20.7.24

Dřevěný kostelík a zvonice

          Dřevěný kostel Všech svatých v Dobříkově u Chocně je z roku 1679.Původně řeckokatolický kostel se nacházel v Podkarpatské Rusi.Je jedním z pěti  kostelů,které k nám byly převezeny z této oblasti.V roce 1857 byl za 255 zlatých převezen do Cholmovce a v roce 1930 jej za 16 tisíc Kč zakoupil Václav Klofáč.Kostel byl rozebraný na jednotlivé části a putoval po železnici do Zámrzku a dále koňskými povozy do Dobříkova.Fotografie je stažena z internetu.

                                                            


  Po opravě byl kostel otevřen v roce 1931 a od té doby slouží církvi Československo  husitské   

                                                                                  

                              

                                                                            





Na internetu až doma jsem se dočetla,že prohlídku kostela je možné si domluvit předem
na farním úřadě ve Vysokém Mýtě
Aspoň na ukázku z internetu




Kříž před kostelem


O kus dále v Radhošti je dřevěná zvonice u kostela sv.Jiří Mučedníka.
O zvonici se mi nic zjistit nepodařilo




                                              
 Kostel sv.Jiří Mučedníka byl původně dřevěný a je zmiňován
už ve 14.století.Současný kostel pochází z roku 1773.Na počátku 21.století
prošel už zchátralý objekt rozsáhlou rekonstrukcí










Opatrujte se v těchto horkých dnech



15 komentářů:

  1. Mám moc ráda dřevěné kostely a zvonice. Doufám, že se do Dobříkova podíváme :)
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  2. Nádhera Jitu a přeji krásné léto, na blog nechodím raději jsem venku na zahradě.

    OdpovědětVymazat
  3. Obě stavby se mi líbí, díky za přiblížení.

    OdpovědětVymazat
  4. Jitko, v Dobříkově jsme byli a mám na blogu, ale ten druhý zatím ne. Povedlo se ti trefit opravdu hezké počasí. Pak jsou i fotky obvykle hezčí. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. Dřevěné domy či sakrální stavby jsou nádherné, dokazují nejen zručnost našich předků, ale i estetické cítění, což mi u současných "výtvoru" kdejakých umělců chybí!!!!! Super. Přeji hezký den.

    OdpovědětVymazat
  6. Jitko, krásný dřevěný kostelík a hezké fotografie. Obdivuji

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško, děkuji za sdílení! Ten v Dobříkově jsem myslím viděla, projížděli jsme, ale až doteď jsem o něm nic nevěděla...
    Děkuji a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Anonymní23.07.24 7:43

    Jituško, když se dívám na kostely tak mi v hlavě projde věta, já věřícím závidím, já to nedokážu, jendnou jsem šla si poslechnou kázání, pro mě to byl blábol, nic mi to nedalo, je mi to líto. Jdnou pan Horníček řekl, já v Boha nevěřím, ale žiju tak kdyby byl abych se za sebe nemusel stydět a to přesně je moje myšlenka, žít a nestydět se za sebe. Maru

    OdpovědětVymazat
  9. Jitulko zdravím moc hezké fotečky kostely nádherné také to mám ráda hezký den přeji už jsem tady nebyla jsem proto že jak byla ta velká bouřka tak nám tady kolem nás udeřil blesk a všechno vypadlo počítač mi odešel a internet tak už to mám v pořádku..

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné dřevěnné stavby,mám je ráda,dýchá z nich historie.

    OdpovědětVymazat
  11. Obdivuji ty stavby, nádherné ♥ ღ ☼

    OdpovědětVymazat
  12. Mám dojem, že kostel z Podkarpatské Rusy je i v Kunčicích pod Ondřejníkem. Zajímavé stavby a kolik století přežily. Jituško, moc pěkný výlet jste si udělali.

    OdpovědětVymazat
  13. Maruška,má pravdu Jitko,máma u nás také chloubu v Kunčicích. Ten kostel jsi nám krásně nafotila, výlet jste měli parádní. Jen ty hrozná vedra,no jo k létu patří.

    OdpovědětVymazat
  14. Krásné dřevěné stavby , paráda ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení