16.3.23

Působivé místo v Rynolticích

 Ve středu ráno byla úplně jasná obloha.Jeli jsme mladým na nákup do Liberce do Makra.Zajeli jsme ještě ke Globusu,kde moc ráda nakupuji a potom jsme jeli směr Rýnoltice,je to obec v západní části Libereckého kraje.V plánu jsem měla hrobku manželů Prokopových na místním hřbitově.Když jsem viděla fotografie na mapách.cz hned mi bylo jasné,že ji chci vidět na vlastní oči.Počasí se zatím parádně pokazilo.Obloha se zatáhla,studeně foukalo a později začal poletovat sníh.Když jsem vstupovala sama na hřbitov.manžel moji zálibu nesdílí a řekl,že na hřbitov nevstoupí,zmocnil se mě zvláštní pocit.Hřbitov byl otevřen v roce 1879.Jeho dominantou je novogotická kaple manželů Prokopových.Stojí na pískovcové Panenské skále v západní části hřbitova.Byla postavena v letech 1881-1882 stavařem z Jitravy.Uvnitř kaple by měl být oltář a skleněný lustr.Kaple byla vysvěcena v roce 1884.V pískovcové skále pod kaplí je rodinná hrobka.Když jsem  přišla blíže byly dole otevřeny dveře.Dost jsem se vylekala,kdyby byl se mnou manžel,řekla bych mu,aby se podíval,co tam je.Sama bych tam nenakoukla.Hřbitov je dost stranou,ale u silnice na Nový Bor a projedu tu hodně aut,takže mrtví moc klidu nemají.Na hřbitově jsou staré náhrobky,mezi kterými kvetly sněženky.Natáčely se tady některé scény filmu Rok ďábla.Je to působivé místo.































Chvilku vysvitlo sluníčko,ale zima je velká.Jeli jsme se podívat ještě na jedno místo.
Mějte hezké dny,snad slunečné


32 komentářů:

  1. Jitko, velice působivé místo. Počítám, že většina náhrobků je ještě německých? Sama bych pod hrobku taky nešla.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano,je to působivé místo.Máš pravdu náhrobky v němčině

      Vymazat
  2. Jéé, sněženky, ty mám moc ráda a po zimě se na ně těším :) Fotky jsou moc hezké! Ale přijde mi to jakoby z jiného světa... neměla bych tam asi dobrý pocit, i když na fotkách se mi to líbí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář.I já jsem tam měla divný pocit

      Vymazat
  3. Jituško zdravím a děkuji. Počasí je jak na houpačce i u nás. Fotečky jsi zase nafotila nááádherné ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško,děkuji.Jestli nás čeká aprílové počasí i v dubnu,tak to se máme na co těšit

      Vymazat
  4. Působivé místo, Jituško! V tom předjarním počasí působí trochu strašidelně. Atmosféru to tedy má! Mám ráda staré hřbitovy.
    Děkuji za krásné fotky a přeji příjemný pátek. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,je to tak.Kaple je krásná a jak jsem ji viděla na mapách bylo rozhodnuto.

      Vymazat
  5. Hřbitov má opravdu tajemnou atmosféru, škoda, že jsi nesebrala odvahu vystoupat po schodech ke kapli nakouknout přes dveře. Ale rozhodně zajímavé místo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mě to mrzí,ale jezdíme tím směrem často a příště manžela z auta vytáhnu a prozkoumám to

      Vymazat
  6. Zajímavé místo. V čase dušičkovém to tam musí být taková ta správná tajemná atmosféra.
    Klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,to máš pravdu.Taková místa mě baví i když se trochu bojím.Ale to už k tomu patří

      Vymazat
  7. Krásné fotky Jitu i zajimavé místo i já mám staré hřbitovy ráda. Měj krásný víkend.🙏🤗

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,děkuji.Také mám ráda staré hřbitovy.Mám v plánu ještě jeden lesní

      Vymazat
  8. Hezké fotky ze zajímavého místa....i když to vypadá tajemně.

    OdpovědětVymazat
  9. Jitko, to místo má v sobě určitou magii. Kaple a otevřená hrobka, to je jak dělané do scény hororového filmu, ale fotky jsou to parádní 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,přesně tak.Musím se podívat,co je to za film,co se tu natáčel.Možná horor,už podle názvu

      Vymazat
  10. Jituš, krásné fotky a velice působivé místo. 👍👍👍 Mám hřbitovy a nejen ty staré, ráda.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,děkuji.Na takových hřbitovech je takový zvláštní klid až to někdy děsí.

      Vymazat
  11. Jituško, tak to nemá chybu, moc ráda mám taková opuštěná místa, hned bych se tam podívala, moc hezký. Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,to vím,že tam by se tobě hodně líbilo.Škoda,že jsi tak daleko

      Vymazat
  12. Hřbitovy také řada navštěvují, zvláště ty staré. Moc pěkné fotky. Přeji hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
  13. Pěkné fotky z tajemného místa. Hezký víkend Jíťo ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  14. Také mám hřbitavy ráda,moc hezké fotky.Krásný víkend Jituško.

    OdpovědětVymazat
  15. Anonymní24.03.23 6:15

    Vija
    Zajímavé fotky, tak trochu tajemno, přeji hezké dny. J

    OdpovědětVymazat
  16. Zajímavé fotky a i místo nafocení Jituško ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení