11.1.23

Kunětická hora

Ač naše cesta z Chlumu pokračovala do Pardubic,ve městě jsme nebyli.Vnučky přítel bydlí na okraji a po obědě jsme se vypravili směr Kunětická hora.Hrad je v zimě zavřený a proto mě překvapila plná parkoviště a tolik lidí.Jenže byl první den nového roku,slunečné a teplé počasí.Asi měli všichni stejný nápad.

Založení hradu kolem roku 1421 je spojeno s počátky husitského hnutí ve východních Čechách.
Na konci 15.století byl hrad přebudován na pevné sídlo,ovšem osudným se mu stalo dobytí Švédy
koncem třicetileté války.Hrad byl poškozen a větší obnovy se dočkal až počátkem 20.století.

Muzeum perníku v Perníkové chaloupce je snad uzavřeno trvale.

Skončili jsme u koní.Odtud je pěkný výhled na Kunětickou horu.Do Pardubic jsme asi nejeli naposledy a tak se snad příště dostanu do města
a na jaře bych se chtěla podívat i do Kunětické hory

O kousek dál je zámeček Ráby.Byl postaven na místě hospodářského dvora v první polovině 16.století.
Renesanční stavba stála v dančí oboře a sloužila jako lovecký zámeček.

Domů s námi jela i tahle vnučky fešanda Kiara.

Z Pardubic jsme vyjeli kolem půl čtvrté a celou cestu nás doprovázel krásný západ slunce.Když to šlo,manžel mi zastavil,abych
mohla fotit.

Barvy po západu jsem stihla ještě na Olšině.

Špička je hrad Bezděz

První den nového roku jsme prožili moc hezky.Doufám,že takové budou i další dny.
Objevujte,poznávejte nová místa,tvořte vždy se těším na Vaše příspěvky.
Přeji Vám hezké dny téhle divné zimy nezimy.U nás není jediný den,aby nepršelo

1. Jitko, krásné fotky, nejvíc se mi líbí ty se západem slunce. A že je Kiara fakt fešanda, tak o tom žádná. Moc zdravím, pá 😀

1. Evi,děkuji.To byl asi jediný den zatím v novém roce,kdy bylo celý den hezky.
      Kiara je i velmi šikovná na kynologických závodech.

2. Jituško moc zdravím no fotečky krásné a určitě super procházka a pejsek je spokojený a západ jsi moc hezký nafotila děkuji za hezkou podivánou

1. Bětuško,byl to hezký den,jako každý,který mohu trávit s vnoučatama

3. Krásné fotky západu slunce,moc se mi líbí.Měla jsi pěkný výlet.Ať je jich během roku více...

1. Evi,děkuji.Jela bych hned někam,ale to počasí všechno kazí.O víkendu jsme byli u sestry u Čelákovic a pršelo

4. Jitko, tak to je škoda, že jste Kuňku našli zavřenou. Já jsem tam před lety byla prvně a dost dlouho jsem se tam chystala, až jednou jsme se vraceli z Holic a tak na ni došlo.Manžel mi řekl, že tam nepůjde a počká dole. Já šla pěšky nahoru a když jsem byla u brány, přijel takový ten kolovláček a kdo tam nesedí, jak ten můj chlap! Na hradě se ti bude líbit, je odtud pěkný výhled. V té chaloupce jsme tehdy nebyli, bylo tam děsně dětí.
    Fotky se západem sluníčka jako vždy působivé.
    Jiřina z N.

1. Jiřinko,to už tak bývá,že jsou hrady i zámky až na vyjímky přes zimu zavřené.Já to věděla,ale Nicolka se tam chtěla podívat.Tolik lidí mě překvapilo

5. Pěkný večer Jíťo, kouzelné fotky. Krásnou slečnu tu vidím.

6. Jituško, Kunětická Hora je oblíbené výletní a procházkové místo i v čase, kdy je hrad zavřený. Sama si viděla... Když kvete starý třešňový sad, je to velká nádhera.
    Západ slunce se ti povedl nafotit překrásně.
    Moc zdravím, Helena

1. Helenko,to je jako u nás hrad Valdštejn.Já už tam nechodím.
      Tak to bychom si měli Kunětickou horu naplánovat až pokvetou třešně

7. Jituško, moc hezké fotky, včera jsem byla v Ústí , tam je něco co asi nikde není. Přímo v obchodním domě je lanovka ta vyveze lidi na protěší skálu rovnou na zámeček kde je restaurace, jednou to musím vyzkoušet, je to unikát. Maru

1. Maruško,děkuji.Určitě se tam podívej,znám to z fotek

8. Západ slunce to je přírodní divadlo, které si nenechá do ničeho kecat. Jestli hlídáš Kairu, tak budou z procházky reportáže. Měj se krásně.

1. Moc děkuji.Kiaru už nehlídám,honí mi kočku a ta je potom celý den na skříni.Přitom spolu vyrůstaly.Jinak je Kiara moc hodná a šikovná.Občas hlídám Bleky,zrovna v pátek,ale chodíme po chodníku je všude bláto

9. Na Kunětické hoře jsem byla už hodně dávno. Takže fotky bezva! Třešničkou na dortu jsou ty se západem slunce ! Tyto nebeské čáry nic nepřekoná.
    Měj se hezky!
    Hanka

1. Hani,děkuji.Západ a východ slunce u nás byl hezký asi 2x v novém roce

10. Jituško, rodina si do Pardubic udělala výlet, když jsem byla na Kypru a tak doufám, že mě sem taky někdy vyvezou :-)
    Vidím, že by to stálo za vidění. Západ slunka jsi vyfotila moc hezky. Mám ráda tento čas.
    Měj se hezky. Jitka

1. Jituš,děkuji.Doufám,že na jaře se sem vrátíme

11. Jaru,děkuji.To hřiště jsme viděli,Ondra bydlí kousek

12. Jituško, líbí se mě fotografie se západem slunce. Na Kunětickou horu občas zajedeme, vnučka Anička bydlí v Pardubicích a má to tam ráda, tak ji tam občas vezmu. Krmí si ráda zvířátka, jdeme k hradu a pak na oběd pod Kuňku. Pá Lenka
    www.babilenka.cz

1. Leni,snad se tam na jaře podíváme.Na ta zvířátka pod hradem jsem také koukala,ale fotky se nepovedly.Bylo tam hodně dětí,které si je přes ohradu hladily.

13. Ahoj Jituško, moc se mi líbí fotografie se západem slunce. Na Kunětickou horu občas jedeme, vnučka Anička bydlí v Pardubicích a má to tam ráda, tak ji tam občas vezmu. Ráda krmí zvířátka, pak jdeme na hrad a na oběd pod Kuňku. Pá Lenka
    www.babilenka.cz

14. Nádherné fotky Jituško♥ tak se nám narodila ještě 2 jehňata, to nejmenší je nejhezčí ♥ jen kdyby postály a daly se vyfotit♥

1. Květuško,děkuji.Jehňátka jsou krásná koukala jsem u tebe na blogu

15. Odpovědi
    1. Je to krásné místo,chystám se tam znovu na jaře

16. Jituško, také rádi na Kuňku jezdíme s vnoučaty. Nejraději lodí z Pardubic a pak kolovláčkem až k hradu. Dnes bonus, krásné foto mraků. M.

1. Maruško,tak to musí být hezký výlet.Ani jsem nevěděla,že tam jede vláček.Hora je dost na kopci,tak se možná svezem.Manžel má po covidu pořád problém s dýcháním

17. V Pardubicích jsem několikrát byla, ale na Kunětické hoře ještě ne. Vždy to bylo na otočku a dala jsem přednost městu. V zimě se tam jet asi nevyplatí, ale od jara do podzimu bezva. Pěkné jsou fotky toho západu slunce. ☺

18. Hani,já tady dlouho nebyla,ale v plánu jsem měla jak město,tak horu a doufám,že se sem na jaře vrátíme.

19. Kuňka je skvělé místo pro výlet. Krásné fotky.
    Jituško, pohodovou neděli.

20. Jituš, krásné fotky. Jak Kuňky, tak i koníků, psí fešandy a hořící oblohy. 👍👍
    Mužův bratr sloužil na vojně v Pardubicích a kasárna byla kousek odtud. A před lety jsme byli na Kuňce na Carmina Burana, což byl úžasný zážitek.

21. Alenko,děkuji.Doufám,že se sem vrátíme až bude hrad otevřený.Jsem zvědavá,jak to vypadá uvnitř

22. Jituško fotky překrásné, fenečky nádherné, koně také , obloha kouzelná*****************

23. Já Tě zabiju Jitu, opět jsi byla kousek ode mne, což mě mrzí mohla jsi zajít na kávu jinak moc krásné fotečky.

24. Ivetko,třeba to někdy vyjde.Na Kunětickou horu bych se chtěla podívat znovu na jaře,až bude otevřená.
    teď s námi byla vnučka s přítelem.

1. Jitu byla bych opravdu moc ráda, alespoň na tu kávičku no tak se třeba domluvíme.♥ Zítra mám kontrolu na pozadí očí, tak snad vše bude OK. Opatruj se a měj krásný víkend.❣️ (◕‿◕) 🙋 😇🤍

25. Ivetko,určitě se domluvíme.Ráda bych se s tebou viděla

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení