23.9.20

U rybníků a v lese

 O víkendu jsme vždy bez psa a tak říkám manželovi,že bychom se mohli podívat někam,kam se psem nemůžeme.Ovšem,když jsme dorazili k zámku Hrubá Skála,kde bylo neskutečně aut,lidí a cyklistů,tak jsme to vzdali a jeli tam,kde už víme,že budeme téměř sami.A to u Vidláku.Sice na parkovišti to bylo to samé,ale když jdeme procházkou kolem rybníka,téměř nikoho nepotkáme.Manžel se určitě těšil,že zaleze do lesa a bude koukat po houbách.A já si fotila to svoje.Všímala jsem si,jak se pomalu barví stromy a pozorovala tu hru světel a stínů,kdy se slunce snažilo prodrat mezi korunami stromů.

Samozřejmě,jak labutě a nejen ony,viděly pohyb na hrázi už byly tam.Jsem vždy vybavená tvrdým pečivem a samozřejmě jsem ani tentokrát neodolala a fotila.Ale to zase v dalším příspěvku,na jeden by toho bylo moc.
















Stromy se začínají krásně barvit.










Když se to přežene s clonou


Zpátky jsme zastavili u Rokytnického rybníka .Pohled na Trosky nad ním mě vždy potěší.










Od Rokytnického rybníka jsme lesní cestou došli k rybníku Hrudka
Vypadali jsme jak filmový štáb.Lesní dělnící tak divně koukali.Manžel nesl přes rameno můj velký stativ a já na krku fotoaparát.Brašnu se vším dalším jsem nechala v autě.A to byla veliká chyba,protože až na místě jsem si uvědomila,že velký objektiv tam zůstal.Jenže volala dcera a tak jsem kecala a zapomněla.Byla jsem naštvaná,protože za chvíli se zvedly z Hrudky tři labutě a nízko nad námi přeletěly na rybník vedle.S malým objektivem to není na fotkách pořádně vidět.Co já svoji nepozorností prošvihla takových okamžiků.Ale to jsou fotografické okamžiky,zážitek mám v sobě uložený.









Na fotografie si klikněte,aby se Vám zvětšily,ale jsou to stejně výřezy a tak jasně nic moc.










Jedna labuť se nenamáhala zvednout křídla a do druhého rybníku to prostě přešla.Možná,že ji to už tolik nelétalo.






Užili jsme si krásné,teplé odpoledne.Manžel našel tři houbičky,ale to nám nevadí,zásobuje nás pořád syn a tak už mám hub hodně a mohu se podělit i s dcerou.U nás je zatím pořád teplíčko.Uvidíme zda přijde ohlašovaná změna.Včera nám začal podzim.Pomalu se rozednívá a je trochu zamračeno,ale 16 stupňů.Chtělo by to zapršet.Je veliké sucho.
Mějte se hezky a opatrujte se

43 komentářů:

  1. Moc pěkné fotky z prima vašeho odpoledne. Není nad to, být v přírodě !
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji,máš pravdu.Co pořád v paneláku a ve městě

      Vymazat
  2. Jituško, to je nádhera! Jedna fotka hezčí než druhá! Opravdu se kochám!
    Hrubá Skála je asi neustále v absolutním obležení... Vzpomínám na jedny říjnové svátky před tak 20 lety, mám fotku dětí na terase hotelu, jinak nikde nikdo... To už se asi nepovede.
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Někdo se diví,proč z Českého ráje ujíždíme,když tu máme tolik krásných památek.Jenže to v sezoně fakt nejde.Necháváme to na zimu,ale to zase je omezené,protože hrady a zámky jsou zavřené

      Vymazat
  3. Jitu, pořídila jsi nádherné fotografie. Letící labutě, zrcadlení hradu Trosky na hladině rybníka, záběry
    skalních útvarů i detaily z přírody. To jsou opravdu krásné záběry. Jsem teď sice jen na mobilu, ale určitě si fotografie ještě doslova vychutnám, až se
    dostanu odpoledne na počítač a budu si je moci prohlédnout ve velkém formátu. Děkuji Ti za nádhernou podívanou. Přeji Ti krásný den a všichni se opatrujte.

    OdpovědětVymazat
  4. Jituš, nádherné fotky, ráda jsem se s vámi prošla.

    OdpovědětVymazat
  5. Óoo, na skály v Českém ráji se vždycky ráda podívám, zvlášť když jsou tak krásně vyfocené. Pěkné podzimní dny přeji :) Marie

    OdpovědětVymazat
  6. Jitko, to je překrásný kus přírody. Ta naše země je tak malebná :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro,děkuji.Je to naše oblíbené místo.Podtrosecká údolí

      Vymazat
  7. Jitko, hlavně, že ti ty věci z auta nikdo neodcizil. Fotky pěkné, příroda nádherná, zbytečně to není Český Ráj.Moc pěkně jste výletovali.
    Mávám Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,tady vidíš,jak často nepřemýšlím.Nechám v autě veškeré mé fotografické vybavení.

      Vymazat
  8. Ahoj, Jituš, to je kráásy! Dííky za pěkný výlet, užij si ještě pěkné dny a opatruj se...♥

    OdpovědětVymazat
  9. Jitko, krásně se touláte, jako bych tam byla s vámi. Nádherné fotky. Už je vidět, jak se příroda pomalu vybarvuje do podzimních barviček. My teď na toulání vůbec nemáme čas, ale věřím, že se brzy dostaví, jako ta stavba, a pak se dostaví i trocha toho času.
    Přeji krásné dny babího léta. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,děkuji.Příroda se začíná barvit,snad bude ještě hezky,abychom si té krásy užili.U nás totiž od rána leje,po dlouhé době.

      Vymazat
  10. Jitko, krásná procházka. Kdo má oči otevřené, stále objevuje nový, krásný svět. A to ty máš.
    Krásný večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš,děkuji.U Vidláku fotím často,snad to neomrzí.

      Vymazat
  11. Jitulí, to jsou nádherné fotky. to sluníčko jak prosvěcuje, odlesky na vodě, parádně jsem se s Tebou v duchu prošla ⚛ ☼ ⚛

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.To mě v lese bavilo,jak slunce se dere skrze stromy

      Vymazat
  12. Anonymní24.09.20 7:43

    Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  13. Anonymní24.09.20 7:46

    Vás blog navštěvuji pravidelně,vždy mě něčím překvapíte.Český ráj mám rád a jak to jde,navštěvuji ho.Nevěděl jsem,že za Rokytňákem je další rybník.
    Díky moc,že jste mě provedla Podtroseckým údolím.Svými fotografiemi umíte zachytit jejich kouzlo.Jiří
    Děkuji za smazání mého prvního příspěvku,však jste si všimla,že jsem rybník špatně nazval

    OdpovědětSmazat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji,že ke mně chodíte.Také jsem to nevěděla a to jsme u Rokytňáku často.Možná,že jsem si nevšimla cesty,které je většinou schovaná a zarostlá.Díky tomu,že se tam pracuje jsem si ji všimla a asi taky nekoukám pozorně na mapu,protože si říkám,vždyť to tady znám.

      Vymazat
  14. Jitko, mě pobavila ta labuť, jak si to došla. Také někdy lituji, že nemám foťák, ale jak píšeš, nezachytíš, ale okamžik i tak prožiješ a někde si uchováš. Fotografie jsou krásné, příroda je kouzelná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta labuť se mi líbila.Možná byla stará.Je pravda,že zážitky,které máme v hlavě nám snad zůstanou i když je u mě už jistější ta fotografie.Začínám hodně zapomínat

      Vymazat
  15. Nádherné fotografie Jituško, těším se na pokračování ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško,děkuji.Na pokračování pracuji.Od rána venku leje a tak jsem se nezvykle usadila u počítače už dopoledne.Večer nebudeme doma

      Vymazat
  16. Tak je opravdu vidět, že u vás propuká podzim v celé své kráse. Moc hezké :)

    OdpovědětVymazat
  17. Jituško, srdce mi plesá nad tou nádherou. Je smůla, že ti labutě ulétly, ale jak píšeš, máš vzpomínky a obrazy v době. Měli jste krásný výlet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Já občas propásnu takové nádherné chvíle.Ale trochu se utěšuju,že bohužel s mýma neposlušnýma rukama by ty fotky stejně nebyly podle mých představ.Malý objektiv zvládnu,velký někdy ne ani na stativu.

      Vymazat
  18. ahojky Jitka dolu klobuk to su tak nádherné-krásné fotky***************************

    OdpovědětVymazat
  19. Jíťo, to jsou nádherné fotky. Podzim je nádherný, ještě pár týdnů a příroda bude zářit barvami.

    OdpovědětVymazat
  20. Jituško procházky v lese a kolem rybníků jsou nejkrásnější...

    OdpovědětVymazat
  21. Jindřiško,jsou,je tam krásně a co je tam toho k vidění.

    OdpovědětVymazat
  22. Jitulko tak to zase máš samou nádheru tady moc hezké fotečky děkuji zdravím a bezva víkend přeji ********************

    OdpovědětVymazat
  23. No páni Jituško opět překrásné záběry prostě kdo umí tak umí díky za tu krásu labutě opravdu nemají chybu jsi skvělá a velice jsi mě potěšila!♥

    OdpovědětVymazat
  24. Ivetko,moc děkuji a jsem ráda,že jsem tě fotkami potěšila

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení