13.6.19

Rozhledna U borovice

Z Hostinného jsme měli v plánu podívat se na zámek Nové Zámky,který má být asi 3 km za městem.Pracovník muzea v Hostinném mě od toho odrazoval,že je celý zarostlý,že bych stejně nic neviděla.Neměla jsem na něho dát a pátrat po okolí.Jenže je to těžké.Zámek je soukromý,tudíž nikde žádné cedule.Koukali jsme po okolí a nic neviděli.Je zajímavé,že vám neporadí někdy ani místní lidé.
Na internetu fotografie zámku jsou a zdaleka ne zarostlého.Třeba někdy příště.
Pokračovali jsme dále na obec Borovnička.A najednou vidím nad obcí zajímavou věžičku.Tak jsem si na kopeček vyběhla a objevila se před mnou zajímavá stavba.Byla jsem opravdu nadšená,moc se mi líbila.Až doma jsem dopátrala,že je to kostel Božské srdce Páně.Byl postaven v roce 1928 v novogotickém stylu a sloužil necelých 20 let do odsunu německých obyvatel.V současné době se tam občas konají bohoslužby.





Když jsme sjížděli z obce Čistá u Horek otevřel se před námi krásný výhled na Krkonoše.Manžel zajel na polní cestu,abychom si ho mohli vychutnat.





A zde je vidět Sněžka.Přitáhla jsem si ji větším objektivem.


Poslední zbytky sněhu.




Pospícháme dále,abychom se konečně podívali do rozhledny U borovice blízko obce Roprachtice u Vysokého nad Jizerou.Je otevřena do 16 hodin.Za rok tu parkrát projedeme,nejvíce v zimě,ale nikdy jsme nezastihli ji otevřenou.Samozřejmě,že dorazíme po zavírací době,ale pán je velice ochotný s tím,že dnes bude otevřeno dlouho,protože poslední návštěva se ohlásila až na 18.hodinu.
Kamenná rozhledna stojí ve výšce  669 m.Je soukromá a o její stavbu se postaral svépomocí pan František Hubař z Roprachtic.Stavba má kamennou základnu s půdorysem a vnitřní cihlovou vyzdívkou,nad ní je dřevěný ochoz z modřínu.Je to tady moc krásné.


Sluníčko pěkně hřeje,ale také tu pěkně fouká,obzvlášť potom nahoře





Tady závratě nemám,schodiště je schované,takže pro mě paráda.Nejhorší jsou pro mě rozhledny kovové,které se při větru občas i houpou.Za větru bych na ně nevlezla.


Okýnka mě zaujaly





Vidět je široko,daleko.Hlavně na Krkonoše.Bezděz,Ještěd,Štěpánka,Tábor,Kozákov.Tady je vidět Ještěd.



Krkonoše.Zahlédli jsme i Dvoračky



Výhledy jsou krásné,měli jsme štěstí na dobrou viditelnost.









Začíná se trochu zatahovat





Tady je vidět Bezděz



Kolem dokola jsou tabule s popisky



Výlet se vydařil a tak frčíme domů.
Přeji Vám hezké dny a užijte si pěkně nadcházející víkend





18 komentářů:

  1. Jíťo další krásný příběh , ten ostelík je asi na samotě. Počasí se vydařilo, obloha jak vymetená 🌹🌹 (✷‿✷)🌹🌹

    OdpovědětVymazat
  2. Výhledy na Krkonoše mám, jen stačí ujít malý kousek cesty- do kopce :-).
    Krásné fotky!
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko,děkuji.Také vidím i z domova na kousek Krkonoš

      Vymazat
  3. Jituš,to je nádhera.Kostelík,rozhledna a ty úžasné výhledy na Krkonoše.Děkuji za tu podívanou.Měj se hezky,zdravím F.

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, tak tohle dobře znám - vždycky někde něco "vyčenichám" a pak není jednoduché najít to v reálu nebo skutečnost neodpovídá fotkám a tudíž představám. Hned jsem se taky dívala, kde zámek je, vypadá to, že se k němu dostanete po polní cestě a zastaví vás zelená brána jako od JZD...
    Myslím, že vaše náhradní varianta byla krásná. Kocháme se stejně jako vy těmi výhledy.
    Přeji krásnou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, dnešní výlet jsem si s Tebou opět užila. Nádherné fotky a ty výhledy. Kochám se, kochám. Už ani nevím, kdy jsem byla naposledy na nějaké rozhledně. :o)
    Přeji prima víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,děkuji-Rozhledny moc nevyhledávám.hlavně ty otevřené,trpím závratí.

      Vymazat
  6. Krásné fotografie Jituško. Líbí se mi ten novogotický kostelík a překrásná je i rozhledna. Výhledy na hory jsou krásné vždy. Já mám raději hornatou krajinu, než rovinu a tady je to se vším všudy - nádhera!
    Měli jste opravdu krásný výlet.

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško kouzelná fota, moc krásné povídáni. Mnoho se toho od Tebe dovím, nádherný výlet**********************

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško,děkuji.Na povídání moc nejsem,dá mi to fušku dát něco dohromady

      Vymazat
  8. nádherné fotografie Jituško a kostelík se mi moc líbí********

    OdpovědětVymazat
  9. Jituško moc hezké to tady máš ta rozhledna je moc hezká *********************************určitě byl nádherný výlet**************************zdravim a přeji krásné léto a hodně foteček

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení