30.10.22

Výlov Žabakoru

 Fotit výlov Žabakoru jsem vysloveně v plánu neměla.Pohled na mrskající se kapry mi nedělá dobře.Když jsme jeli k dceři všimli jsme si,že se rybník začíná vypouštět.Zjistila jsem,že 17.října je výlov.Jeli jsme ten den odpoledne k dceři a tak jsem pár fotek udělala.Byla jsem hlavně zvědavá,zda se k hrázi rybníka stáhnou jeho obyvatelé jako vloni.Hlavně volavky.Protože k dceři na Olšinu jezdíme často,tak jsem mohla sledovat,co se na rybníku děje .Žabakor je největší rybník Českého  ráje.Je využíván k chovu ryb,ale má i hodnoty přírovědné.Byl zde zaznamenán výskyt 183 druhů ptáků.




Rybník se vypouští











Výlov 17.října




Další dny, kdy jsme jeli okolo jsem sledovala ptactvo.Tentokrát bylo dost daleko..Museli jsme jít podél rybníka,kde to mají oplocené rybáři,ale jeden z nich mi otevřel,abych mohla fotit.Fotky jsou jenom pro informaci,že volavek a labutí je na rybníku hodně.Ani tentokrát mi nepomohl stativ,který mi manžel usadíl na zem a na mně bylo,.abych zmáčkla spoušť.S rukama je to čím dál horší a velký objektiv už není pro mě.Tak se omlouvám za horší fotky.Na tu dálku by to chtělo i daleko větší
objektiv než 300 mm.Už jsem říkala manželovi,že velkým objektivem bude fotit on.Jenže má hrozně nemotorný a velký ruce.Tak nevím,jak ty moje lekce s ním dopadnou.














Manžel si kýchnul a bylo to všechno pryč.Posledně zase někdo prásknul dveřmi od auta.







Na hrázi rybníka je teď hodně rušno.Stáhli se sem zezadu rackové.














Užijte si hezky poslední říjnový den a našlápněte úspěšně do měsíce listopadu.
Ať se Vám vše daří



36 komentářů:

  1. Jitko, to se ti povedlo. Volavky si jistě nacpaly břicha! A to kýchnutí? - alespoň jsi měla možnost fotit pohyb vyplašených ptáků. Hezké, my jsme posledně u Žabakoru neviděli ani brko. . Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,poslední dny je na Žabakoru hodně rušno.Ale jinak se ptactvo zdržuje až vzadu,kam se nedá dostat.Je to chráněná oblast

      Vymazat
  2. Měla jsi štěstí , že při výlovu se natáhli ptáci. Já, když jsem fotila výlov, tak tam žádní ptáci nebyli. Ale fotky dopadly celkem dobře a je to zase změna. Ať se daří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.Škoda,že tam nikdo jiný nefotil.Přitom se tolik volavek najednou jen tak nevidí

      Vymazat
  3. Jitu to je nádhera! Tam bych vydržela sedět a pozorovat ptactvo celé hodiny. Volavek tam máte opravdu hodně. Moc krásně jsi vše nafotila. Tady jsou sice občas vidět jak letí u rybníku jsem je ještě nezastihla. Přeji Ti krásné podzimní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,divím se,že chválíš fotky,které nejsou dobré ani ostré,když jiné,které jsou lepší nechválíš

      Vymazat
  4. Jitko,také rádi chodíme k rybníku a přehradám,.Kombinace okolní přírody a odrazy na hladině na nás působí uklidňujícím dojmem. Krásné fotografie 👍,tak si užívej zbytky pěkných dnů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti,děkuji.Také chodím ráda na procházky k rybníkům.Akorát jsou dost z ruky,tak mě tam vozí manžel

      Vymazat
  5. Výlov rybníka je výborné téma, kdybych měla možnost, ráda bych to pozorovala. Tolik ptactva jsem dlouho neviděla, je fajn, že takový rybník máte v blízkosti. Také přeji pěkné, nejlépe slunečné dny a nový začátek měsíce. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,já o ten výlov moc nestála.Vidět,jak rybám dochází kyslík mi nedělal dobře.Škoda,že nemám lepší foťák a klidné ruce.To by byly asi fotky jiné

      Vymazat
  6. Jitu, moc se mi tvé fotky líbí! mají poetiku i správnou podzimní atmosféru!
    Přeji pohodové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Bezvadné fotky!!!!!!!!!. Já jsem letos výlov rybníka v nedaleké obci prošvihla, takže akorát si na rybárnu pojedeme pro kapříka na Vánoce.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji.Na Žabakoru je výlov každý rok,ale nikdy jsme tam kvůli tomu nejeli

      Vymazat
  8. Moc hezky vyfocený výlov rybníka,volavky a ptáčci.pěkná podzimní atmosfera Jituš...užívej si ještě pěkných dnů....

    OdpovědětVymazat
  9. Nikdy jsem výlov rybníka nezažila na vlastní kůži, ale lákalo by mne to. Fotky krásné, tak jako vždy. Volavky jsou úžasné. Hezký den 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem výlov nikdy nezažila.Děkuji moc

      Vymazat
  10. Nádherný, Jituško. Maru.

    OdpovědětVymazat
  11. Jitko, především ti chci napsat, že obdivuji tu horní fotografii na blogu. Nádherně podzimní. Všimla jsem si jí dřív, když jsem k tobě nakukovala, ale zatím nekomentovala. A výlov také nemusím - ale toho ptactva, které jsi zachytila, racky v letu a barevné stromy, to je krása. Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,moc děkuji.Také se mi líbila,proto jsem ji vyměnila za moji kočičku.
      Na výlov jsem jela hlavně kvůli ptactvu.

      Vymazat
  12. Jitu, kouzelné fotky a jsem překvapená z toho množství volavek.
    Pěkný den. Jitka

    OdpovědětVymazat
  13. Jituško moc krásné fotky, výlov a hlavně ptáci, úžasné ♥

    OdpovědětVymazat
  14. Jituško, hezké fotografie ! Moc ráda jsem se podívala, komentáře u Tebe mě hodně mizí, nevím proč... Pá Lenka

    OdpovědětVymazat
  15. Leni,moc děkuji.Přitom já ve spamu moc komentářů nemívám.Teď tam byla akorát Jarča.Kontroluji to.
    I mně se hodně ztrácí komentáře na jiných blogách.Nechápu,proč to nedají do pořádku

    OdpovědětVymazat
  16. Nádherné fotografie k podzimu Jituško ♥

    OdpovědětVymazat
  17. Jíťo zachytila jsi krásu přírody moc pěkně.Moc krásné fotky ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  18. Jitko, také jezdíme na výlovy, ale poslední tři roky jsme se na žádný nedostali. Tak snad příští rok ...
    Hezké fotky od rybníka. D.

    OdpovědětVymazat
  19. Dášo,děkuji.Já moc o výlov nestála,ale věděla jsem,že se tam stáhne ptactvo hlavně volavky

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení