.Snad by to mohly být divoké husy



Opět jsme viděli párek husice nilské


Říká se,že když táhnou husy je to první znamení jara




Manžel mě upozornil,že dravec se chystá v poli ulovit zajíce.Já koukala dolů,zda nenajdu třeba sasanku.
Ten pohled mě vyděsil,nechtěla bych ten zápas vidět.Chtěla jsem po manželovi,aby hodně zařval,aby se zajíc lekl,protože ten si sedl a jenom koukal a nad ním kroužil nějaký dravec.



Nakonec to dravec vzdal a já si oddychla.



Když jsem si fotografii zvětšila,nevěřila jsem,že je to zajíc,zdál se mi hodně velký.Ale, to je asi tím výřezem.Opět upozorňuji,že fotografie tímto způsobem ztrácejí na kvalitě.


Je tu velký provoz.Mladí jdou z pastvy domů





Ten pohled mě dostal


Labutě opět na svém místě u Ploukonic.




Myslím,že se do okolí Žabakoru brzy vrátíme.Budu se těšit na labutí rodinku.
Mějte hezké dny



19 komentářů:

  1. Nádherné fotky z jarní přírody,jen to jaro nějak letos pomalu přichází...

    OdpovědětVymazat
  2. Jiruš, nádherné fotky, kterými jsi zdokumentovala procházku kolem rybníků.👍👍 Z jejich klidné hladiny cítím pohodu. Krom toho jsem si mohla vychutnat tvé fotoúlovky.
    Žiješ v nádherném kraji. 👍👍
    Přeji hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  3. Ahojík Jituško, nádherná procházky a úžasné fotečky, Tvé povídání, no paráda ♥ ♥ ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Hezký večer Jíťo, to jsem se opět pokpchala přírodou a zvířátky. Snad už bude pěkně. Jsi hrdinka zachránila jsi ušáka ♥ ღ ☼

    OdpovědětVymazat
  5. To je krásné místo a fotky - děkuju za inspiraci. Ještě jsme tu nebyli, přitom často jezdíme kolem. A zajíc přežil, žejo...

    OdpovědětVymazat
  6. Jituško, jako vždy skvělá fotoreportáž z výletu.Barevně se mi moc líbí osmá fotka odshora, ale všechny mají něco do sebe.Je to v Českém Ráji poklidné a milé. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško, měli jste moc krásné odpoledne. Už dlouho jsem se takhle neprošla, teď tráví volno na zahradě, je tam hromada práce...
    Úžasné fotky a ta telátka :o)
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Jituško, krásná procházka a skvělé foto. Kéž by, když husy táhnou , už přišlo konečně jaro.
    Přeji hezké dny. Marie

    OdpovědětVymazat
  9. Jituš, nejdříve musím napsat, že žijete v krásné oblasti, kousek od přírody nebo dokonce přímo v přírodě. To, že máš tolik fotek, mě nepřekvapí, ale podle nich je znát, že umíš fotit - umíš se dívat a najít vhodný záběr. Obdivuji, jak znáš názvy těch ptáků. Ale nejvíc mě upoutaly záběry se zajícem a dravcem - už jsem myslela, že to zajíc prohraje.
    Přeji hezký den, Hanka ☺

    OdpovědětVymazat
  10. Jitu moc hezké fotografie jsi zase pořídila. Labuťák jak zvedá takto křídla, tak vydává obranné postavení, tak že pokud byste se přiblížili víc, tak by po vás vystartoval. Nám se to stalo v Holanech a měli jsme co dělat, aby nás nepoštípal. Husice egytské (nilské) jsou krásné. U nás jsem je neviděla, ale bývají na Labi v Lovosicích. Dramatický lov na káněte na zajíce dopadl dobře a potěšily mě i labutě i telátka. Pro tě zase je na co koukat. Děkuji za hezkou podívanou a přeji Ti krásné dny ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
  11. Jituško, krásná procházka a té zvířeny, co jste viděli. Nestačím koukat. To tele je super :-)
    Měj se. Jitka

    OdpovědětVymazat
  12. ahojky Jitka... wau wau wau nádherné fotky.. to jazero je krásné a tie labude či volavka no krása***************************

    OdpovědětVymazat
  13. Jituš hezké fotky, příroda. A ty labutě ! Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Teda Jitko, u vás je ale živo. A Tobě se vše podařilo nádherně zachytit. Parádní fotky z krásné procházky. Jen to počasí je stále chladné. I když dnes už je lépe a snad o víkendu se i ohřejeme od sluníčka.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
  15. Jituško opět hezké fotky, krásná procházka...

    OdpovědětVymazat
  16. Dálší nádherné fotografie Jitu.♥ Překvapilo mi ,že je listí ještě na stromech, u nás už je vše pryč ♥

    OdpovědětVymazat
  17. Jituš, tolik parádních fotek.Děkuji za pěkný výlet a přeji prima neděli...♥

    OdpovědětVymazat
  18. Při prohlížení fotek, vždy se mi něco vybaví. Dnes si říkám proč se říká, jsi HUSA, proč muži nám nikdy neřeknou, jsi krásná jako Labuť, mě manžel říkal Beruško, to se mi líbilo. Fotky řeknou moc, to je dobře, jen tak dál Jituško.Jsi dobrá.Maru.

    OdpovědětVymazat
  19. Dneska je to plné života. Parádní fotky. U nás jsou rybníky jen maličké a hníézdí tam občas jen kačenky.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení