28.3.22

První vyjížďka na kole

Už nějakou dobu jsem denně dobíjela baterii na kolo a v sobotu později odpoledne konečně vyjela.Přes den bylo hezky,sluníčko hřálo.Ovšem,když jsem vyjela začalo foukat a bylo to pěkně studený.Podle  mé kamarádky,která jezdí na kole i přes zimu jsem na to byla připravená.Jak to šlo zastavila jsem a na prsa,kde cítím chlad nejvíc jsem si pod bundu dala teplou šálu a pod helmu cyklistický šátek.Myslím,že cyklistům co jezdí v těch barevných úborech musela být zima.Což mně potvrdil soused,když jsme se sešli u domu.

První zastávku jsem si udělala u Žabakoru.Bylo tady živo.Měla jsem sebou oba foťáky,ale fotit s velkým  objektivem,abych si přiblížila labutě,které jsou až na konci rybníka se mi moc nedařilo.Občas mě bolí z řidítek hodně zápěstí a ruce potom vůbec nechtějí poslouchat.

Další  zastávka byl rybník Oběšenec.Byla jsem zvědavá,zda je už napuštěný.Téměř byl.Tak doufám,že příště až sem přijedu budou tu i labutě.

Vítr čeřil hladinu rybníka,fičelo pořádně.

Přemýšlela jsem kam dál.Nakonec jsem se rozhodla,že to vezmu přes Příhrazy,Žehrov až ke hradu Kost.Ta mě tolik nezajímala,chtěla jsem dojet až k rybníčku u Sobotky.Podle mobilu to bylo 10 km.Nemám tolik výkonné elektrokolo a bylo by špatné,kdyby se mi cestou baterie vybila a proto ji musím hlídat a na rovině nezapínat a hlídat si km.Ale i na to jsem připravená.Manžel hlídá mobil  a kdyby něco,dojede pro mě.Ono se dá bez zapnuté baterky jet po rovině,ale jak je kopeček bez ní to už nezvládám.Jednou mi baterka došla asi 2 km od Turnova a domů jsem dojela naprosto vyčerpaná.
Rybníček je soukromý.Labutě byly v zeleni,ale k mé radosti se zvedly a šly do rybníka.Doma jsem zjistila,že na břehu byla i volavka.

Kost z jiné strany,než fotívám.Byla obležená auty a Plakánkem šlo procesí.Sem jedině ve všední den.

Zvonička se sochou

Bílý rybník pod hradem se pořád čistí a tak jsem zastavila u Černého.Ten je už vyčištěný a jsou tu pokácené stromy a změnilo se naprosto okolí.

Od silnice jsou teď vidět pozůstatky panského dvora.Tvořily ho dvě zděné budovy a jedna dřevěná.Dvůr zanikl po polovině 19.století.

Nakonec jsem stihla i západ slunce.

Doma.S bleskem a bez blesku

Domů jsem dorazila v pořádku.Manžel už mě volal,kde jsem.Baterka vydržela a já taky.Doma hotovo,měla jsem pomocnice,dceru a vnučku,ale nebylo to ani potřeba.Horší až se budou malovat čtyři pokoje a v jednom dělat podlaha.To bude bohužel až v červenci.
Mějte hezký poslední březnový týden

1. Tak to jsi měla pěknou projížďku. Já jsem na kole ještě nebyla. Nevyužila jsem tyto pěkné dny, protože na mne skočila rýma a tak jsem raději chodila jen pěšky. Ale pokud počasí zůstane v pohodě, určitě tento týden už vyjedu.
    Moc hezké fotky.
    Hezký den!
    Hanka

1. Hani,mě bolelo taky už v krku začatkem měsice a dokonce jsem zalehla.A z projižďky na kole jsem to zase citila.Chce to ještě opatrnost.
      Děkuji

2. Díky za pěknou projížďku, podle rákosí je vidět jak foukal vítr. Ani jsi nenapsala kolik to bylo km. Já jsem kolo ještě nevyndala. Nejdříve musím udělat servis, pořádně promazat. Protože kdo maže, ten jede.

1. Bylo to 43 km a druhy den jsem to citila.Bolely me nohy

3. Já kolo nevyndám, už ho nemám a jezdit nebudu. Je to chyba, tak snad v příštím životě mě to osloví. Co já se našlapu a Ty to dáš na kole, to mohu jen závidět. Samozřejmě, mít za zády Kost a celý Český ráj - to je další kapitola. Ať se daří! ☺

1. Hani na kole jezdim od detstvi a v 65 mně manžel koupil elektrokolo.Nemam v pořadku kyčel a kolo je na klouby to nejlepši

4. Jíťo, to jsi měla pěknou projížďku a co vše jsi viděla. Máte to tam hezké ⚛ ღ ♥

1. Leni,děkuji.Bohužel jezdim hlavně po rušnych silnicich a začinam se bat

5. Jitko, parádní relax od únavné práce doma. Jízda na kole kolem místních rybníků byla určitě moc hezká, fotky to dokazují. Měj se hezky, zdravím 😉

1. Evi,manželovi se chodit nechce a tak jsem ráda,že bude teplo a budu moci vyrážet na kolo

6. super fotky Jituško. měj prima nový týden

7. Moc krásné fotky. Muž jezdí v cyklistickém celý rok, ale má teda černé oblečení ;)
    Pohodový začátek týdne.

1. Ilonko,děkuji.Já ty chlapy obdivuji,vím,že jsou dresy z materiálu,který neprofoukne,švagr v tom taky jezdí,ale já se musím prostě nabalit

8. Krásná jarní projížďka,udělala jsi něco pro své zdraví a nafotila hezké fotky...Pěkné jarní dny.

9. Nádherná fotky a zajímavý výlet, na Kost bych se také ráda podívala. :)

10. Jituško, moc pěkný výlet a krásné fotky.
    Ať se doma vše podaří ke spokojenosti. Jitka

11. To byla opravdu fajn vyjížďka! Jsi dobrá, že jsi zvládla ten vítr, já bych to asi vzdala. :D Ale fotky jsou úžasné ♥

1. Eli,děkuji.Na normálním kole bych to už nedala.

12. Jitu, to byla parádní projížďka a krásný výlet. Moc hezké fotografie jsi pořídila.
    Zítra až se vrátíme z Ústí, tak se ještě podívám na počítači. Mám v servisu foťák na čištění snímače, protože ta uprostřed se o jevil na fotkách flek. Měla jsem strach jak moc to bude znečištěné, e prý je to jen to jedno místo, což se může stát a je lepší to vyčistit hned než se toho na snímač nachytá víc. Tak jsem ho tam dnes dovezla a zítra pro něj jedu. Měj se moc hezky .

1. Jaru,děkuji.Já jezdím s foťákem do Prahy,blíže servis není

13. Jituš, tak to jsou moc hezké fotografie z první vyjížďky. Měj se pěkně. Lenka
    www.babilenka.cz

14. Jituško, to je taková nádhera! Opravdu trochu závidím, máš tu krásu v dosahu. Krásný výlet, byla jsem trochu napnutá a jsem ráda, že si dojela v pořádku a v pohodě. Děkuji za nádherné fotky a přeji hezký den. Helena

1. Helenko,děkuji.Také jsem vždy napnutá,zda to dojedu a proto mám manžela na mobilu.Mám elektrokolo sedmý rok a baterka má svoji životnost

15. Nádherné fotografie i projížďka Jituško♥ děkuji za návštěvu mého blogu a komentíky k obrázkům . Já jsem od středy nemocná a nemohu se z toho dostat, 5 dní teploty a nyní stále únava a velké zahlenění. Covid bohužel vyšel negativní♥

1. Květuško,děkuji.Snad už si v pořádku.Také jsem byla nachlazená a měla jsem obavy,aby se mi to z kola nevrátilo

16. Jituško tak krásná projíždka a bylo hezký také jsem nemocna beru antibiotika tak trochu lepe je mi ale stále unavena nejaka chřípka nebo co..

1. Bětuško,děkuji.I já byla nachlazená a to na to netrpím.Pro jistotu jsem si udělala test na covid

17. Jitko, parádní projížďka. My vyjeli včera poprvé a také mně bolelo zápěstí, ale to brzy přešlo.
    Hezky je u vás, kochám se.
    Přeji fajn večer. D.

1. Dášo,děkuji.Při první vyjížďce zápěstí bolelo,ale někdy mi bolí skoro vždy

18. Jituško, konečně na kole, fotky se Ti moc povedly. Maru.

19. Maruško,konečně,máš pravdu.Snad to bude už častěji

20. Jitko, obdivuji tě. Udělala sis tedy pořádný výlet. Dobře, že jsi měla jištění manžela po telefonu, že by mohl pro tebe přijet autem. Pořídila si krásné fotky. Jaro jako na objednávku až na ten vítr. Ale zvládla jsi to.

21. Maruško,na elektrokole to jde i když jsem druhý den byla trochu rozlámaná.na normálním kole už bych to nedala.Děkuji

22. Jituš, tak to jsou moc hezké fotografie z první vyjížďky.Opět úžasné záběry a díky za pokoukání. které mě potěšilo♥

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení