29.3.23

Dřevěná zvonice Plazy a Horní Stakory

Dřevěná zvonice Plazy je rovněž ve Středočeském kraji kousek od Mladé Boleslavi.Nachází se u kostela sv.Šimona a Judy.Ten byl postaven v letech

1739-53.O zvonici nejsou na internetu žádné informace.






Blíže ke kostelu jsem se nedostala,vrata byla zamčená.Nijak mě to nepřekvapilo,stává se to často.



Potěšil mě zlatý déšť.Doma ho máme pod okny a pořád ještě nekvete.


Rozrazil.Děkuji devčatům za upozornění



Krajina u Mladé Boleslavi




Špička v dáli je Ještěd


V Krkonoších je pořád sníh 



Jenom o kousek dál v Horních Stakorech je další dřevěná zvonice.
Je patrová, oktogonálního půdorysu z konce 17.století.Uvnitř jsou dva zvony,velký z roku 1577
a "Umíráček" z roku 1849.


O kousek dál je kostel sv.Havla,opět brána zavřená.Byl postaven v secesním stylu
v roce 1903 na místě starého kostela.











Moc děkuji Vám,které mi zůstáváte věrné a pravidelně ke mně chodíte.Také na Vás nezapomínám a ostatním se omlouvám,mám velké zhoršení
třesu rukou a tak psaní komentářů a i vůbec příspěvků omezím.Nakonec fotografie nepotřebují vždy nějaký text.I když i na fotografiích začíná být znát nepevná ruka.
Začínám se více zabydlovat na Instragramu,kde je to pro mě jednodušší.Bez dlouhého textu a komentářů.
Ovšem přístí týden jedu na kontrolu k neurologovi,třeba zkusí se mnou léky,které mi sednou a nebudou mít žádné vedlejší účinky.Pravda je ale ta,že se esenciální tremor
léčit nedá a věkem se zhoršuje.No,jsou horší věci a tak to neberu tragicky.
Mějte se hezky a užívejte každý den


38 komentářů:

  1. Kostel sv. Havla je krásný, ten mě zaujal. Souhlasím s tebou, že fotky doprovodný text nepotřebují. Hlavně foť a doplňuj si svůj fotodeník se zážitky. Měj se dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.S psaním na PC bojuji,i nahrát fotky dá zabrat.Musím teď chodit později,když se ruce trochu uklidní

      Vymazat
  2. Krásné jsou ty zvonice a kostel, ale u nás jsou většinou také brány zavřené, hlavně v tomto období. Ani se nedivím, je plno nenechavců, to by tam musel být někdo, kdo by to hlídal a kolik lidí za den tam přijede, že? Fotky máš moc hezké, i ty pohledy na Krkonoše v dáli jsou zajímavé. Hlavně přeji, aby ta kontrola pomohla a bylo Ti dobře. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,moc děkuji.Také se nedivím,že je vše zavřené.Ale i u nás ve městě.Mše se v kostelích už nepořádají,možná tak na hlavním hřbitově a to většinou o Vánocích a možná teď o Velikonocích

      Vymazat
  3. Jituško, krásný výlet. Obdivuji, že ty dřevěné zvonice a kostely přežily staletí. A ty modré kytičky myslím nejsou pomněnky, ale rozrazil Rezekvítek, kterému jsme jako děti říkaly bouřka. Ale mohu se mýlit, neviděla jsem je naživo. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Mě dřevěné zvonice hodně baví a snad jsme je v okruhu do 100 km navštívili všechny,teď už budeme muset někam dále.Už jsem ty kytičky opravila.Nevím,co mě to napadlo,pomněnky kvetou tady u potoka a jsou úplně jiné.Někdy blbnu.

      Vymazat
  4. Ahojky Jíťo, moc pěkný výlet. Zvonice jsou parádná. Vždy obdivuji. Přeji ať u léklaře pochodíš. Hodně zdravíčka. Opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Myslím,že doktor moc nic nevymyslí,jednoduše zkouší různé léky,co zabere.Ale těch vedlejších účinků hlavně na srdce.A to nesmím.Ale doufat pořád mohu

      Vymazat
  5. Jituško, nádherné, úplně všechno. Maru

    OdpovědětVymazat
  6. Jitko, nádherné počasí jste měli...tak tyto dvě zvonice ještě nemám ve fotkách, ale vím o nich a jsou pěkné, moc hezký výlet jste si udělali, pomněnky tohle ale, Jitu, nejsou, název nevím, ale říkali jsme jim bouřky. S těmi kostelíky je to asi tak, tuším, že tam nikdo není, kdo by je hlídal, tak je to zamčené, aby je nevykrádali, jak je tady zvykem?
    Díky blogerkám jako ty se dostanu na výlet i když sedím doma. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné fotografie. A rozrazil - někde se mu říká bouřka, u nás ztracenka. Přeji pevné zdraví!

    OdpovědětVymazat
  8. Jitko, fotografie zas moc krásné. Mám moc ráda zvonice i rozhledy po krajině,... nedivím se, že se vrata zamykají, ochrana proti vandalům. Mrzí mě, že máš takové problémy, o to víc si vážím komentářů... fotografie máš nádherné. Hezké dny a hlavně hodně zdraví

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,moc děkuji.Horší je,že se nemohu podepsat a zrovna v nejbližší době mě čeká podepisování nějakých smluv a mám z toho nervy už teď

      Vymazat
  9. Jitko, opět parádní fotky z výletu. Hodně mne zaujaly dřevěné zvonice, obzvlášť ta v Horních Stakorech, ta je hodně zajímavá. Doufám, že bude mít doktor šťastnou ruku a léky vybere ty nejvhodnější. Držím palce, měj se hezky, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,moc děkuji.Moc optimistická nejsem,konkrétní lék na třes není a všechno je to hokus,fokus a vedlejší účinky jdou na srdce.To se budu raději třepat

      Vymazat
  10. Jituš, oba kostely a dřevěné zvonice u nich jsou krásné. 👍👍👍
    Rozrazilu se u nás říkalo bouřenka a tradovalo se, že když se utrhne, přijde bouřka. Jako dítě jsem tomu věřila. 😀
    Moc držím pěsti, abys dostala vhodné léky a hlavně, aby pomohly. ✊✊🍀🙏
    Měj hezké jarní dny.

    OdpovědětVymazat
  11. Jituš,moc hezké fotky zvonic i kostela.I ta příroda je krásná.Je mi líto že máš zdravotní problémy,přeji ať se to s příchodem jara a nových léků zlepší,opatruj se.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,moc děkuji.Třes mě zlobí asi pět let,možná důsledek silných stresů,ale jsem nervní od dětství

      Vymazat
  12. Jituško, dřevěné zvonice mám moc ráda. Přeju Ti hlavně hodně zdraví ! Taky jsem trochu blokování teď omezila, kvůli zdravotním trablům. Myslím na Tebe, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Blogování je fajn,ale není to pro mě střed světa a až bude hezky a teplo raději budu dělat něco jiného

      Vymazat
  13. Jituško, tvé objevování zvoniček, kostelů i kostelíčků mám moc ráda.
    Moc ti přeji hlavně zdraví! Opatruj se, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  14. Moc pěkná zvonice, a ty úžasné výhledy do krajiny, krása ♥♥

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné fotečky, podle modré oblohy je vidět, že přálo i počasí. Když se člověk umí koukat, krásu vždy objeví. Skromný rozrazil také potěší. Přeji hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám ráda zapomenutá místa a památky.Děkuji

      Vymazat
  16. Jitu, no prostě další nádhera a neboj na Tebe nezapomenu i když nejdu sem hned však víš jaké to mám i já s tím psaním. Jinak děkuji za komentíky a že nezapomínáš na mě. Nemusíš vše komentovat já pochopení mám. Tak se měj hezky - opatruj se a šetři hlavně ručičky :-) Já letos nemám jarní úklid okna asi nestihnu jelikož je šílený vítr už tři dny no tak ono se to nepo** :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,moc děkuji.Vím,že na mě nezapomínáš,ani já na tebe,ale není přeci jenom blog.Ten život mimo je přeci důležitější

      Vymazat
  17. Jituško zdravím a díky za milá slovíčka. Jituš, nádherný výlet, parádní fotky, vždy se k Tobě na bloger těším, potěšíš dušičku ♥

    OdpovědětVymazat
  18. Danuško,jsi moc hodná tvá slovíčka vždy potěší.Moc děkuji

    OdpovědětVymazat
  19. Tak toho teda tady máš samou novotu fotek už jsem si to prohlédla všechno děkuji Jituško

    OdpovědětVymazat
  20. Všechny fotky jsou nádherné ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení