7.1.19

Sčítání ptáčků na krmítku

O víkendu jsem se zúčastnila sčítání ptáčků na krmítku,které pořádala Česká ornitologická společnost.Je to nový program občanské vědy pro nejširší veřejnost.O ptáčky na krmítku se starám denně,pozoruji je a ráda fotím.Sčítání probíhalo 4 až 6 ledna 2019 a to způsobem,že jsem se na stránky přihlásila a potom se mi odpočítával čas jedna hodina,po kterou jsem sledovala ptáčky a počítala.Nejlépe se počítalo,když seděli na stromech,protože se na krmítko často vraceli.Krmítko navštěvují různé druhy ptáčků,ale zrovna o víkendu asi dostali někde něco lepšího.Nejvíce bylo sýkorek,koňadra,modřinka a jedna sýkorka babka ,brhlík lesní,zvonek zelený,čížek lesní ,dokonce zavítal i jeden dlask a jeden kos.Celkem jsem napočítala za hodinu 12 ptáčků.Nic moc.

Výsledky sčítání:
zúčastnilo se 12 061 lidí a napočítali 288 845 ptáčků

Nejvíce bylo sýkorek koňadra 65 929

vrabec polní 40 938

vrabec domácí 38 663.

Vrabce u nás moc nevidím.

Přidávám pár fotek.

Sýkora koňadra





sýkorka modřinka


sýkorka babka


brhlík lesní


Tady si nejsem moc jistá,zda je to zvonek zelený a nebo čížek lesní




dlask tlustozobý




1 komentář:

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení