6.6.19

Lesopark Štěpánka

Lesopark Štěpánka se nachází na okraji Mladé Boleslavi.Jezdíme sem docela často,jednak na nákupy a občas vyzvedáváme vnuka ze školy,když nemá spojení domů.O parku jsem neměla potuchy, až jsem náhodou objevila nádherné fotky na internetu.Jeden den nás vnuk opět  požádal,zda bychom ho po škole nevyzvedli,protože věděl,že mám v plánu podívat se do parku.Tak se to hodilo.Ovšem můžeme vyrazit až přijde manžel z práce a tak jsme na prohlídku parku neměli tolik času,ale určitě si ho brzy projdeme celý.
Lesopark Štěpánka je rozsáhlý komplex vegetace,dětských hřišť a sportovních aktivit.Byl založen v roce 1881 podél říčky Klenice a byl pojmenovaný na počest zásnub následníka rakousko-uherského trůnu a příslušníka mladoboleslavské vojenské posádky Rudolfa Habsburského s belgickou princeznou Stephanii jejím jménem - tedy Štěpánka.Nyní je park pro mnohé obyvatele místem pro procházky a odpočinek a pro jiné místem pro sport a aktivní rekreaci.Hned u parku je Městský bazén a letní koupaliště a také známé Pírkovo sanatorium.







Hned na začátku nás vítají kačeny,ale já koukám po veverkách,které tady mají svůj palouček.Bohužel jsme neviděli ani jednu.Vnuk říkal,že když tu běhají o tělocviku,že jsou všude.Měli jsme smůlu.







Je vidět,že jsou kačenky zvyklé na lidi a přijdou žebrat až k nohám.Bohužel jsem žádné staré pečivo u sebe neměla.Mám ho v batohu a ten jsem sebou neměla.








 



Podél říčky jsou lavičky.Chvíli jsem si sedla a zvedat se mi nechtělo.Koukala jsem na klidně plynoucí Klenici a užívala si takovou chvilkovou pohodu.Lidi skoro žádní,bylo později odpoledne.Jo,tady se dá určitě krásně relaxovat.




 













Dvě kačenky zase došly až k nám na břeh.








Přijela mladá rodina s dětma,vytáhla zbytky pečiva a hned tu bylo rušno.



Je zajímavé,jak mají peří krásně uspořádané.






Ještě jsme nakoukli vedle k restauraci Koliba.Jezdívali jsme dost od práce do Prahy do divadel a tady se při cestě zpátky stavovali.



Krásně tu kvetou azalky.







A protože jsme vnuka vezli na Olšinu,tak jsem si ještě vyfotila pár kytiček u dcery na zahrádce.






Začínají kvést růžičky



Kopretiny měla moc ráda moje maminka.



Užili jsme si s manželem hezké odpoledne v samé zeleni.
Dnes už není takové vedro,ale u nás se ani nemračí,možná něco přijde v noci,jako u nás obvykle.
Mějte hezké dny


17 komentářů:

  1. Jituško, krásné fotky a moje milované kopretiny na závěr. Nádhera! Takové místo by mělo mít každé město, trocha klidu a procházka u vody dělá divy.
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Ano,máš pravdu každé město by mělo mít svoji oázu klidu.Já bydlím na okraji města a něco podobného tu chybí.

      Vymazat
  2. Ahojky Jíťo, další parádní fotečky, ta květena je parádní, kosatce, oleandry, kopretiny, super 🌺❤🌺❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Oni tu budou asi oleandry.Plete se mi azalka i rododendrony a oleandry.

      Vymazat
  3. Jitko, zase jsem se s Tebou ráda prošla krásným parkem. Kačeny občas také fotím a ty Tvoje jsou úžasné.
    Povedly se Ti nádherné fotky, kochám se, ostatně jako vždy.
    Přeji Ti prima víkend a další skvělé výlety. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,děkuji.Kačeny fotím také často a říkám si,už ne.

      Vymazat
  4. Anonymní09.06.19 7:38

    ahojky Jitka..pozerala som si tvoje fotky sú nádherné a tie kačičky sú tak
    krásne sfarbené.....a kvetinky no krása veliká *****************************

    S pozdravem
    komentár | slavka0204@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Mám také moc ráda takováto místa. Sednout si u vody a jen pozorovat to dění v přírodě. Poslouchat zpěv ptáčků a ponořit se do svého rozjímání . Miluji taková místa, kde je božský klid a neslyším humor aut a sekaček. Krásné fotografie z nádherného místa jsi pořídila. Díky za další tip na výlet. Potěšila jsi mě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opět ten mobil....hukot aut ...omlouvám se.

      Vymazat
    2. Jaru,děkuji.Je to tam krásné.Do města se mi nechtělo.

      Vymazat
  6. Ráj na zemi - krása. Máš moc pěkné fotky, totéž platí pro Jarušku. Děkuji za komentíky.U nás byla v noci strašná bouřka, ale opět je sluníčko a teplo.Měj krásné dny, Jituš...♥ :)

    OdpovědětVymazat
  7. krásné zachycení přírody Jituško*******jsi na focení šikulka

    OdpovědětVymazat
  8. Překrásné pokochala jsem se, díky*****************************

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení