19.3.23

Lázně Sedmihorky

Jiný den jsme zajeli mezi kapkami deště do Lázní Sedmihorky.Psala jsem o nich samozřejmě už na blogu a tak jenom pro připomenutí.Lázně Sedmihorky byly nejstarší vodoléčebný ústav v Čechách.Byly založeny roku 1941 MUDr.Antonínem Šlechtou.Pamatuji jejich lepší časy,jak z dětství,tak ještě i z výletů s našimi dětmi.V současné době jsou lázně uzavřeny.

Pomník MUDR.Šlechty

Byla jsem ráda,že z altánku zmizel velký poutač na zapůjčení koloběžek

Pramen Karla Ferdinanda

Tím to směrem se po 1,6 km dojde k zámku Hrubá Skála.

Jaro se hlásí,sice pomalu,ale hlásí

Do kopce se nám nechtělo a tak jsme se šli podívat na druhou stranu k rybníku Pilský.

Že se blíží jaro připomínaly jenom kočičky.

Už se těším na teplo a na to,že se konečně rozjedeme někam dále za Liberecký kraj.
Jaro nám začne už zítra v půl jedenácté večer.
Těšme se

1. Jituš, krásné fotky jsi v Sedmihorkách pořídila. 👍👍👍
    Už je to spousta let, kdy jsme tu byli na dovolené a lázně tehdy fungovaly. My nebyli v lázních, ale v kempu u Bažantníku. Chodili jsme se tehdy koupat do nádrže kousek od Pilského rybníka. Voda tu byla ledová, napájely jí asi nějaké lázeňské prameny, které jsou rozesety v lese. Proti Bažantníku byla tady voda úžasně čistá.
    Párkrát jsme tam ještě zavítali, ale už jen v rámci jednodenních výletů.
    Měj hezké dny.🍀

1. Alenko,děkuji.Do kempu v Sedmihorkách jsem jezdila s vnoučatama a také jsme byli v té nádrži.Já tam kvůli ledové vodě nevlezla,dětem to bylo jedno.

2. Jitko, tolikrát jsme vlakem jeli do tohoto kraje a pak pěšky nahoru skalami, a jela bych zas. Jenže už toho tolik neujdu a moji blízcí také ne. Už, aby bylo zeleno a teplo. Jiřina z N.

1. Jiřinko,to je trasa Turnováků.Do Sedmihorek vlakem a přes Hrubici,Valdštejn domů.Chodily jsme to už s tatínkem,dětma a naposledy s vnoučatama.Manžel odmítnul i dojít na Hrubou Skálu.Přeci jen to začínám kopcem.

3. Jituško, prima výlet, i když chlad z něho ještě čiší. Škoda, že se lázně a lázeňské budovy nevyužívají. Kočičky už se nabízejí včeličkám, jen aby bylo ještě tepleji. Nasávej jaro a měj se hezky.

1. Maruško,děkuji.Moc mě to místo mrzí v jakém je stavu.Zřejmě už nenávratném.

4. Jitko, budovy se nezdají ještě až moc zchátralé, ale zub času se na nich určitě podepsal. Dočetla jsem se, že Sedmihorky sloužily jako lázně převážně s vodoléčbou a s léčivými prameny a ve světě byly celkem známé. Některé prameny prý vysychají, a tak je jejich osud pravděpodobně jasný. Škoda. Měj se hezky, zdravím 😉

1. Evi,přesně,jak píšeš.Nemusely by to být už lázně,ale místo využít k rekreaci.Je v krásném místě Českého ráje.Děkuji

5. Jituško, v Sedmihorkách jsme v roce 1980 byli od ROH na rekreaci, do hlavní budovy jsme chodili na jídlo, ubytovaný jsme byli o kus dál. V té době bylo hodně hub a já si jedné lízla a měla otravu, dva ny jsem zvracela a můj mužíček si v baru užíval, jinak tam bylo moc hezky. Vždy to bylo o alkoholu mého muže. Maru

1. Maruško,tak to jsi si rekreaci moc neužila,za to manžel jo.Jak jinak,že jo

6. Takové opuštěné místo plné nostalgie. Kdysi jsem tam byla... Jituško, děkuji za fotky! Jo a ta cedule, ta je super, snad to funguje :o)
    Měj hezký den. Helena

1. Helenko,děkuji.Myslím,že ta cendule funguje,nikde nejsou rozbitý okna ani známky vandalismu.Aspoň k něčemu je úcta

7. Smutný pohled na opuštěné budovy. Ale příroda a okolí rybníku je pěkné. Na vycházkách je vidět jenom šedá a různé odstíny hnědé. Zelený je jenom mech, ale dočkáme se. Pěkné dny

1. Také se už nemohu dočkat barev.Včera bylo hezky a dnes tma a déšť.Teplo,ale je.Zatím

8. To je opravdu smutný pohled. Dříve fungovalo vše a dnes je dost staveb, které chátrají. Jaro už ťuká na dveře. Prima odpoledne ⚛ ღ ♥

1. Leni,děkuji.Dnes se to jaro nějak zapomnělo.Teplo je,ale prší

9. Jitu to je opravdu smutný pohled, ale jinak fotky jsou nádherné i kočičky se mi líbí já je mám ráda no konečně snad už bude jaro :-) Měj krásný týden a díky za komentíky.😘❣️ (◕‿◕)

10. Je to už několik roků zpátky, co jsem v Sedmihorákách byla. Je škoda, že lázně jako takové vzaly za své.
    Pěkně jsi nafotila, že jaro je prostě tady- zatím v umírněné míře, ale je.
    Měj se hezky!
    Hanka

1. Hani,děkuji.Je mi to hodně líto,jak to s lázněmi dopadlo.Zřejmě nenávratně

11. Ahoj Jituš,
    na ty budovy je opravdu smutný pohled. Měj pěkné jarní dny...♥

12. Jako vždy báječná reportáž!

13. Škoda lázní, procházka a jarní příroda nádherná. Super fotky ♥

14. Při poslední návštěvě (tuším 2019) mě překvapilo i to, že tam nefungovala ani jedna restaurace či bufet. Přitom potenciál by tam určitě byl, vždyť je to výchozí či návratové místo z Hruboskalska, a lidí tam za den projde spousta. Lázní jako takových je taky škoda

15. Lázní je velká škoda,přitom na internetu jsou odkazy,jako by lázně fungovaly.Přes turistickou sezonu je tam otevřený stánek.Restaurace fungovala i když už byly lázně zavřené.Také nechápu,proč si ji někdo nepronajme je to na místě,kde i přes zimu je hodně turistů
    Nefunguje mně odkaz na tvé motýly.Zkusím se znovu podívat.
    Děkuji za návštěvu

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení