5.2.24

Pardubicko

 Ve čtvrtek 25.ledna jsme neplánovaně vezli vnučku s Kiarou do Pardubic.Neplánovaně proto.

že si Nicolka myslela,že si vezme do Pardubic své auto,ale rodiče ji to nedovolili,že je lepší,aby ho nechala doma pod střechou.

A protože si vezla hodně věcí, i psa,tak jsme se nabídli my,že ji tam odvezeme.

Smůla byla,že byl hodně větrný den a mě asi po 100 letech rozbolela hlava a tak jsem si ani nepřipravila,kam bychom se

podívali.Už jsme na Pardubicku dost věcí viděli a jenom narychlo jsem našla jednu malou zvoničku

a ještě naplánovala zastávku  v lázních Bohdaneč.

Původní zvonička byla postavena  buď v 17.či 18.století.Nachází se v obci Blato,která leží mezi Pardubicemi a Chrudimí.

.Zvon,který byl uvnitř byl v době první světové války roztaven.

V roce 1919 proběhla sbírka na zakoupení zvonu nového,ale  i ten byl zase za druhé světové války zabaven.Ani to občany

neodradilo a z vlastních zdrojů v roce 1947 byl zakoupen další zvon a zvonička opravena.

V období komunismu se zvonička ocitla na soukromém pozemku a začala chátrat až do konce 20.století.

V roce 2003 proběhla na popud Sboru dobrovolných hasičů Blato úplná přestavba zvoničky.Ta byla přesunuta o pár metrů dále

na pozemek,který obci darovala církev.6.9.2003 proběhlo slavnostní vysvěcení.






Pomník ke třem důležitým událostem.Každá tabulka se týká jedné.
Vznik Československé republiky v roce 1918,rezoluce proti vstupu vojsk
Varšavské smlouvy v roce 1968 a na třetí tabulce jsou jména padlých v první světové válce.


Lípa svobody


V Lázních Bohdaneč jsme udělali zastávku,protože jsme sem kdysi vezli tchýni po výměně kolene za endoprotézu a
chtěli jsme se podívat,jak se to tu změnilo.
Problém byl hned s parkováním,parkoviště,která jsem si našla v navigaci byla plná
a tak to dopadlo jako obvykle ve městě.Manžel jezdil sem a tam a já oběhla náměstí.
Samotné město zajímavé není a do lázeňského komplexu jsem se nedostala.



Asi nejvíce mě zaujala budova radnice.Byla postavena v roce 1530 na místě
tří měšťanských domů.V průběhu let byla někollikrát přestavována.Nejvíce
v roce 1772,kdy byla rozšířena směrem do náměstí a vzniklo podloubí.






Kostel sv.Maří Magdaleny byl zbudovaný v letech 1728 - 1737



Lázeňský komplex,parkoviště pro hosty


´

Ač bylo přes den zataženo cestou domů hrála obloha neskutečné divadlo.
Z auta mi fotit moc nejde a tak manžel brzdil a když to šlo stavěl.












Najednou mi tady manžel říká,rychle foť,jeřábi.
Rychle,jak to asi udělat.Foťák v brašne,než jsem vylezla z auta,naštěstí to už bylo u Kněžmostu,kde mohl zastavit.
Nevím,zda to byli jeřábi,fotila jsem malým  objektivem a ani při přiblížení jsem to nepoznala.
A ten řev mi byl povědomý.Loni jsem fotila jeřáby 1.února.
Další dny jsme je už nikde nezahlédli,ale myslím si,že to jeřábi byli.Co jiného




                                                                                                                                    
                                                                                                                             Přeji Vám hezké dny


18 komentářů:

  1. Moc hezké povídání a zajímavé fotky Jituš,měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezké fotky, Jituško! A ty jeřábi...
    Škoda, že jste nenašli místo na zaparkování - lázeňský park stojí za procházku a Gočárův pavilon, to je skvost...
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Obloha byla skutečně hodně dramatická. A úlovek s jeřábi je úžasný. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  4. Parádní fotky Jituško ♥ škoda, že ti bolela hlava , snad i tak to bylo pěkné ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Super povídání i fotečky. Ta obloha se měnila dokonale ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkná malá zvonička,, Jitko. Lázně Bohdaneč obvykle jen projíždíme, a to divadlo na obloze stálo za pofocení. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Jitko, hezké fotky. Taky se mi líbila radnice a samozřejmě fotky mraků - ty já miluju a tobě se fotky povedly.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  8. Jitko, krásná zvonička,je dobře, když se památky renovují.

    OdpovědětVymazat
  9. Jituš, byla to delší trasa, ale nafotila jsi to moc pěkně. Také fotím z auta, ale někdy to nejde. A to rozhodnutí rodičů nechat auto doma, bylo možná dobré, určitě vědí, proč... ☺

    OdpovědětVymazat
  10. Zvonička je moc hezká. Máš vždycky z vašich cest moc hezké fotky !!! Ráda si je prohlížím.
    Klidný den, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Jitko, opět jsi nafotila krásné fotky, zvonička a radnice se mi moc líbí, pá 😉

    OdpovědětVymazat
  12. 🍀🌞Jitulko nádherné fotečky a krásné povídáni k tomu opatruj se..🍀🌞

    OdpovědětVymazat
  13. Nádherné fotečky Jituško, hlavně ta obloha je dokonalá:-) Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  14. Anonymní07.02.24 6:46

    Jituško, co napsat? Zvonice je jiná než jsme zvyklí, je krásná, ta se mi moc líbí. Maru

    OdpovědětVymazat
  15. Jituško to je hezká zvonečky a fotografie. Pozdravuju, Lenka

    OdpovědětVymazat
  16. Jituš, opět krásné fotky. 👍👍 Jak zvonice, tak z procházky Bohdančí, tak i nebeské divadlo.
    Měj hezké a pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  17. Jituš zvoničku jsi vybrala nádhernou, fotky super ♥

    OdpovědětVymazat
  18. Anonymní03.03.24 8:38

    Nebe na fotkách je nádherné!! Na jeřáby stále nemám štěstí.
    "Můj FOTO svět"

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení