18.3.24

Minimuzeum a vyhlídka na Janečku

   Ve středu 13.března po pauze vycházelo sluníčko,tak bylo jasné,že se někam pojedeme podívat.

Od švagra jsem měla tip na na zajímavou vyhlídku kousek od Semil nad obcí  Janeček  na úpatí kopce Medenec.

Vyhlídka vznikla na střeše bývalé trafostanice z roku 1946 po rekonstrukci objektu a byla otevřena loni v červenci.

Je soukromým majetkem,na její rekonstrukci se podíleli otec a syn Vacátkovi.

Bezva nápad,neboť je i na místě odkud jsou krásné výhledy.Bohužel ten den byla dost inverze.Na vyhlídku se leze po kovovém žebříku

a po stranách se dá držet řetězů.Když jsem viděla fotografie od švagra bylo mi jasné,že vylézt nahoru nebude pro mě.



Manžel v akci.Překvapil mě,ale když tam vylezl švagr,tak to dokáže i on.Kdo by neměl mít větší praxi

v lezení po žebřících než bývalý hasič.Trochu jsem měla obavy,aby to žebříky při  jeho váze vydržely.

Foťákem jsem ho už raději nezatěžovala.





Já na takové otevřené rozhledny,kdy se leze po kovovém schodišti a je všude vidět nejsem.
Jako mladší jsem strach dokázala překonat,ale teď si říkám:Mám to zapotřebí si něco dokazovat?
Tak jsem zůstala při zemi.


Vidět bylo na Krkonoše s posledními zbytky sněhu.Manžel fotil mobilem




Já fotila pod vyhlídkou








V přízemí je malé,ale zajímavé muzeum přibližující historii osad
Spálov a Janeček.












Okolí vyhlídky je hezky udržované





Město Semily



Hezké počasí dlouho nevydrželo.Jaro je ve vzduchu cítit,ale ten den
ještě studeně foukalo.No,Liberecký kraj,je to prostě znát ,Krkonoše mají ještě bílé vrcholky


Srnek je v této oblasti hodně.Manžel fotil mobilem




Já velkým objektivem




O kus dál byla další vyhlídka a tak,abych mohla říct,že jsem na ni také byla,jeli jsme tam.
Hezké dny



19 komentářů:

  1. Jitko, to je skvělý nápad na rozhledničku. Užili jste si pěkných výhledů. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné výhledy do kraje!! Moc povedené fotky. Srnky jsou super a udělají větší radost než setkání s medvědem. - Pěkný výlet. Přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško díky za komentáře. Přeji krásný večer a moc jsem si prohlížení užila. Nádherná procházka a ty fotky, ty jsou supéééééér♥

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, děkuji za ty výhledy i pohledy do muzea. Máme prostě krásnou zem...
    Přeji příjemný den a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. O mini rozhledně mluvili v televizi, ale s tebou jsem měla i nádherné výhledy. Krásný den přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
  6. Já bych klidně vylezla. Toto mi nevadí. Já mám zase problém s uzavřeným prostorem :-).
    Oba jste pořídili pěkné výhledy. V Semilech jsem už dlouho nebyla. Mám tam kamarádku.
    Zdravím a přeji hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Jituš, krásné fotky z pod vyhlídky a z muzea. Stejně tak i parádní fotoúlovky srnek.
    Na rozhlednu bych také nevylezla, trpím závratí a nesmím se dívat přímo dolů. Nahoru by to možná ještě šlo, ale dolů .... Dodnes mám v paměti, jak mi z věže v Domažlicích museli pomáhat dolů hasiči. Věž je kamenná, uvnitř dřevěné schodiště. A když se to začalo houpat, byl konec. Dost potupný závěr tehdejšího výletu.
    Měj prima dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  8. To jsou parádní fotečky Jíťo⚛ ღ ♥ měla jsi pěkný výlet.

    OdpovědětVymazat
  9. Jituško, to jsou panečku panoramata. I to pidi muzeum zaujme. Fotky máš jako vždy moc pěkné.
    Krásný první jarní den. Jitka

    OdpovědětVymazat
  10. Jitko, fotky jsou pěkné z pod vyhlídky i z vyhlídky. A vyhlídka se mi moc líbí - zajímavě upravený objekt včetně minimuzea. Autorům skládám poklonu :)

    OdpovědětVymazat
  11. Moc hezká vyhlídka a parádní fotky z okolí.Je dobře, že máš partnera pro vycházky,važ si toho,vím o čem mluvím.Přeji další zajímavé jarní vycházky..🌞

    OdpovědětVymazat
  12. Jitko, skvělý článek. Rozhledna je skvělá v tom, že ukrývá malé muzeum přístupné veřejnosti, ale rozhled je i bez ní, o čemž svědčí tvoje krásné fotky. I když není vysoká, leze se tam po žebřících a to bych také asi nedala. Hlavně bych oak jela problém dílů. hezký den.

    OdpovědětVymazat
  13. Hezké fotky a super výlet Jitu.👍 měj se hezky♥

    OdpovědětVymazat
  14. Jitko, vyhlídka má výhledy opravdu nádherné. Tak trochu ti tvoje procházky přírodou závidím. Měj se hezky, pá 😀

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Jituško, parádní výhledy, fotky ty jsou super a také to muzeum. Prostě nádherný kraj máš pořád kde dělat výlety a jsou paráda.

    OdpovědětVymazat
  16. Anonymní22.03.24 6:40

    Jituško, ty moderní vyhlídky jsou smutné, není nad točící schody i tak je dobře, že se i nyní staví. Maru

    OdpovědětVymazat
  17. Jituško měli jste prima výlet, líbí se mě minimuzeum. Stejný batoh, ten modrý jsme měli doma.Pozdravuju, Lenka

    OdpovědětVymazat
  18. Mám takový pocit, že o mini rozhledně se zmínili VV Toulavé kameře 👍 Hodně předmětů vystavených si pamatuji 👍🍀

    OdpovědětVymazat
  19. Krásné fotky Jituško , myslím, že to není nejnižší rozhledna , tady je mezi Třebohosticemi a Zadními Zborovicemi je louka :-) a na té louce je, vlastně není, rozhledna. Rozhledna jakou svět neviděl. Nečekejte kamennou, ani dřevěnou rozhlednu, nečekejte ani ochoz, nečekejte, že budete stoupat po schodech. Celá rozhledna jakou svět neviděl je soubor základní kamene s vytesanými chodidly člověka a několika kůly, které označují směr a vzdálenost bodů, které můžete pozorovat. Je to tam krásné a je vidět daleko ♥ přeji hezký týden ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení