24.7.24

Kolem Pardubic

       Dašice je malé městečko kousek od Pardubic.Udělali jsme tu krátkou zastávku,abychom si koupili aspoň  nanuka.Oběhla jsem náměstí a v tom horku mně to stačilo.Náměstí patří do městské památkové zóny.Jsou tu klasicistní domy,architektonický styl z let 1750-1850.










Litinová kašna


Budova radnice z r.1925




V Dašicích mě zaujala i tato dřevěná hřbitovní kaple





Asi 20 km od Dašic je zámek Zámrsk.Původně zde v roce 1469 stála tvrz.
V 16.století byla přestavěna na renesanční zámek.Majitelů bylo dost a v roce 1924
zámek vyhořel.V následujících letech byl obnoven.Na základě Benešových dekretů byl zámek
znárodněn.Byl tu zřízen nápravně výchovný ústav pro mladistvé.Od roku 1960 je zde Státní
oblastní archív.






Pamětní deska informuje,že se zde narodil hrabě Ferdinand Antonín,který byl vojákem
a diplomatem z období Napoleonských válek






Socha sv.Jana Nepomuckého



Vedle kostela se nachází zvonice z r.1781-1782.Nachází se v ní zvon z roku 1596.


K zámku patří zámecký park,který vznikl v druhé polovině 19.století.


Dřevěný altán



Vůbec nevím,kde se mi vzala skvrna na špičce zvonice









Byl to hodně horký den,ale ty jsou pořád.Je léto a má to tak být.
Ale není to už nic pro nás.
Mějte se hezky




19 komentářů:

  1. Jituško, skvostný příspěvek. Secesní domy jsou moc pěkné a radnice vyniká. Zámek a park také hodný procházky. I když je nepřístupný. Máš další dřevěnou zvoničku do sbírky. Hezký den přeji.

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, to jsi dobrá,tolik krásných fotografií v tom vedru.Ja moc nefotím, spíš zpoza stínu něco málo. Vedra jsou úmorná, my nyní moc ven nejezdí mě. Manžel má velké potíže s dechem i chůzí,jo ty vedra nejsou opravdu pro nás.

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, Dašicemi často projíždíme a pokaždé kroutím hlavou, proč je tak krásné náměstí tak mrtvé. Smrsklo se vlastně jen na silnici a průjezd městečkem... Škoda.
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Jitko při prohlížení fotek si říkám, že kostel bez zvonu je divný a na další fotce je zvonice samostatně stojící. To se tak často nestává. Pěkné záběry a ráda jsem s tebou je procestovala. Pohodové letní dny přeje a zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  5. ten zámek vypadá krásně :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jitko, tak Dašice takhle zblízka neznám, ale Zámrsk ano, tam jsme byli a na blogu mám, škoda, že jen zvenku. Skvrna na špičce kostela je asi UFO.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Jituš, už jsem psala, výlety na Pardubicko jsou novou inspirací a máš další krásný "materiál". Dašice neznám, spíše Dačice, ale to je něco jiného, o Zámrsku se toho ví více. Pokud tam mají obchod, obecní úřad a školu, možná poštu, ještě dobře. Na Šumavě jsem poznala vesnice, kde nemají nic. Nejvíc se mi líbí ta litinová kašna a pak zámek Zámrsk. Pozor na letní teploty, my v horku nejezdíme, ale včera jsme měli půldenní výlet. Šlo to... ☺

    OdpovědětVymazat
  8. Jitulko zdravím moc hezké fotečky ráda se vždy podívám u nás dnes popršelo aspon mám zalito ale už je sluníčko ty růže jsou tam nádherné opatruj se ..

    OdpovědětVymazat
  9. Dřevěný altán je nádherný. U Pardubic jsem byla minulý rok na dovolené, ale tady jsem nebyla :-)

    OdpovědětVymazat
  10. To jsi měla krásný bohatý výlet :) Dašice jsou malebné a moc se mi líbí zámecký park u Zámrsku. Ta zvonička asi dělá bublinu :)
    Měj se hezky, zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  11. Pardubický kraj neznám, takže pro mě obohacující příspěvek. Fotky zachycují pěkná místa, zvláště pak zámecký park. Super. Přeji klidné a pohodové dny!!!

    OdpovědětVymazat
  12. Jitko, tahle místa neznám, tak jsem se ráda podívala. Také se mi moc líbí dřevěný altánek, zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
  13. Jituško, nádherné fotky, hezký výlet, Hospoda ----Radnice, pak mi došlo, hospoda se jmenuje Radnice a já si říkám to je vedle sebe to je dobrý. Maru

    OdpovědětVymazat
  14. Napíšeš krátká zastávka a co krásných fotek nafotíš. Zajímavá zastavení, to tedy ano !
    Pěkný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  15. Ahojky Jíťo, další krásné místo, které neznám. Pěkné fotečky♥ ღ ☼

    OdpovědětVymazat
  16. Tvá "krátká zastávka" byla moc zajímavá.V Dašicích jsem nikdy nebyla,ráda jsem se podívala na krásné domy ,radnici,altánek,povedlo se ti to,prožívej další letní dny v pohodě.🌞

    OdpovědětVymazat
  17. Jituško, moc pěkné a poutavé fotky z kraje pro mne stále neobjeveného.
    Děkuji a přeji ti pěknou neděli. Jitka

    OdpovědětVymazat
  18. Krásný výlet Jituško, děkuji za kuk nádherné fotky ♥

    OdpovědětVymazat
  19. Jejky ta skvrna je zajímavá, nádherné fotky i výlet ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení