3.3.22

Jeřábi se vrátili do Českého ráje

 Jsou hezké dny a tak občas vyjedeme za město.Od práce je potřeba si občas odpočinout a kde jinde nabrat energii,než v přírodě.Jaro se probouzí v Českém ráji pomalu.Všude je velké mokro a bláto.Pátrala jsem hlavně po květinách.Viděla jsem jenom sněženky a v Podtroseckém údolí rozkvétaly bledule.Velkým překvapením bylo,že jsme na louce zahlédli pár jeřábů.A o kus dál další.Známka toho,že jaro je přeci jen tady.´












Rybník Oběšenec je pořád vypuštěný


Párek jeřábů zahlédl manžel.Měla jsem sebou oba foťáky,ovšem stativ doma.A udržet v ruce objektiv 300 mm nezvládne ani ten,kdo má pevné ruce.Tak musím najít strom o který se mohu aspoň opřít.Všechny fotografie jsou výřezy,protože je to focené na velkou dálku






O kousek dál byl další pár,jejich výrazný hlasový projev byl úžasný.Pokoušela jsem se natočit video,ale vypadá to,jako bych jela na koni,hop,hop.Nedokázala jsem to.






Na jedné fotografii je vidět,jak mají rozevřené zobáky






Tady jsem si nebyla jistá,zda jsou to jeřábi.Manžel tvrdil,že jo,já že asi ne.Až doma při přiblížení fotografie mně bylo jasné,že to jsou volavky.Slezla jsem kvůli nim po srázu po zadku,který jsem si namočila,měla jsem i boty mokré,pod břehem tekla strouha.Manžel umí dobře radit,prý opři se v poli o  kůl.Opřela jsem se,jenže byl tak namočený,že se pode mnou rozpadl.Druhý to vydržel.Takové lovy mám ráda.Je to dobrodružství.










Na Ještědském hřebeni jsou ještě poslední zbytky sněhu.A vpravo je kostelík na Všeni.





V oparu hrad Bezděz.


Myslím,že jak se jeřábi uhnízdí už je vidět nebude.Loni jsme prošli kde co,ale myslím,že jsme je vůbec neviděli.
Přeji vám hezké sluneční dny



47 komentářů:

  1. Jitko, tak tos dobře nafotila, takových opeřenců, ale mokro tam máte. Líbí se mi velice ten snímek s Ještědem a kostelem ve Všeni. Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,děkuji.Byla to velká radost vidět jeřáby

      Vymazat
  2. Krásné fotky, ptáčkové jsou neposedové, sebemenší neklid a jsou pryč. Příroda je krásná za každého počasí, jen se umět dívat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.Není to jednoduché je fotit.A obzvlášť pro mě

      Vymazat
  3. Jitko, ty fotky jsou prostě krásné. Kdysi jsem viděla starý film Jeřábi táhnou. Byl moc krásný. To jsem se poprvé setkala s jeřábky. Viděla jsem hodně zajímavých zvířat ve volné přírodě, ale je ještě ne, zrovna tak jak tetřevy. To by byl zážitek. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten film jsem viděla snad jako holka.Taky se mně moc líbil
      Děkuji za návštěvu

      Vymazat
  4. Jitko, další parádní procházka. A tolik opeřenců pohromadě jsem nikde neviděla. Koukám, co také dokážeš pro fotky udělat, hi, hi. Krásné fotky.
    Přeji i krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,děkuji.Po zadku sjedu v pohodě,ale teď jsem zjistila,že se mi moc nechce na bobek fotit kytičky.Špatně se mi vstává,musím více cvičit

      Vymazat
  5. Jituško, myslím, že si k sobě moc kritická - ty fotky jsou úžasné a navíc s takovým nasazením! Je pravda, že fotograf se musí mít na pozoru - už jsem taky párkrát jela po zadku :o)
    Měj příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Kritická jsem a málo kdy spokojená

      Vymazat
  6. Jituš, mám moc ráda fotografie přírody, ráda si je u Tebe prohlížím. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško zdravím, děkuji za komentíky ♥ Překrásné fotečky, namočila jsi se, ale my máme krásná fota k prohlížení ♥ ♥

    OdpovědětVymazat
  8. Perfektní lovy beze zbraní !!!!!!!!
    Klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Jitko skvělé úlovky. A i když výřezy, tak kvalitní. Opravdu paráda. A dobrý fotograf se musí pro fotku i zašpinit či namočit. A dobrý fotograf ty jsi. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  10. Jitu to jsou moc pěkné fotografie. Myslím, že to hejno jsou volavky. Ale jeřáby už jsem také viděla u nás jen přelétnout. Oni tedy docela dost řvou a jsou velicí, To mě hodně překvapilo, když jsem je fotila loni. Tak jak vidím, nejsem sama cvok, který je schopen se kvůli fotografii rozmáchat až na kost. Hlavní je, že se Ti nic nestalo, že ses jen namočila. Děkuji za hezkou podívanou . U nás je dnes bílo a děsná zima. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
  11. moc krásné fotografie Jituško.
    přeji ti pohodový víkend, i když bude asi dosti studený

    OdpovědětVymazat
  12. Jitko,moc hezký fotografie s přírody. Dnes u nás nasněžilo pořádně,snad to vše brzo sléze a bude konečně jaro.

    OdpovědětVymazat
  13. Moc hezké fotky. 🙂
    U nás je posledních pár dní mrazivo, ale svítilo sluníčko. Zato včera jsme se probudili a za okny byl sníh, který se drží i dnes. Jaro tak o sobě zatím nedává moc vědět ani u nás.
    Přeji vám hezký den a pohodový víkend, Jituško.

    OdpovědětVymazat
  14. Jeřábi jsou úžasní ♥♥ U nás to také vypadalo jarně, dnes nám bohužel napadl zase sníh, tak snad se počasí umoudří. Moc hezký výlet :)

    OdpovědětVymazat
  15. Nádherné fotky Jíťo, těch opeřenců co tam je ⚛ ღ ♥

    Krása ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  16. klobouk dolů! paráda! ti jeřábi jsou úžasní. a tolik volavek. to já narazím maximálně na tři vyděšené, které než stačím vyfotit, uletí....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji.U nás je hlavně volavek opravdu hodně.Je také v okolí hodně rybníků

      Vymazat
  17. Volavka stojí buď vytrčená do lajny nebo takhle přikrčená. Takže to jsou volavky ti další ptáci. Je to paráda mít takovou atrakci v okolí jako jsou jeřábi. Tady na chatě se mi teprve sněženky vyklubaly, doma už mi kvetou, a to jsme ve stejné nadmořské výšce....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Loni jsme jeřáby neviděli a to jsme po nich docela pátrali.Jsou tu každý rok,ale zašijou se obzvlášť v době hnízdění,což je jasné

      Vymazat
  18. Nádherné fotky i procházka Jitu, u nás nejsou volavky vidět jen v ZOO , my tu máme jen čápy♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško,děkuji.Čápi jsou pravidelně na třech hnízdech v okolí

      Vymazat
  19. Parádni fotečky Jitušku a teda těch opeřenců tam fakt je....

    OdpovědětVymazat
  20. Fotky jsou moc pěkné. 🙂
    Hezký večer, Jituško.

    OdpovědětVymazat
  21. Další parádní podívaná a já opět ti Jituško moc děkuji♥♥

    OdpovědětVymazat
  22. Thank you for sharing, please visit
    Visit Us

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení