10.11.20

Mé království

 Zítra opustím své království.Téměř po měsíci.Syn přiveze psa a já se s ním budu toulat i v dešti.Zatím to vypadá,že lepší dny nás nečekají.Nevadí,je potřeba si na všem najít něco zajímavého.A jak jsem ty dny doma trávila?Hlavně jsem se starala o manžela.Pozorovala jsem také oblohu ze dvou oken,kde mám nejlepší výhledy.Vidím z nich trochu východ slunce.Ráno mě asi dvakrát naladilo,že by mohlo být hezky,ale jak se říká,jedenáctá rozhodne.A rozhodla jinak,než jsem chtěla.Inverze a mlha po celé dny.













Chtěla jsem si objednat silnou přízi na pletení rukama,že si udělám deku.Nakonec jsem od toho upustila,že bude jistější si ji koupit až otevřou galanterie.Silných přízí je hodně druhů a z některých jsem háčkovala košíky a tašky a ty by rozhodně na deku nebyly.
Tak jsem hledala doma a našla ještě zbytek červené vlny a uháčkovala takové ťapky místo ponožek.
Jsou jednoduché a brzy hotové.Opět podle videa.




Často jsem pekla houstičky.Není nad to mít k snídani doma upečenou housku.
Recept tu už mám,ale teď jsem pekla z bílé mouky a byly lepší.Hlavně jsem pekla kvůli manželovi,aby se mu vrátila chuť k jídlu.


Manžel mi perfektně umíchal těsto.Sílu neztratil.



A protože má rád sladké,tak jsem upekla z podobného těsta jako na kringel,skořicovou hvězdu.
Vyválí se čtyři placky,já si je vykrojila podle hlubokého talíře.A na každou se dá náplň z másla,skořice a cukru.


Když jsou všechny placky na sobě dá se doprostřed sklenička a nařízne se 16 dílků a ty se potom zajímavě stočí a na konci spojí.Pekla jsem hvězdu podle videa p.Pačesové.


Recept na skořicovou hvězdu:
450 g hl.mouky,180 ml vody,1 žloutek,20 g droždí,30 g másla,70 g cukru.
Bílek se využije na potření.
A na náplň si rozpustíte máslo a vmícháte do něho skořici a cukr.
Peče se na 180 stupňů 35 minut.
A je to pochoutka.



Obklopila jsem se knížkami,které jsem už četla , když je knihovna zavřená.Mám ráda záhady a mohu si o nich číst pořád dokola.A vrátila jsem se k mé oblíbené spisovatelce Joy Fieldingové.


Modřinka nemá ráda,když sedím u počítače.Jak sednu,už ji mám před monitorem.Ona neví,že sedět u počítače mě vůbec nebaví.



Ráda také sedí na tiskárně,většinou se ji podaří ji zapnout.


Modřinko,příspěvek nahrán,jdeme něco dělat.Jak bude lepší počasí vyrážíme s manželem do prázdného Českého ráje.Už se nemohu dočkat.
Mějte se hezky

52 komentářů:

  1. Jitu, musím tě pochválit za snímky, jsou kouzelné, podzimní a velice barevné, jemné..Tvé pečení mě naladilo, hned bych se zakousla do sladkého od tebe.Kočka vypadá spokojeně.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,děkuji.Když je člověk doma,tak toho k focení moc není

      Vymazat
  2. Jo a bačkůrky jsou povedené, červená je nepřehlédnutelná! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,červenou nemusím,ale zbyla dceři,pletla si šálu

      Vymazat
  3. Jíťo, perfektní fotečky, bačkůrky také. No houstičku tu bych si dala a ke kávičce to sladké pohlazení také.Jsem ráda, že už je u Vás dobře. papa ⚛ ღ ♥ Modřinka je fešanda ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, krásné fotky. Příroda je kouzelná.
    U nás byla galanterie otevřená, ale odolala jsem, musím dobrat nasyslené zásoby ;)
    Bačkůrky mám taky, krásně hřejí a aspoň se spotřebují zbytky.
    Přeju pohodový večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko,děkuji.Taky mně to řekla sestra,že v Liberci jsou.U nás je jenom jedna a ta je zatím zavřená

      Vymazat
  5. Jituš, opět parádní fotky. 👍👍👍 U nás je už čtyři dny nepřetržitě mlha a já bych ven jít mohla. Nicméně mlha s teplotou kolem 4°C mě neláká.
    Ovšem tvoje fotky s mlhou jsou jako obrazy impresionistů. 👍👍
    Bačkůrky jsou pěkné a určitě zahřejí. Houstičky a zejména skořicová hvězda, kterou určitě vyzkouším, zůsobila Pavlovův podmíněný reflex. 😂
    Modřinku od mně pohlaď. Vím, co kočičky umí a jak dokáží být šikovné. 🐈
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,děkuji.U nás je stejně.Chodím se psem a někam vyjet zatím odkládáme.V tomhle počasí se nechce.Modřinku ráda pohladím.

      Vymazat
  6. Ty fotografie jsou úplně úžasné. To ranní slunce s mlhou... A tu skořicovou hvězdu bych si dala. Jenže já nekamarádím s kynutým těstem :-( A ťapkami jsi mě také inspirovala... Naše číča teď akorát se zvedla a šla ven - asi jí vadí, jak cvakám na klávesnici :-) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.Když jsme nikam nemohli,tak jsem byla ráda za ty výhledy z okna.Jenže je to pořád teď stejné,mlha a mlha.Ani jsme nikam ještě nevyjeli.

      Vymazat
  7. Jitko, krásné podzimní foto. I ťapky se mi líbí a recept na skořicovou hvězdu si zapíšu a vyzkouším. Přeji zdravé dny pro Tebe i manžela. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Skořicová hvězda chutná jako kringel,skořicová náplň je moc dobrá

      Vymazat
  8. ahojky Jitka nádherné úžasné fotky..... ako som videla hladna nebudeš ani zima na nohy ti nebude super si šikovná**********************

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slávko,děkuji.Kdysi mi nebyla na nohy zima,ale jak stárnu mám ráda nohy pěkně v teplíčku

      Vymazat
  9. Jitu, moc krásné fotografie pohledů z oken, ale i dobrot, které jsi napekla. Tu teplou houstičku bych si hned dala i když mi chuť k jídlu ještě chybí. Krásné ťapky sis uháčkovala. Jsi šikulka. Modřinka je zlatíčko.. Přeji Ti příjemné dny a těším se na fotky, až zase vyrazíte někam do přírody. měj se pěkně a opatrujte se oba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,děkuji.Zatím to na výlety do přírody není,ta mlha mě už leze na nervy.Na procházky chodím,máme tu už psa.

      Vymazat
  10. No páni Jíťo to jsou moc nádherné fotografie i máš pěkný výhled z okna,jsi pilná včelička klobouk dolů ty ťapky jsou také super určitě pěkně zahřejí:-)Jsem ráda, že jsi s manželem v pořádku je hodný že ti pomůže 👍 kočička je nádherná trůní jako princezna hihi ❣️(◕‿◕)a všimla jsem si, že máš nové foto sluší ti to moc jsi pěkná ženská 👍Zdravím hlavně se opatrujte a ještě jednou díky♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,děkuji.Modřinka je na mě závisla,chodí za mnou jak pejsek a
      zrovna se mi uvelebila na rameni,tak jsem mu řekla manželovi,aby mě tak s ní vyfotil.Jenže zrovna slezla

      Vymazat
  11. Ahoj, Jituš, s tím sluníčkem jsme na tom u nás stejně. Ponuro, šedivo! Jsi šikula, to pečivo vypadá moooc lákavě :-) Od "Joy Fieldingové" jsem taky něco přečetla. Celý život chodím do knihovny a mám i spoustu knih doma. Modřinka je kočka a ty též :-) ta zrzavá barvička je parádní. Opatruj se, dobrou...♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali,děkuji.Někdo říká,že knihovny jsou snad otevřené.Tak stejně bych tam nemohla,ale zajdu se tam podívat.Doma mám všechno přečtené 2x

      Vymazat
  12. Jituško, jsi skvělá! Nepodlehla si chmurám a byla si velmi činorodá. Parádní ponožky, houstičky a ta hvězda... ta je úžasná!
    Moc ti přeju krásnou procházku z Bleky a vůbec hezké dny. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Činorodá jsem pořád,jak říká někdy můj manžel,že až moc

      Vymazat
  13. Tak takový výhledy bych brala! Ne barák zepředu, barák zezadu, barák zleva, barák zprava ... bída mne taky donutila sáhnout po knížkách co mám doma, já i když je knihovna otevřená se tam nedostanu, protože v době kdy je otevřená musím už být v práci...Fieldingovou jsem si hodně půjčovala, mám její knihy ráda. Hvězdy vypadá krásně, já to viděla na netu s nutelou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky tomu,že jsme okrajový byt,tak máme na jednu stranu parádní výhled.Ze dvou dalších oken koukám na paneláky.
      Děkuji

      Vymazat
  14. No, to je krása - ty si nepodlehla a já asi dementním - proč mám v komentáři z místo s to fakt nevím... Omlouvám se a zdravím, H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,já to vůbec nezaregistrovala.Už mě asi hlava tolik neslouží.Včera mi vnučka poslala po mobilu úlohy z češtiny na rody,doplňování i a y.Abych to zkontrolovala a někde jsem váhala a to jsem pravopis uměla dobře.

      Vymazat
  15. Jitko, ten měsíc byl asi dlouhý, viď. Ale koukám, že jsi nelenošila :o)
    Je prima, že je manželovi lépe a že opět můžete ven.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro,děkuji.Těšila jsem se,že někam vyrazíme na malý výlet.Počasí je dost hrozné a tak chodím ven jenom se psem

      Vymazat
  16. Jitko moc pěkné fotky, taky jsem koukala na břízy, že jsou zrovna nejhezčí, zlaté, drobné lístky... J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš,děkuji.Když na lístky zasvítí sluníčko vypadají moc hezky.Jenže od té doby sluníčko nebylo

      Vymazat
  17. Jituško krásné fotečky dobroty moc lákavé,asi něco upeču.A ťapky super zahřejí.Opatruj sebe i manžela...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško,děkuji.Já dnes budu péct koláčky.Přijdou po dlouhé době vnučky a už si koláčky zamluvil i vnuk.

      Vymazat
  18. Ty podzimní fotky jsou tak krásné - moc mě potěšily. Bačkůrky obdivuji. Estonský kringel občas pečeme, ale ta hvězda vypadá lákavě, asi ji zkusíme - díky za tip!
    Přeji hodně zdraví, Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,to jsem ráda,že tě fotky potěšily.Bohužel je už zase jenom mlha a mlha.Skořicová hvězda chutná jako kringel,ale je to aspoň na pohled zase něco jiného.

      Vymazat
  19. krásný podzim jsi fotila,Sv.

    OdpovědětVymazat
  20. Jitko, výhledy z okna máš kouzelné, vidět východ sluníčka je u nás téměř nemožné. Tvé fotky jsou jako vždy nádherné. Ovšem druhá fotka je super.:o)
    No a koláč ve tvaru hvězdy je tak lákavý, že snad na víkend ho budu muset vyzkoušet.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,děkuji.Sluníčko je už zase schované,Mlha a jenom mlha.
      Také budu zase péct nějakou dobrotu.

      Vymazat
  21. Jitulko samé dobroty tam máš šikulka i to háčkováni super bačkůrky a fotečky jako vždy nádherné a opatrujte se všichni hezký víkend popřeji ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško,děkuji.Také přeji hezký víkend

      Vymazat
  22. Jéééééééééééééé zapoměla sem ta tvoje kočíčka je super a jak tam pozuje ti hlída počítač a Tebe..

    OdpovědětVymazat
  23. Moc se mi líbí ty ťapky :) Procházky s pejskem budou jistě fajn, jen to počasí by už mohlo být lepší. Modřinka má u toho počítače šílený pohled :D Ani nevím jestli jsem od Fieldingové kdy něco četla, ale tu knížku o nadpřirozených jevech bych si přečetla s chutí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eli,děkuji.Modřinka se na mě pěkně mračí.Myslela jsem,že o víkendu se počasí zlepší,ale zatím jsme pořád na tom stejně.Mlha před mnou,mlha za mnou

      Vymazat
  24. Zdravím Jitko, ty fotky přírody v mlze se mi moc líbí. Já mám mlhu právě na focení docela ráda. Houstičky i skořicová hvězda jsou luxusní. A ty papučky nemají chybu. Jsi šikovná. Přeji hezké dny N
    na procházky s pejskem. Já jsem jedné kočičce, která k nám chodila na zahradu už jako kotě, říkala Modráček, protože když do srsti zasvítilo sluníčko tak byla namodralá. Pak se ale ukázalo, že to není kocourek ale kočička, když 2. rok přivedla ukázat koťátka. Ale stejně zůstala Modráček. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.
      Já jsem dala kočičce Modřinka proto,že když jsme s ní šli poprvé na veterinu,tak doktorka prohlásila:to je krásná modrá britka.Není,je to venkovská kočička.A proto ta Modřinka

      Vymazat
  25. Mlhy teď bylo opravdu hodně, ale k tomuto období to patří a to mě baví :-) Nedávno jsem zkoušela doma péct pečivo, ale moc se nepovedlo, těsto moc nenakynulo :-/ S instantním droždím, které většinou v těch receptech bývá, si jaksi nerozumím. Kočička je krásná, pěkně všechno hlídá. Musí mít přehled, hlavně o tom, co dělá panička :-)

    OdpovědětVymazat
  26. Děkuji za komentář.Taky občas používám sušené droždí,ale docela se zatím dařilo.Lepší je asi klasika.Modřinka je moje zlatíčko

    OdpovědětVymazat
  27. Jituško paráda, fota super, kočička, překrásná a Tvé pečení to je kapitola sama o sebe, naděláš vždy chutě ♥*****************

    OdpovědětVymazat
  28. Moc pěkné fotky a pestrost výběru, pantoflíčky jsou pěkné a pečivo lákavé.Modřinka chce aby jsi se věnovala ji a ne nějakému počítači ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení