11.8.21

Zámek Hrádek u Nechanic

Těší mě,když se manžel pomalu každé ráno ptá:co jsi naplánovala na dnešek?Ale hřbitovy už ne.V úterý jsem zrovna žádný plán neměla,mám už přes týden rozdělané šití.Šiju dceři do hospody větší utěrky.Ale byla bych hloupá,když chce cestovat,abych toho nevyužila.A když ne hřbitovy,tak pravý opak,nějaký kontrast.Vybrala jsem červený zámek Hrádek u Nechanic kousek od Hradce Králového.Nemám ráda silnici od nás tím směrem.Samozřejmě se opět mé obavy naplnily.Kolona aut,které brzdí hlavně kamiony.Předjíždět,znamená hodně riskovat.Tímto směrem jezdíme opravdu vyjímečně.Zaparkovali jsme na parkovišti u zámku a vydali se alejí k bráně.Udělala jsem celá natěšená první tři snímky a najednou divný zvuk při zmáčknutí spouště.Zopakovala jsem to a objevila se tabulka s hlášením chyby.Chvíli jsem si ještě různě s foťákem hrála,ale to už mi bylo jasné,že mám po focení.Přišel na řadu mobil.Téměř s ním nefotím,protože při mém esenciálním tremoru je do ruky moc lehký,tak jsem ve vydařené fotky moc nedoufala.Mobilem fotil i manžel,aby mě nějak podpořil.Asi poprvé v životě.Byla jsem tentokrát hodně zvědavá,jak fotky dopadly a večer hned stáhla z mobilu. A nakonec byla velmi příjemně překvapená.Jak jsem je stáhla z mobilu,tak předkládám.

Hrádek u Nechanic je neogotický zámecký objekt,ležící 11 km od Hradce Králového.V roce 1829 se rozhodli tehdejší majitelé panství Harrachové postavit na Lubenském vrchu zámek.Byl postaven v letech 1839-1845 jako hlavní,reprezentativní sídlo hrabat z Harrachu.Okolí zámku bylo upraveno jako anglický park.Dnes je tu všude golf.Nedlouho po dostavbě zámku byla svedena bitva u Hradce Králové a zde byl umístěn vojenský lazaret.Zámek patří k nejmladším neogotickým stavbám v republice.Romantická podoba zámku láká filmaře a tak tu bylo natočeno několik filmů..Od roku 2001 je chráněn jako národní kulturní památka.

Fotografie jsou pořízené dvěma mobily.

Všude se mi motá modré tričko

Jsou tu i pěkné toalety.Musela jsem je vyfotit

Včerejší výlet jsem udělala přednostně,protože jsem byla zvědavá na fotografie z mobilu.Mám hodně fotek z předchozích výletů,protože jsme využili,že tu není 14 dní pes a pořád cestovali a více do měst.
Až tu bude zase Bleky budou to více procházky do přírody.
Foťák je připravený na zítřejší cestu do servisu.Manžel jede se švagrem do Prahy a tak to zajistí.
Dávám si tedy asi 14 dní pauzu od focení a možná budu pro všechny případy přemýšlet nad novým foťákem.Uvidím,jak to dopadne.
Užívejte hezkých letních dní

1. Nádherné fotky, Jituško, chtěla bych se vrátit do doby kdy tam bydlela šlechta a já byla paní zámku, to je sen. Snít můžeme tak proč ne. Maru

2. My také jezdíme hlavně po zámcích, ale jdeme i na prohlídku, občas nějaké muzeum, to navštěvuji více než "přírodu", ale ta ty zámky také obklopuje. Škoda toho foťáku, snad se zprovozní. Fotky jsou to krásné, protože tam je hezky, ale pro fotografa je foťák nade vše. ... Zámek je vlastně mladá stavba, nemá ani 200 let, ale hned měl zátěžovou zkoušku po té bitvě u Královýho Hradce.

3. Jitu, povedly se vám pěkné fotky. Hrádek u Nechanic vidím poprvé a moc se mi líbí. Také fotím mobilem, většinou se mi foťák vybije. Mám ještě nový, ale zatím to s ním moc neumím a pro mně je docela těžký. Jsem ráda, když střídáme návštěvu nějakého zámku s procházkou v přírodě.
    Držím palce, aby se foťák podařilo opravit.

4. Hrádek u Nechanic je parádní a patří k němu obrovská zahrada, která se mi také moc líbí. Užili jste si opět krásný výlet. Já fotím jenom z mobilu, na to moje "umění" to stačí a myslím, že špatné fotky nedělá. Měj se krásně, zdravím 😉

5. Jitu, to jsou krásné fotografie i z mobilu. Docela zírám, jak je ten hrádek veliký,. rozložitý. Vždycky jsem viděla jen jednu fotku a to zepředu, ale jak koukám, tak je ta stavba docela rozlehlá. Moc se mi líbí i ten anglický park kolem. Parádní výlet jste si udělali. Děkuji za hezkou podívanou. Doufám, že fotoaparát bude ještě možné opravit. Měj se moc hezky a opatruj se.

6. Jituško, nemám to daleko a dlouho jsem tam nebyla. Děkuji za aktuální fotky a přeji hezké dny, Helena

7. Zámek znám, ale spíš jen s fotek a kalendářů. Fotky taky paráda, jen by mne zajímalo, jak je možné že tobě to nedělá ten úzký formát jako mě? proto se mi nechce mobilem fotit. Nevíš náhodou jaké nastavení rozměru fotek tam máš, viď? Já když jsem z nich chtěla jiný formát, musela jsem ořezávat.

8. Moc pěkné fotečky. Zámek je krásnýa dobře udržovaný i kolí. No toalety to je luxus. Tak zase díky Tobě vím o dalších krásných místech. Prima den ⚛ ღ ♥

9. Ahoj Jituš,
    opět jsem se díky tobě dostala na krásný výlet :-) díky a měj pěkné dny...♥

10. Jitko, člověk žasne, kolik je v Čechách krásných míst. Díky za prohlídku. J.

11. Jituško, to je pro mne krásná virtuální procházka. Od nás to není daleko, tak snad někdy příště. M.

12. Jituško opět nádherné fotografie
    prěji ti pohodové pozdní odpoledne

13. Jituško moc hezké fotečky a děkuji za prohlídku hezký víkend přeji ..zdravím

14. Hezké Jitu, škoda byla jsi kousek od nás :-(

15. Tak ten je moc hezký, Jitu . Přeji pěkný víkend :-)

16. Jituško parádní fotečky,super prohlídka-hezký víkend přeji

17. Překrásný zámek i fotky ♥

18. Tak krásný zámek a já ho vůbec neznám. Jituško, děkuji za představení. Už koukám na mapu, abych se zorientovala.

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení