12.6.19

Hostinné

Na sobotu,kdy nemělo být ještě takové teplo jsem naplánovala výlet do Hostinného.Je to malé městečko s 4 400 obyvateli v Podhůří Krkonoš,v okrese Trutnov,v Královéhradeckém kraji.Podhůří Krkonoš je mi blízké,pocházela odtud babička a děda,maminky rodiče a my se sestrama jezdily celé dětství na prázdniny k tetám do Levínské Olešnice a nebo do Dolní Kalné.Pro holky z města to byl vždy velký zážitek,žilo se tu úplně jinak.Bylo to pro nás velké dobrodružství.
Města v oblibě nemám a málo kdy se vydávám na prohlídku.Do Hostinného mě zlákala věž s obry.A nakonec se mi líbilo i město samotné.Hlavně ten klid a na náměstí skoro ani človíčka.Možná všichni odpočívali po dobrém obědě.V Turnově je na náměstí největší ruch,protože středem jde hodně frekventovaná silnice.V Hostinném je na náměstí pěší zóna.Tak se mně to líbí.

Věž radnice s obry je nádherná.Váže se k nim stará pověst.Obři,jeden pekař a druhý řezník,za dávných časů žili v lesích v okolí města.Když dostali hlad,chodívali do města krást jídlo a loupit dobytek.Zastavit je nemohly ani hradby vystavěné kolem celého města.A tak se jednou obyvatelé domluvili,namazali navečer hradby smolou a když obři hradby přelézali,přilepili se.Tak lidé obry chytili a na památku je umístili na radnici.






Náměstí s podloubími je městskou památkovou zónou.Uprostřed je morový sloup,který se právě opravuje a je pod lešením a plachtou.Ten jsem nefotila.







Podloubí ve městech mám ráda.





Mám ráda malé uličky.Vždy mně to připomene nádherný Dubrovník a nebo Český Krumlov.Takových míst je určitě hodně,ale tam jsem zase nebyla já.


No.není to úžasné?



Zajímavá květinová výzdoba.Z dálky jsem si myslela,že je to zapomenutý vánoční stromeček.



Další zajímavou stavbou v Hostinném je kostel sv.Františka Serafinského.
Je to raně barokní stavba postavená Wofgangem Dientzenhoferem podle plánu pražského stavitele 
Martina Reinera.V přízemí se nacházela klášterní lékárna a v prvním patře byl v roce 1728
zřízen špitál pro poutníky a chudé.Součástí kláštera byla také zelinářská a bylinná zahrada.Františkáni z vypěstovaných rostlin vyráběli léčivé masti a čaje,v úlech pěstovali včely.Klášter sloužil františkánům do roku 1950,kdy byl příslušníky tehdejší státní bezpečnosti vyklizen a řádoví bratři byli uvězněni v koncentračním táboře.Kostel do nedávné minulosti chátral,ale dočkal se zdařilé rekonstrukce.Na místě zrušeného hřbitova je Park smíření s památníkem obětí násilí války.

Klášter,park a celý areál se mi líbil














Památník obětem války










Za klášterní zdi,panelák.Dnešní realita.






V této části františkánského kláštera je muzeum.





 Hostinném protéká Labe a říčka Čistá.Tohle bude asi říčka.



A na konec ptáček zpěváček se s námi loučí.


V Hostinném se mi líbilo a zařazuji ho mezi málo měst,kam bych se třeba ještě jednou podívala.Důvod je ten,že je to hezké a klidné městečko.
A protože je krásné odpoledne jedeme dále a kam jsme se dostali, to bude zase v dalším příspěvku.
Přeji Vám hezké dny




17 komentářů:

  1. Jituško, to je nádherné městečko a překrásné fotografie jsi pořídila. Měla jsi i štěstí na krásnou oblohu. Nedaleko Hostinného jsem byla jako dítě v ozdravovně v Chotěvicích u Trutnova v Hostinném jsme byli na výletě a exkurzi v papírnách. Moc si z toho bohužel nepamatuji a nepamatuji si ani, že Hostinné je tak nádherné městečko. Je tam opravdu a tak díky za krásnou podívanou na nádherné městečko.

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, krásná procházka pro mne neznámým místem. Je tam ale opravdu nádherně a povedly se ti krásné fotky.
    Přeji prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, jen zírám... Marně přemýšlím, jestli jsem v Hostinném kdy byla, ty obry bych si asi pamatovala. Moc mě zaujal i klášter, ty v poslední době hodně navštěvujeme ať doma či v zahraničí...
    Přeji krásný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.V dětství jsme v Hostinném určitě byla,ale na to si zrovna moc nepamatuji.Ale do těchto končin jsme jezdily s babičkou hodně.

      Vymazat
  4. Nádherné fotky i vycházka Jituško********

    OdpovědětVymazat
  5. Ahojky Jitka fotky sú krásne a ten Mestský úrad je nádherný tie sochy to je
    úžasne....

    S pozdravem
    kometár | slavka@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Parádní fotky 🌹🌹 (✷‿✷)🌹🌹 stejně ty staré stavby to je radost se dívat 🌹🌹 (✷‿✷)🌹🌹

    OdpovědětVymazat
  7. Nemám Hostinné daleko a nebyla jsem tam už docela dost dávno. Jezdívala jsem tam služebně :-).
    Pořídila jsi krásné fotky, úplně mne to nalákalo jet se tam podívat.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji.Mně se v Hostinném moc líbilo,ale viděla jsem z něho asi to nejhezčí,dál nevím.

      Vymazat
  8. Jituško další nádhera******************

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení