25.11.18

Kozákov v mracích

Po deštivé sobotě se v neděli po obědě ukázalo sluníčko.Už delší dobu jsem se chtěla podívat na Kozákov,zda tu není ziměji,jak u nás dole.Poslední dny byl Kozákov neustále schován za mraky.Jinak na něj z okna vidíme i když je vzdálen asi 14 km.
Inspirovala mě i stará fotka Riegrovy chaty na Kozákově.


Základní kámen Riegrovy chaty byl položen 29.srpna 1926 na počest památky Františka Ladislava Riegra,rodáka ze Semil a českého politika a spoluzakladatele Národní strany.Chata byla slavnostně otevřena 29.června 1928.V roce 1964 chata vyhořela.Roku 1994 Klub českých turistů v Semilech chatu v desolátním stavu vykoupil od státu.Roku 1995 byla na vrcholu postavena rozhledna o výšce 40 m.Roku 2003 byla Riegrova chata po generální rekonstrukci slavnostně znovuotevřena.

Chata v současné době



Kozákov je nejvyšší hora Českého ráje.Je vysoká 744 m.Manžel mně říkal,že neví,co tam budeme dělat,když Kozákov není ani vidět,že nahoře bude mlha.Když jsem se rozhlédla byla jsem nadšená.Mraky  a mezi nimi prosvítající slunce tvořily zajímavou podívanou.Nadšená jsem nebyla jenom já,ale i další dva fotografové.Fotit za krásné dne s jasně modrou oblohou je sice krásné,ale někdy nuda.Mám raději zajímavější scenérie a ty se mi dnes naskytly.Fotila jsem s větší clounou a fotky nijak nezesvětlovala,protože by se ztratily ty úžasné barvy.Chvilkama byla na Kozákově pěkná tma a zima,pěkně foukalo.








Mé milované Trosky














Na druhé straně  je občas vidět na Krkonoše.Ale dnů,kdy je pěkná viditelnost je málo.







Pod Kozákovem se stavujeme u ohrady s koňma








Nedělní odpoledne bylo moc hezké a ještě pro nás nekončí.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení