26.2.20

Brniště dřevěné sochy

Obec Brniště leží v okrese Česká Lípa v Libereckém kraji.Zajímali mě skalní reliéfy,které vznikly v roce 2018 a byly na ně rozporuplné reakce.Zamířili jsme sem už loni,ale objížďka nás nakonec zavedla úplně jinam.Dám je, ale až do druhého příspěvku,protože bych ráda stihla ještě Kopicův statek a jeho skalní reliéfy kousek od Turnova,k porovnání.Chtěli jsme se za nimi vydat o víkendu,bohužel propršel.
V obci Brniště jsme zaparkovali u Ekocentra a jak jsem viděla dřevěný chodníček,říkám manželovi,to je ono.Nebylo.Vchod na sochy ve skalách je jinde,ale nevadilo mně to,plynule jsme v lese  na stezku navázali.Dřevěné sochy jsou asi součásti Hastrmanovy stezky,která je hlavně pro děti.

Sochy jsou krásné u každé je popis,ale to jsem nefotila.

Domeček pro hmyz

Myslí tu i na ptáčky

Bylinková zahrádka

Pec

Pěkné posezení

Pro ty,co se nebojí

Myslí na všechna zvířátka

Bleky se nemůže dočkat až bude v lese volně běhat

Anděl se mi líbil

Medvědi ještě více

Cesta jde do kopce a je poněkud zablácená

Kostel sv.Mikuláše v Brništi

Tak se v tom vyznejte.Jedna šipka tam a druhá zpátky.Tak zase tak špatně nejdeme.Jdeme to jenom z druhé strany

Podél cesty  jsou umístěny dřevěné sochy

Nádherné

Vtipné,někdo věnoval slečně brýle proti slunci

Obnovená skalní kaplička z roku 1863

A tady začíná stezka k sochám ve skalách.Ta bude v dalším příspěvku.

Několikrát jsme jeli přes Brniště,ale za jiným výletním tématem a tak se dosti často vracíme do stejných končin,protože tu objevuji další zajímavé věci.
Mějte hezké dny

1. Jitko, to byl moc pěkný výlet. Krásné sochy, každý si najde toho svého favorita.
    Díky za pozvánku.
    Jitka

2. Krásný výlet a krásné sochy. :-D
    Brniště - znám jen nádraží a to ještě jen z oken vlaku. Netušila jsem, co vše je tu k vidění.
    Měla bych se polepšit
    Alena

3. Skvělá stezka a zajímavá. Měli jsme ji v plánu loni, ale kvůli vlakovým výlukám na českou Lípu, jsme to vzdali, protože byla zpoždění a nebylo možné se na cestování moc spolehnout. Ale nevadí. Na Kopicův statek se také chystáme s tím, že bychom od nádraží v Turnově jeli autobusem do Kacanovy a zpět šli pěšky přes Valdštejn a Hlavatici. Sice už to tam máme trochu prochozené, ale máte to tam moc hezké a tak bychom se tam zase rádi podívali.

1. Jaru,děkuji.Taky jsem uvažovala spojit to s Valdštejnem,je to kousek.Šli jsme to s vnoučatama,když byly malé

4. Nádhera. Tolik soch na jednom místě jsem ještě neviděla. Vypadají moc hezky a musela to být parádní procházka.
    Jitko, přeji fajn večer. D.

1. Dášo,děkuji.Bylo tam moc hezky,příjemná procházka lesem

5. Páni Jíťo to jsem ani nevěděla,že tolik soch mají v Brništi,zase díky Tobě poznávám:-) opravdu se zde kochám ty méďové jsou boží.Moc díky za pěkné pokoukáníčko opravdu super:)

6. Jituško, děkuji za seznámení s hezkým místem. Tolik dřevěných soch pohromadě, některé jsou opravdu nádherné... Jen to bláto, to je teď snad všude...
    Měj příjemný den, Helena

1. Helenko,děkuji.Bláto bylo naštěstí jenom na začátku,cesta byla rozježděná od aut,protože je hned z kraje střelnice.

7. Určitě to byla hezká procházka, bylo co k vidění a obdivování. Ráda jsem se na Tvoje fotky podívala.
    Hezký den!
    Hanka

8. Týýý jó Jíťo skvělá podívaná, nádherné sochy 🌳🌺🎋🌼🍀🌹🌞

1. Leni,děkuji.Některé sochy byly opravdu nádherné

9. Dřevěné skulptury jsou vážně vyvedené! Vybrala bych si na zahradu ;-)

10. Nádherné fotky Jituško, ten kdo vyřezával ty sochy je hodně šikovný**********🌺🌷🌸🌹🌹🍀🌺☘🌻☀️

1. Květuš,děkuji.U každé sochy bylo napsáno,kdo ji vytvořil,ale to jsem nefotila

11. Tak to je nádheráááááááááááááááá potěšilo mne to mám se na co dívát za ten týden co jsem tu nebyla *******************************

12. ahojky Jitka to sú úžasné a nádherné fotky.......

13. Ty sochy jsou úžasné! Jestli se někdy dostanu do těchto končin tak je musím vidět vidět na vlastí oči! Díky za jejich představení!!!

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení