17.10.24

Rychle z Prahy

    Do Prahy na letiště občas někoho z rodiny vezeme.
    Naposledy koncem září dceru,zetě a vnuka.Po Praze manžela navigoval vnuk.
    Rodinu jsme
       vysadili na letišti a řekla jsem manželovi,že zpátky přes Prahu už ne.Že jedeme směr Kladno.
        Měla jsem připravené něco v Praze,ale zase jsem to vzdala.Na mě moc velký ruch.Směr Kladno jsem neměla nic.
        Zadala jsem do navigace náměstí.Manžel mi sice,jako vždy říkal,že Kladno je nezajímavé
        město,ale já si všude něco najdu.I náměstí Starosty Pavla se mi líbilo.Náměstí dominuje
        kostel Nanebevzetí Panny Marie,kde byla zrovna svatba.Římskokatolický kostel z let
        1897 - 1899 je nejvýznamnějším kladenským kostelem.





Desetimetrové Mariánské sousoší pochází z let
1739 - 1741.Stojí na místě původního pranýře.




Budova radnice


Husův sbor v bývalé synagoze



Barokní kaple sv.Floriana stojí ma místě bývalého lazaretu.
Kaple se začala stavět v roce 1751 a dokončena byla až v roce 1872
kvůli smrti autora.


                  Nejvíce mě zaujala Kavárna u kočičích tlapek.
                Litovala jsem,že bylo otevřeno až odpoledne a my tu byli ještě před 12
        hodinou.





Tak jsem se s kočičkami seznámila aspoň takto.
A už jsem si zapsala.Třeba někdy zase přes Kladno pojedeme.
Tak ráda bych ji navštívila



Na chvilku jsme zastavili i ve Slaném.Manžela ty moje památky
tentokrát vůbec nezajímaly a nevylezl ani z auta.
Já viděla zajímavé věžičky,tak jsem chtěla zastavit.
Ve Slaném jsme už několikrát také byli,ale ne v této části.
Kostel Nejsvětější Trojice vznikl v letech 1581- 1602.
V roce 1623 byl zpustošen procházejícími vojsky.V rámci oprav
byl k němu v letech 1655-1662 přistavěn barokní klášter.
S vyjímkou let 1950-1989 slouží svému účelu i dnes.
Od roku 1996 zde žije malá komunita bosých karmelitánů.





Zajímavá hrobka



Poslední zastávkou bylo město Velvary.
Tady mám svoji oblíbenou uličku,kam jdu vždy najisto.
Na náměstí Krále Vladislava je kostel sv.Kateřiny.
Vznikl přestavbou původního gotického kostela z roku 1337.



Krásné místo,kvůli kterému jsem chtěla udělat zastávku



Krásná,rozkvetlá ulička


A ještě s výhledem na zvonici se zděným přízemím a
dřevěným patrem z 16.století.









Městská památková zóna



Mariánský sloup z let 1716-1719.


Muzeum technických hraček


Budova radnice z roku 1282.




Mělník jsme minuli.Tady mě manžel trochu přibrzdil,zámek je ze silnice hodně vidět.



          

                V Jizerním Vtelnu jsme se pod zámkem dostali do kolony,tak jsem si ho mohla vyfotit.            

Stráhovský viadukt.


Mějte se hezky


4 komentáře:

  1. Anonymní17.10.24 6:11

    Jituško, máme nádherné stavby to je dobře, stále je co fotit, mám ráda ty úzké uličky mezi domy,. Maru

    OdpovědětVymazat
  2. Jituško, na Kladně jsem myslím nikdy nebyla. Slané mám dlouho v plánu, je to staré královské město, podle tvých fotek nesmírně malebné... Zámek Stránov je prostě kouzelný...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, tak nakonec velký úlovek fotek a památek. Moc hezké stavby.
    Krásný podzimní den 🍂

    OdpovědětVymazat
  4. To jsou města, která jsem nikdy nenavštívila. Velvary a kouzelná ulička je opravdu krásná. Díky za ukázku. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení