28.12.22

Známou krajinou

Počasí nám poslední dny moc nepřálo.Většinou pršelo a sníh z hor zmizel.Plánovaná výprava za sněhem do hor se musela odložit.Tání sněhu odnesla Jizera,která na některých místech vypadala,že se vyleje z břehů.Nakonec počasí zas tolik nevadilo,byla zábava doma a protože tu byli s námi i  tři psi,tak jsme se střídali v jejich venčení.A protože mám ještě i narozeniny a to mi samozřejmě přijedou gratulovat moje sestry s rodinami,přemýšlela jsem,jak velký byt ještě nafouknout.Obloha se protrhala až po svátcích a to jsme zrovna jeli k mladým na Olšinu.Z Olšiny je vidět na Krkonoše už beze sněhu,.Ale na uměle zasněžovaných sjezdovkách se lyžuje.Vnučka byla s přítelem lyžovat v Harrachově a byli spokojeni.






Udělali jsme si procházku k rybníku Oběšenec.Sluníčko sice chvilkama vylezlo,ale foukal hodně studený vítr.


Kostel sv.Filipa a Jakuba na Všeni



.Z cesty je vidět na Žabakor,tak jsem přemýšlela,kde je všechno ptactvo z rybníka.Loni se labutě přestěhovaly na zimu na pole
před Olšinou










Rybník Oběšenec





Jeden den jsme jeli za mladými na cvičák do Vicmanova a udělali zastávku u rybníku Borovice ve stejnojmenné obci,Dcera mně volala,že se tu máme stavět,protože,když jeli oni okolo bylo tu prý šest zvláštních ptáků  se zahnutými zobáky.Prolezla jsem opatrně bažiny okolo,ale neviděla jsem ani peříčko.








Drábské světničky na sklonku dne


Kaplička sv.Anny na Vyskři a Trosky




Starý rok pomalu odchází.Užijte si ho do posledního dne



28 komentářů:

  1. Jituško,
    moc hezké fotky, vyzařují klid, pohodu, nádherná příroda. Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Akorát to kazil studený vítr a to jsem byla nabalená

      Vymazat
  2. Anonymní28.12.22 7:22

    Krásné fotky, Jituško! Toho sněhu je škoda…
    Měj hezký den. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Snad na horách brzy zase napadne

      Vymazat
  3. Parádní fotky Jíťo.U nás také pár dní pršelo, všude bahno. Hezký závěr starého roku ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji,U nás pořád poprchává a bahno je hrozný

      Vymazat
  4. Parádní fotky !
    Pěkný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Tady je za celé svátky sluníčko dneska, bylo 25.12. a včera. Jen na rozdíl od toho pětadvacátého kdy byl slunečný celý den, včera a dnes je to jen o dopoledni nebo části odpoledne. Jinak furt a furt a furt zataženo.... takže to ani neláká jít ven. Navíc za sněhu jsem nechtěla moct vylejzat, jen do obchodu a zpátky, protože mne ortoped důrazně varoval před jakýmkoli pádem. Takže i když jsem dobrodruh a rady lékařů dodržuju laxně, tentokrát se snažím i poslouchat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás je taky pořád zataženo,sluníčko bylo akorát 27 a sníh u nás nebyl.Prosinec se moc nepředvedl,ale je štěstí,že je to měsíc hlavně o setkáváních díky svátkům

      Vymazat
  6. Jituško, krásné fotky a to počasí úplně kouzlilo. Ty barvy jsou super.
    Měj pěkný večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné fotky,ale kdyby byl sníh,bylo by to vánoční,škoda že nevydržel...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,děkuji.Snad se sníh aspoň do hor vrátí

      Vymazat
  8. Fotky se, Jitko, tváří téměř jako jarní, po těch deštích je zeleň všude. Ale zima přijde, to je jasné.
    Dovol mi popřát ti k narozeninám dodatečně vše nejlepší a hodně zdraví. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,děkuji.Taky mě to napadlo,když jsem je stáhla do počítače.U nás díky neustálým dešťům převládá dost zelená.Za přání děkuji.Já se spíše zmínila z toho důvodu,že jsem blog zanedbávala,protože se u nás střídaly návštěvy

      Vymazat
  9. Jitu, to jsou opravdu překrásné fotografie. Moc se mi líbí a všechny!!! Moc krásná místa sis vybrala pro tyto záběry a potěšila jsi moje oko i duši. Myslím, že si sněhu ještě užijeme. Tady bylo slunečno jen včera ráno, toho jsem využila, ale jinak je pořád zatažená obloha. Přeji ti moc hezké poslední dny tohoto roku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,to jsi mě překvapila.Já si zrovna u nich říkala,že nic moc.Zahraňuje to vždy ta dramatická obloha.Chvíli černo,chvíli slunce.děkuji

      Vymazat
  10. Anonymní29.12.22 8:20

    krasne fotky,čim Jituš fotite-přeji hezky zavěr roku
    Vlasta

    OdpovědětVymazat
  11. V Českém ráji nejdou pořídit "škaredé" fotografie, tak to prostě je. A je vidět, že ani sníh nemusí být, když je jasná obloha. Určitě se lépe chodí.
    Hlavně však přeji k narozeninám kupu zdraví a hodně štěstí a spokojenosti. 👍 😊
    Přeji také příjemného Silvestra. 🎇 🎉

    OdpovědětVymazat
  12. Jituško zdravím, fotky úžasné********************

    OdpovědětVymazat
  13. Hani,moc děkuji.Mám svá oblíbená místa a když nevíme kam a nebo není tolik času skončíme tam.
    Za přání děkuji.

    OdpovědětVymazat
  14. Moc pěkné fotky Jituško ♥

    OdpovědětVymazat
  15. Opět úžasné fotečky líbí se mi moc. Měj se hezky Jitu. ❣️(◕‿◕).🌹

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení