1.11.22

Jabkenice dřevěná zvonice

Říjen nám dopřál krásný podzim a my jsme se toho snažili využít.Jedno z míst,které jsme navštívili byla  dřevěná zvonice v Jabkenici v okrese.Mladá Boleslav. Zvonice pochází z 15.století a patří mezi nejstarší dochované zvonice u nás.Stojí u kostela Narození Panny Marie.








Mezi nazlátlé listí se hodila barvou jak zvonice,tak kostel





Odemkla jsem bránu a vstoupila dovnitř






Kostel Narození Panny Marie









Chráněné stromy jírovce maďaly





Od včera se počasí změnilo.Máme silné mlhy.Nevadí bude zase čas na jiné věci doma.
Mějte se hezky



34 komentářů:

  1. Jitu tu zvoničku znám, tam jsme před lety byli, jen o fotky jsem zrušením původního blogu přišla. Škoda. Hezky jsi ji nafotila. Díky za připomínku hezkého výletů z roku asi 2015? Ale je tam krásně. Hezký výlet jste si udělali. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, to jsou nádherné fotky, pokochala jsme se. Zvonice je krásná a vše k sobě tak ladí.
    A ten zámek na bráně ... Super výlet.
    Přeji hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,děkuji.Když jsem zvonici a kostel viděla byla jsem nadšená.Jako bych stála před krásným obrazem v hnědozlatých barvách

      Vymazat
  3. Jitu, už jsem tu komentář psala,ale asi spadl do spamu. Znoničku znám. Byli jsme u ní asi v roce 2015. Hezky jsi ji nafotila a tak díky za připomenutí prima výletu. O fotky jsem přišla zrušením původního blogu. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,nechodím na blog denně mám spousty jiných zájmů,ale do spamu potom vždy kouknu

      Vymazat
  4. Tento typ zvonice je v našem regionu málo k vidění. A kostel je bez omítky, to je také vzácné, Díky za prohlídku pro mě neznámých míst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda,že jsou místa,kde se o dřevěné zvonice nezavadí.Hledám je na mapách a podle nich jsme je jednu dobu navštěvovali.Ale jenom ty do 100 km od nás.

      Vymazat
  5. Jituško zase jsi krásnė fotila.Moc se mi to líbí..🍁🍁🍁

    OdpovědětVymazat
  6. Jitko, to je pecka, opravdu to je krásně barevně lahodné! My jsme tam byli asi před dvěma lety naposledy a to zjara, kdy kvetly kaštany a brzy ráno, byla rosa.Mělo to úplně jinou atmosféru a tohle je zase jiné.Zajímavé to bude asi i pod sněhem?
    Jabkenice a Obříství ( kousek od nás ) spojuje jméno B.Smetany. Tak hola a zase nějaký pěkný výlet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,děkuji.Dům B.Smetany jsme minuli.Pokud manžel nemá náladu,nezastaví

      Vymazat
  7. Překrásné. Miluji tvé fotografie. 🎃🍁🍂

    OdpovědětVymazat
  8. Jituško, moc hezké fotografie. Dřevěné zvonice mám také ráda. Posílám pozdrav, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Jitko, takové malé kostely a zvonice mám moc ráda. A máš pravdu, že jim to v podzimním listí moc sluší. Krásné fotografie. Hodně mě zaujala i otevřená vrata a socha anděla .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Zvonice mám také ráda,jsou krásné a ty,co jsme navštívili byly i často opravené a v pěkném stavu

      Vymazat
  10. Jituško zdravím, nádherné fotky i Tvé povídání ♥ ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Jitko,opět jsi navštívila moc hezké místo. Fotografie jsou toho důkazem.

    OdpovědětVymazat
  12. Jitu, to je taková nádhera!!! Moc děkuji za tu krásu, byly to dny jako korálek...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,moc děkuji.Dny byly krásné,pátek deštivý,co bude dál uvidíme.

      Vymazat
  13. Jituško, po každé si vyberu jednu fotku která se mi moc líbí, nyní je to petlice u dveří, moc hezká fotka.
    Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Myslela jsem,že ten kolík nevytáhnu a dovnitř se nedostanu

      Vymazat
  14. Jituš,ráda jsem se s tebpu prošla nádherným místem,které neznám,jsem z jiného konce republiky.Díky za krásné fotky a povídání,měj se hezky..

    OdpovědětVymazat
  15. Parádní zvonice , nádherné fotky i popis Jituš ♥

    OdpovědětVymazat
  16. Dobré ráno Jíťo, ta zvonice to je krása, i ten kostel, všechny fotky parádní⚛ ღ ♥ krásně jsi se toulada a obdivovala tu krásu kolem ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  17. Leni,děkuji.Někdy se to vydaří podle mých představ.Zvonicí a kostelem v té hnědožluté jsem byla nadšená

    OdpovědětVymazat
  18. Zdravím Jitu, ta zvonice je nááááááááádherná a děkuji, že jsem se mohla opět pokochat♥ Krásný den přeji.

    OdpovědětVymazat
  19. Ivetko,děkuji.I já z ní byla nadšená

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení