20.11.20

Zámek Benátky nad Jizerou

 Ve středu jsem jela s manželem na pravidelnou kontrolu na oční kliniku do Mladé Boleslavi.Protože bylo hezké počasí,tak jsem si hned říkala,že toho využiju a mohli bychom se ještě někde podívat.Ale ne moc chodit,manžel kulhá,bolí ho pata.Čekala jsem na jeho obvyklé:tak copak sis dnes připravila?.A ze mě vypadlo,zámecký park v Benátkách nad Jizerou.Protože jsem původní nápad zavrhla kvůli jeho patě.Sláva,že mu to hlavně ještě dobře řídí.Posadila jsem ho na lavičku v parku a sama si užívala procházku.Akorát jsem nečekala,že v parku bude většina stromů holých.Na druhou stranu jsem, ale měla otevřené výhledy na zámek.

O historii zámku se rozepisovat nebudu nebyli jsme tady poprvé a už ho na blogu mám.Jenom připomenu,že je to renesanční zámek,který vznikl kolem roku 1525 přestavbou staré tvrze pánů z Donína.Nachází se ve městě Benátky nad Jizerou ve Středočeském kraji.









Zámecký kostel Narození Panny Marie


Věž kostela





Zámecký park má rozlohu 10 ha.Pod zámkem na svazích k němu patří i vinice










Pohled ze zámeckých hradeb na město Benátky nad Jizerou


Vinice patřící k zámku







Pomník T.G.Masaryka


Pomník Bedřicha Smetany,který zde tři roky působil jako učitel hudby a zpěvu








Zámecký kostel z druhé strany













Sgrafitová výzdoba nádvoří zámku









Jediná růžička ze zámeckého parku je pro Vás,pro radost.


Barvy podzimu jsem v parku nenašla,ale procházka byla velmi příjemná a to je nejdůležitější.Na pravidelný pobyt venku bychom neměli zapomínat.
Máme před sebou víkend a tak si ho užijte podle svých představ.
Mějte se moc hezky

35 komentářů:

  1. Jituško, za tuhle návštěvu ti moc děkuji, byli jsme na zdejším zámku vícekrát, je tam ještě to Muzeum hraček? i když nyní asi zavřené, vzala jsme tam vnučky. Krásné muzeum. Zámecký park jsme viděli v létě a tvůj podzimní pohled je úchvatný také. Alespoň jsi měla lepší výhledy, na zámek a do krajiny. Paráda. Jiřina z N.
    ve městě je jeden bývalý prvorepublikový obchod, ten se mi spolu s domem velice líbí!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,muzeum hraček tu je,ale zatím zavřené.Byli jsme tam kdysi s vnoučatama.Je pravda,že,když byly stromy holé byl zase větší výhled na zámek a město.

      Vymazat
  2. Jituš díky za nádhernou prohlídku i za růžičku kterou jsi mne velice potěšila jsi senza človíček.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,děkuji.Jediná růžička v zámeckém parku

      Vymazat
  3. Jíťo to jsou opět parádní fotečky. Ty stacby to je krása. Koukala jsem že jim tam krásně kvetou macešky. Moc pěkné díky za tu procházku 🌼💕🌸

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Macešky mě také překvapily,vypadalo to,že jsou nedávno zasazené

      Vymazat
  4. Jituš, to jsou krásné fotky👍💕 Zavzpomínala jsem na Benátky nad Jizerou, kde jsem několikrát byla. Ale od doby, kdy je zprovozněna dálnice, Benátky míjíme. Pokaždé se na ně podívám a říkám si, kolik už je to let.
    Udělala sis moc hezkou procházku.👍
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,děkuji.Ráda jezdím do zámeckého parku

      Vymazat
  5. Poděkování za pěknou procházku v místech, kde to vůbec neznám. Přeji jen zdravé dny. M.

    OdpovědětVymazat
  6. Moc hezké fotografie. Zámek v Benátkách nad Jizerou také znám a líbilo se mi tam i náměstí. Byli jsme tam, tuším, před dvěma roky a odtud šli pěšky ke zřícenině do Dražic, ale k ní jsme se nedostali, protože tam byl vstup zakázaný a tak jsme ji jen obešli a šli na autobus...Děkuji za milou připomínku i jednoho našeho výletu. měj krásné podzimní dny a opatruj se. U nás je dnes zima a občas padá i sníh.

    OdpovědětVymazat
  7. To vypadá jako moc pěkný zámek. :) Doufám, že se tam někdy podívám.

    Listy snů I Listy pohybu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andělko,děkuji.Zámek a park stojí za prohlídku

      Vymazat
  8. Jituško, děkuji za krásnou procházku! Nikdy jsem jsem v Benátkách (tedy těchto :o)) nebyla, park se mi podle tvých fotek jeví celkem rozsáhlý, hned bych se šla pokochat.
    Měj příjemnou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Park není zase tak velký,ale k té rozloze patří asi i vinice

      Vymazat
  9. Jituš, tak to byla moc pěkná procházka. Je dobře, že alespoň zámecké parky a zahrady zůstali otevřené. Nikdy jsem tady nebyla a podle Tvých fotek určitě stojí za návštěvu.
    Měj pěkný víkend. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš,děkuji.Také jsem ráda,že jsou otevřené zámecké parky.Já o prohlídky moc nestojím,stačí mi jednou a tak mně uzavřené zámky tolik nevadí

      Vymazat
  10. Nádherné fotky, Jituško. Krásný podzimní výlet.
    Přeju pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
  11. Anonymní21.11.20 7:24

    To je krásný zámek,park.Tam by se hezky procházelo,pěkně jste to nafotila.Nikdy jsem tam nebyla a doufám,že se někdy podívám.Děkuju,že jsem se mohla podívat,pokochat.Hezký víkend.Marťa.

    OdpovědětVymazat
  12. Další překrásné místo, které neznám. Díky za virtuální prohlídku :)
    Přeji prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  13. Už dlouho sem plánujeme cestu a po prohlédnutí to platí ještě víc :) Růžička moc potěšila. A co jsou ty tlapičky na stromě?
    Měj se krásně, Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Zámek i park stojí za návštěvu.Ty tlapičky jsou asi pro děti,protože se tam konají pro ně různé akce

      Vymazat
  14. ahojky Jitka... krásne fotečky..vždy ma potešia....

    OdpovědětVymazat
  15. Jituško krásné fotečky,to by byla procházka aspoň se pokochám fotečkama

    OdpovědětVymazat
  16. Ahojík Jituško začnu závěrečnou kytičkou, potěšila, ale Tvé fotečky více, nádherná procházka, jsi holka šikovná******************

    OdpovědětVymazat
  17. Jituško děkuji za nádhernou prohlídku prohlédla sem si to všechno hezký den ...🎄🎄🎄🎄

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení