17.10.22

Zámek Hrubá Skála v podzimních barvách

 Hodně navštěvovaným místům v Českém ráji se v turistické sezóně vyhýbáme.Jaké bylo překvapení,když téměř v polovině října v 10 hodin dopoledne ve všední den jsme přijeli na parkoviště k zámku Hrubá Skála a výběrčí  na parkovišti nám sdělil,že máme kliku.Poslední volné místo k parkování.Parkoviště plné.




Kostel sv.Josefa z roku 1812 nechal postavit hrabě Josef Karel z Valdštejna,který je v jeho kryptě i pochován.
Překvapilo mě,že byl kostel otevřen.





O historii zámku jsem už na blogu psala a tak jenom krátce pro připomenutí.Hrad původně Skála založil kolem roku 1350 Hynek z Valdštejna a
Valdštejnové vlastnili hrad po několik generací.Posledními majiteli byli až do druhé světové války Aerenthalové,kteří zámek zrekonstruovali
v romantickém stylu.Zámek slouží nyní jako hotel.







Na internetu jsem našla jednu zajímavou pověst,která se váže k nejdávnější minulosti hradu a to ke středověku.
Tehdejší majitel a pán hradu Beneš Heřmanov byl velmi udatný,ale také velmi neústupný.Na smrt se znepřátelil se svým spolubojovníkem rytířem
Věslavem ze Zbiroha.Stejně tak oba přikázali svým dětem dceří Svatavě a synu Vojmilovi,že se nesmějí stýkat.Tyto dva ale už od dětství provázela láska a tak
neuposlechli a scházeli se dále.Do toho vtrhla do Čech válka se Sasy.Statečný Beneš se jim postavil a málem by přišel o život,kdyby nezasáhli proti Sasům černě odění rytíři.Jednomu z nich chtěl dát Beneš Svatavu za ženu.Ta však odmítla a tak ji dal otec zazdít do skály.Vysvobodil ji Vojmil.
Nakonec Beneš uvěřil jejich lásce a přichystal jim honosnou svatbu.










Z nádvoří je vidět na Skalní město










Šli jsme se podívat do parku











Věžička restaurace Štekl






Socha sv.Vavřince


Socha sv.Floriana




Restaurace Štekl




Příště se půjderme podívat na Zámeckou a Mariánskou vyhlídku.Byli jsme tu naposledy v zimě roku 2021,ale po přídělu sněhu na moji hlavu a fotoaparát ze stromu
jsme na Mariánskou vyhlídku nedošli.
Mějte hezké podzimní dny



50 komentářů:

  1. Prima výlet, krásné fotky))) Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, my jsme tam byli - tuším, že den před vámi a hotel i zámek byly zavřené. Kostel byl otevřený, parkoviště plné. Takže jsme tentokrát tu nádheru barevného přísavníku na nádvoří neviděli. Ale nevadí, u tebe se pokochám dost. Nakonec jsme tam nebyli ani poprvé, ani naposledy. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jste měli smůlu,že byl zámek zavřený,většinou je to tam otevřené

      Vymazat
  3. Jituško, fotky, tedy až na tu první, máš nádherné! Vybrali jste skvělý den a zjevně jste nebyli sami... Všude je spousta lidí i ve chvílích, kdy by to člověk nečekal. Byli jsme tam taky takhle na podzim, před spoustou let, byli jsme sami...
    Měj příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Jak je hezky je všude plno lidí a nemusí být ani víkend

      Vymazat
  4. Jitu, to jsou moc hezké fotografie a připomněla jsi mi super výlet. Šli jsme z Turnova pěšky přes Valdštejn, kolem Adamova lože, přes vyhlidky na Hrubou Skálu a pak na vlak do Sedmihorek. Díky za hezké podzimní fotografie a pro mě vzpomínku na super výlet. Dnes už by to manžel ujít asi nezvládl. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,děkuji.Tak ono je to asi 10 km,to chodíte více,ale z Turnova je dost velké stoupání.Lepší je to obráceně

      Vymazat
  5. Jitko,moc hezké fotografie z podzimní tématikou.

    OdpovědětVymazat
  6. Hezké podzimní obrázky a povídání.Jituš,přeji hezký podzim a zdravíčko....

    OdpovědětVymazat
  7. Tímto příspěvkem jsi mi připomněla mé dětství. Na Hrubé skále jsem byla s rodiči na výběrové rekreaci ROH. Hodně jsme chodili do skal na procházky, ale to už je hodně dávno.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak tenhle zámek jsem viděla jen z dálky při cestě do Německa. Je moc pěkný!

    OdpovědětVymazat
  9. Anonymní18.10.22 9:47

    Nádherné podzimní fotky z mého oblíbeného Českého ráje.Díky za ně moc.Zámek se krásně vybarvil.
    J.

    OdpovědětVymazat
  10. Příjemný výlet do podzimně vybarveného zámku.Je to už několik roků zpátky, kdy jsem tato místa navštívila. Krásně jsi to nafotila a já jsem se moc ráda na fotky podívala.
    Klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Jitu, nádherné fotografie aj příjemný výlet také jste měli kliku na zaparkování to je fajn. Opatrujte se doma a krásný podzim přeji.♥

    OdpovědětVymazat
  12. Oblíbené místo naší rodiny. Místo kde Bajaja bojoval s černým rytířem , to se dětičkám moc líbilo. V kostele byla stará dlažba, ošlapaná, ale historická. Horlivý pan farář nechal udělat moderní dlažbu, která se podle památkářů moc nehodí. Škoda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tentokrát jsme na místo,kde bojoval Bajaja nešli.Krásný je to tam pořád

      Vymazat
  13. Jituško, moc pěkná procházka a i počasí vyšlo. Byla jsem tady už strašně dávno a tak děkuji za připomenutí.
    Pěkné odpoledne. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško,děkuji za návštěvu.Je to známé místo

      Vymazat
  14. Krásné, moc se mi líbí interiér kostela na prvních fotkách. To je opravdový kus umění ♥♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eli,děkuji.Já jsem se divila,že je kostel otevřený.Jsme tam dost často,ale vevnitř jsem nebyla dlouho.Tak mě to potěšilo

      Vymazat
  15. Ahoj Jituš, moc hezký výlet a fotografie ! Byla jsem tam už dávno... Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  16. Jíťo, to jsou skvělé fotky, to zlato v korunách stromů, nádhera. Sochy se mi moc líbí ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  17. Nádhera Jituško.Kdysi dávno jsem na zámku byla,byli jsme na rekreaci v Malé Skále rek.středisko Mikoláš Aleš se to jmenovalo a udělali jsme si tam výlet.No je to už dávno.❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško,děkuji.Bývala tu rekreace ROH a myslím,že v tak hezkém prostředí se tam každému muselo líbit

      Vymazat
  18. Nádhera, Jituško, jinak se to nedá říct. Maru.

    OdpovědětVymazat
  19. Moc pekne, zaujaly mne interiery a pak ta vez obrostla psim vinem nádherně zbarvenym..Do Českého ráje cesta prijemna je..

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Jituško,tak to je paráda.Letos jsme tam byli ale na zámek jsme to nestihli.Já tam před 15 lety byla.Aspoň jsem si udělala procházku fotečkama dík

    OdpovědětVymazat
  21. No,vy jste v Českém ráji byli,ale Romanko všechno se stihnout nedá

    OdpovědětVymazat
  22. Moc pěkné místo, které neznám, tam by se mi líbilo. Ty vlastně nemusíš nikam jezdit, žiješ stále v kraji jak na dovolené. 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji.Naštěstí jsme se najezdili opravdu hodně a tak mi nevadí,že cestujeme u nás po Českém ráji,ale vyjedu ráda i někam dále

      Vymazat
  23. Nádherné fotky, zámek i, je to místo kde jsem nikdy nebyla ♥

    OdpovědětVymazat
  24. Jejky to je krása, fotky, zámek, příroda ♥

    OdpovědětVymazat
  25. Moc krásný zámek a pěkná dojemná pověst.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení