9.8.21

Hrázděné kaple

 Dalším zajímavým místem,které jsme navštívili byla Klášterská Lhota a to kaple Nejsvětější Trojice.Původně zděná kaple je z roku 1825.V 19.století byla rozšířena o hrázděnou přístavbu.Kolem kaple je památkově chráněná křížová cesta z roku 1827.














Podobnou hrázděnou kapli Panny Marie jsme objevili v Kunčicích nad Labem.Ta je z roku 1847.Postupem času přestala kaple postačovat potřebám obce a proto byla v roce 1906 po vzoru kaple v sousední Klášterské Lhotě  rozšířena o lehkou hrázděnou přístavbu.
Kaple jsou chráněny jako kulturní památky České republiky.



Navigace nás dále vedla na Horní Brannou.Zde jsme nestavěli i když je tu zámek,krásná mramorová hrobku rodu Harrachů a další zajímavosti.Už jsme tady byli a mám všechno na blogu zdokumentované.To samé i ve Vrchlabí,kde jsme často,máme tu neteř s rodinou.Přesto jsme se jeli ještě na jeden zámek podívat,ten jsem dříve nějak přehlédla.Leží v části Vrchlabí Podhůří.
Zámek vznikl v roce 1574,později zde byly hospodářské budovy a v 19.století byl komplex budov přestavěn do podoby zámku pseudorenesančně.V současné době slouží k bytovým účelům.
Zámek jsem si vyfotila jenom zepředu.Sice jsem byla zvědavá,jak vypadá i z druhé strany,ale tam to opravdu k focení nebylo.Kdysi mohl být zámek docela hezký.


Naše cestování mě hodně baví,ráda objevuji nová místa,která nejsou tolik v zájmu lidí.Navigace nás většinou díky různým objížďkám,kterých je hodně, vede přes vesničky,kde dávají lišky dobrou noc.Jenom těch zajímavých názvů vesnic o kterých bych neměla ani tušení.Ovšem,jak jsem už jednou psala,kolikrát je jedinou zajímavostí malé obce kostel.Baví mě prohlížet si domky a přemýšlet,jak se tu lidem žije a občas si řeknu,tady je krásně mohla bych tu žít.Ale také,tady bych žít vůbec nechtěla.Některé domky a jejich okolí jsou krásně upravené a jinde je to právě naopak.
Přeji Vám při Vašich cestách dobrou náladu a šťastné cíle.
Mějte se hezky



16 komentářů:

  1. Je to zajímavý styl - hrázděné kaple, asi jsem je neviděla. Je to pro mne vzdálený kraj, Kunčice znám tady ty naše. Vaše cestování je pěkné a zajímavé a člověk mnohé objeví náhodou. Také si kolikrát řeknu - tady bych nechtěla žít. Ale lidé jsou různí a - všude žijí lidé.
    Měj se také hezky a další pozoruhodné výlety přeji. ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Jitu, hrázděnou kapli vidím poprvé. Také při objížďkách objevujeme neznámá místa. Když jsme jeli do Vlašimi, tak jsem si všímala hlavně kapliček a co jich bylo.

    OdpovědětVymazat
  3. Jitu to jsou nádherné fotografie
    posílám ti pozdrav a přeji krásný nový týden sluníčko

    OdpovědětVymazat
  4. Jíťo, tak hrázděné kaple vidím poprvé. Krásné fotky i povídání.

    OdpovědětVymazat
  5. Fascinují mne ta malá okénka v chalupě, nedokáži si to představit, já nemám ani záclony abych mněla v bytě hodně světla. Jituško, díky za fotky. Maru

    OdpovědětVymazat
  6. Teda Jituš, kam ty na ty špeky chodíš? Hrázděnou kapli jsem ještě neviděla. Ani v Německu :-)
    Pěkné odpoledne. Jitka

    OdpovědětVymazat
  7. Hrázděné kaple jsou opravdu zajímavé, ještě jsem žádnou neviděla. Parádní fotky 👍

    OdpovědětVymazat
  8. zajímavá místa,moc hezké,Sv.

    OdpovědětVymazat
  9. Jitu, ty hrázděné kaple jsou úžasné. Na první pohled jsem si myslela, že jste byli v Sedmihorkách. Jenže ty jsou ponechané osudu. Doufám, že se to změní. Byla by věčná škoda nechat ty lázeňské budovy zchátrat. Také zámek ve Vrchlabí Podhůří vypadá zajímavě a volá po opravě. Všimla jsem si, že jsou tam vyměněná některá okna asi za plastová. Hodně záleží na tom, kdo tam bydlí a jak se to bude dál vyvíjet, Ale byla by věčná škoda nechat tuto budovu zcela zdevastovat. Je to také velice zajímavá stavba. Jitu, děkuji za ukázku dalších zajímavých míst a měj se krásně a těším se na další vámi navštívená, zajímavá místa. Měj hezké dny v pohodě a ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
  10. Jituško, děkuji za další úžasná místa, trochu stranou od všeho, to mám fakt ráda.
    Hrázděné stavby mě už dlouho přitahují, není jich tu tolik, jako na západ od nás, ale mají úžasné kouzlo.
    Přeji krásný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  11. Jituš, zdravím. Krásné a zvláštní jsou ty hrázděné kaple. A Ty si hezky cestuješ,dobře děláš ! Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherné kaple Jituško, nikdy jsem je neviděla.Hezky jsi nám to i popsala ♥

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné a zajímavé stavby, stejně i Tvé fotky z cestování.Poznala jsem tímto zase kousek Česka :-) Jitu, taky jezdím ráda přes vesnice, každá je jinak upravená,nebo zajímavá.
    Posílám pozdravy :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Jezdění autem má i tyto výhody. Že se dá zastavit na pěkném nebo zajímavém místě. To je mi odepřeno. když mě syn vezl třeba na dovolenou, tak prostě nezastaví. není to jeho parketa a měl za úkol nás dovézt na místo určení. Ale mně baví i to ježdění vlakem za určitým cílem. Dneska se dá na mapách a na internetu najít krásné cíle a to nemluvím jen o těch opravených a lákavých, ale mám ráda i staré budovy a zámky. Ty kapličky jsou opravdu krásné.

    OdpovědětVymazat
  15. To jsou nádherné a zajímavé stavby ty kaple moc děkuji za hezkou podívanou a budu se těšit na tvé nádherné fotečky..

    OdpovědětVymazat
  16. Nádherné kaple i moc hezké povídání, děkuji za krásnou prohlídku a měj prima víkend.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení