19.8.21

Obři v Hostinném

 Hostinné je městečko v Podkrkonoší v okrese Trutnov.Před lety jsme tu byli s vnučkami podívat se na obry na náměstí.V Hostinném je více zajímavostí a my jsme tu tentokrát jenom projížděli.Tak jsem si prošla náměstí ,nafotila obry a podívala se na křížovou cestu u kostela Nejsvětější trojice,kde jsme se posledně nestavěli.Hostinné se mi líbí.Domy na náměstí patří do městské památkové zóny,jejichž původ spadá do středověku.Na všech čtyřech stranách náměstí se zachovala podloubí.







Líbily se mi i úzké uličky vedoucí na náměstí













Barokní morový sloup z roku 1678.






Budova radnice je z poloviny 15.století.V 16.století byla přestavěna a byla k ní přistavěna věž.Po požáru v roce 1610 byla znovu přestavěna a ozdobena sgrafity.Věž byla ozdobena téměř pětimetrovými sochami obrů v italské zbroji.K těm se váže několik pověstí.Vybrala jsem jednu.
V blízkosti města Hostinného se pod ochranou hustých lesů zdržovali dva mohutní obři,kteří široko daleko znepokojovali a pustošili krajinu.Město tím velice trpělo a na radu jednoho spoluobčana postavili pevnou a vysokou zeď kolem města.Avšak ani to nedokázalo město a jeho obyvatele ochránit před zloduchy.Bylo proto nutné sáhnout po něčem jiném a tak na obry připravili lest.Ve věži nad vstupní branou do města,kudy zloduchové pronikali byl připraven mohutný kotel plný žhavé moučné kaše.
Když vlezli opravdu do brány byla na ně vylita všechna připravená žhavá kaše.To způsobilo jejich naprosté oslepení a znehybnění.Nakonec je umlátili palicemi k smrti.Na věčnou památku jejich vítězství nad zloduchy umístili občané podobizny obrů na radnici.





Kostel Nejsvětější Trojice je pozdně gotický kostel z roku 1270,kdy byl vysvěcen.Je nejstarší kamennou stavbou v Hostinném.Během husitských válek odolal nájezdu husitů.V letech 1572-1610 byl dostavován a renesančně upravován.Při velkém požáru města v roce 1610 byl kostel poničen, ale záhy opraven a přestavěn.Kostel je kulturní památka zároveň s ohradní zdí s reliéfy,křížovou cestou a bohatě zpracovanou bránou se sochami.










Křížová cesta







Dveře na věž byly otevřené a tak jsem se těšila,že se na ni podívám.


Bohužel



Z druhé strany vyhrávaly pouťové atrakce.


Překvapila mě hezká květinová výzdoba.Je vidět,že se tu o to starají.





V Hostinném je ještě zajímavý Františkánský klášter s pěknou zahradou.Ten jsem fotila,když jsme tu byli před lety a na blogu už mám.Tam jsme už nešli bylo velké horko.
Teď se ochladilo,ale sluníčko svítí a já jsem spokojená.Jsem zvědavá,kdy se mi ozvou ze servisu kvůli foťáku.Naštěstí pořád ještě zpracovávám fotky z našich výletů,kdy foťák ještě fungoval a mám asi ještě na čtyři příspěvky.Zajímavé,že mi focení zatím nechybí.Možná to chtělo udělat si chvíli pauzu.
Mějte se hezky

32 komentářů:

  1. Hostinné vypadá moc pěkně a krásně jsi ho nafotila :)
    Ti obři by měli být hodní a město chránit.
    Měj se pěkně, Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hostinné se mi líbilo.Hlavně proto,že přes náměstí není doprava,jako třeba u nás v Turnově.Tady je klid.Pověsti o obrech mě také překvapily,spíše bych si myslela,že ochraňovali obyvatele a proto jsou tu vystavení.

      Vymazat
  2. Do Hostinného se těžko dostanu, ráda jsem se podívala prostřednictvím Tvých fotek. Náměstí mi místy připomíná náměstí v Novém Jičíně nebo Příboře, i ta kašna... Nejvíc mě upoutali ti obři, radnice tím získala na zajímavosti a když k tomu známe tu pověst, je to výborné! Přeji, aby Ti opravna foťák opět zprovoznila. Měj se také moc hezky. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji.V Novém Jičíně a Příboře jsem nebyla a tak nemohu srovnat.

      Vymazat
  3. Opět skvělé fotky, díky za prohlídku Hostinného, zdravím 😀

    OdpovědětVymazat
  4. Ahojky Jíťo, parádní fotky. Ty domy , kostel, sochy krása. Mám tyto stavby ráda ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,Hostinné se mi opravdu líbí.Je to malé město,ale hodně zajímavé

      Vymazat
  5. Krásné fotečky Jituško...

    OdpovědětVymazat
  6. V Hostiném jsem nebyla a jak vidět na tvých fotkách, je to krásné město a tak radnice s obry je opravdu jedinečná.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Jituš, v Hostinném jsem byla a náměstí s obry na radnici se mě moc líbí. Ráda jsem se podívala s Tebou znovu. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.My tu byli poprvé s vnučkami právě kvůli obrům.Tentokrát jsme projížděli,ale stejně jsem si prošla aspoň náměstí.

      Vymazat
  8. Jituško, v Hostinném jsem nebyla spoustu let a řekla bych, že město, respektive historické centrum, rozkvetlo do krásy.
    Děkuji za fotky a přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Projedeme hodně měst a městeček a Hostinné patří mezi ty,které se mi zalíbily.

      Vymazat
  9. V Hostinném je taky Galerie antického umění. Hezky jsi to nafotila.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu Hani,na to jsem zapomněla.Posledně jsem se chtěla do galerie podívat,ale bylo zavřeno.

      Vymazat
  10. Tam jsem Jituško nikdy nebyla a asi se tam ani nedostanu. Podloubím mi město trochu připomíná Č.B. Krásné fotky ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško,děkuji.V Českých Budějovicích jsem byla,ale už si to moc nepamatuji.Města s podloubím se mi líbí

      Vymazat
  11. Jitu, díky za krásnou procházku po Hostinném. Zase jsem poznala další město, kde jsem nikdy nebyla. Ti obři se mi líbí nejvíc.

    OdpovědětVymazat
  12. super fotky Jituško
    měj prima letní víkend

    OdpovědětVymazat
  13. Jituško, moc hezké fotky, hlavně to podloubí, u nás to vůbec není, má to kouzlo, staré doby. Maru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.V Turnově kdysi podloubí také bylo,ale komunisti ho v 50.letech odstranili.Děs.

      Vymazat
  14. Ahoj Jituš, parádní fotečky, ale to máš vždy :-) děkuji za pěkný kuk. Užij si prima neděli...♥

    OdpovědětVymazat
  15. Jituško nádheráááááááá jako vždy děkuji za milou podívanou ty oblouky to se mi moc líbí na tom náměstí.

    OdpovědětVymazat
  16. Jitu, to jsou opravdu moc krásné fotografie a připomněly mi, kdy jsme v Hostinném byli naposledy. Už je to pěkná řádka let a hodně se to tam změnilo k lepšímu. O obrech jsem kdysi četla a je to velice zajímavá pověst. Děkuji za hezké připomenutí tohoto místa, kde se vyráběl papír. Nevím jestli papírny ještě fungují, ale dělaly se tam sešity pro školáky, kancelářské papíry a jiné...Líbí se mi středověké zachovalé náměstí s podloubím, které je ze všech stran i domy propojené prampouchy. Díky za hezkou podívanou.

    OdpovědětVymazat
  17. Jaru,děkuji.Je to hezké městečko,zdá se,že i klidné.Papírny tam pořád jsou

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení