3.11.22

Zámek Dobrovice

 Vždy,když jedeme za Mladou Boleslav koukám na odbočku Dobrovice,muzeum cukru.Tak jsme se tam jeli konečně podívat.Dobrovice jsou hezké,malé městečko.A je tam i zámek..Původně tu na jeho místě stála tvrz.Na čtyřkřídlý,renesanční zámek ho přestavěl v letech 1558-1610 Jindřich z Valdštejna.Ovšem roku 1831 nechal zámek nový majitel přestavět na cukrovar.Dnes je majitelem společnost Cukrovary TTD a.s.Je to největší producent cukru a lihu v České republice.

Takže zámek je součástí cukrovaru a sídlí v něm vedení společnosti.Dovnitř jsme se nedostali,ale zámek se dá prohlédnout z venku.




Zřejmě zámecká číča.Koukala na nás dost nevraživě




Nádvoří zámku







Jdeme se podívat přes ulici.Je to tady všechno hezky udržované




Manžel mě vždy upozorňuje,abych ho nefotila a už vůbec nedávala na blog.Jenže,co mám dělat,když se pořád producíruje přede mnou 
a ještě ve svém oblíbeném červeném triku.Je tam,já ho mazat nebudu.







Také se nerada fotím,ale jak jsem viděla toto,bylo jasné,že tam tu hlavu strčím


Zdravím z Dobrovic


Parní lokomotiva s cisternou






V cukrovaru se pracuje.Komíny jsou vidět zdaleka


Kostel.sv.Bartoloměje


Vyhlídková věž budovy radnice






Radnice je moc hezká





Přeji Vám hezké a klidné dny



38 komentářů:

  1. Jitko, krásný výlet jste si udělali a bylo co obdivovat, i když jste se do zámku nedostali. Míru také musím brzdit, aby nešel přede mnou, když potřebuji fotit. :o) Lokomotiva je nádherná.
    Přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,děkuji.Já se s foťákem courám a tak je manžel vlastně vždy přede mnou

      Vymazat
  2. Jitko, to se ti povedlo, od té doby, co jsem tam byla to ohromně prokouklo a opravili tolik domů! Kocour koukal tedy opravdu jako čert.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to nemohu posoudit,ale jsem ráda,že jak píše je hodně domů opravených.

      Vymazat
  3. Jituško, moc pěkný výlet i s výkladem. Líbí se mně, jak je o památky postaráno.
    Pěkný víkend. Jitka

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, to jsi měla hezký výlet. Nikdy jsem tam nebyla, líbí se mě jak je vše upraveno. Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,vzhledem k tomu,že vidíme dost zámků v hrozném stavu,tak mě tento opravdu potěšil

      Vymazat
  5. Jituš, tam je hezky, musím se přidat, člověk má vždy radost, když vidí, že majitelé o objekt pečují a je tam uklizeno. Zaujal mě ten vyřezávaný výjev, jak tahají řepu 👍. Podívám se do mapy, protože ten region neznám. A sluší Ti to tam. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji.Ten výjev je asi z pohádky,jak tahali řepu.Chtěla jsem to tam napsat,ale protože s psaním mám problém,tak jsem co nestručnější

      Vymazat
  6. Jituško, moc ráda jsem se prošla. Manžel tam jezdil pracovně, sama jsem v Dobrovicích nebyla.
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Krásný výlet, vymetená obloha a plno zajímavostí. Měj se dobře.

    OdpovědětVymazat
  8. Ráda jsem s vámi tento výlet absolvovala, protože tam jsem nikdy nebyla.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Pěkný víkend Jíťo, krásná podívaná. Měla jsi pěkný výlet, počasí stále přálo. U nás dnes už prší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Včera bylo hrozně lilo snad všude.Byli jsme pro vnučku v Humpolci,cesta děs

      Vymazat
  10. Jitko, parádní výlet a krásné počasí. Místo neznám, tak jsem se ráda podívala. Je tam všude krásně opraveno i upraveno. Měj se hezky 😀

    OdpovědětVymazat
  11. Zajímavá obec., kterou neznám, ale tam hezky. Krásná a zajímavá je vyhlídková věž a některé domy vypadají opravdu krásně a zajímavě, zvláště ta radnice mi přijde je byl gotický základ a renesanční dostavba. Jitu, měli jste hezký výlet. Přeji Ti příjemný víkend.

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherné fotky i výlet jsi měla Jituško. je vidět, že je to focené foťákem a ne mobilem . Vyfotila jsem pár fotek z Českého Švýcarska a dala na můj druhý blog ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško,děkuji.Na tvoje fotky mobilem jsem se podívala.Jsou krásné a nepoznala bych,že to není focené foťákem

      Vymazat
  13. Krásný výlet jsi měla Jituš a hezké povídání se mi líbilo.Měj se hezky...

    OdpovědětVymazat
  14. Anonymní05.11.22 0:46

    Fredy Kruger

    " V Dobrovicích ?
    já myslel, že puknu !
    ( navštívil jsem tam muzeum cukru )
    V muzeu, jsem se tak přejedl cukru,
    . . . . já obavy měl. . . zda mám cukrovku ??

    Doma jsem usedl ,,do bobku",
    pak před chýší sebral jsem pár bobků
    a běžel jsem s nima do kuchyně !"

    " Hoch nemá cukrovku !"
    " nemá jí !"
    "I ne !"
    . . . křičejí všichni ve rodině
    ( otec, matka, dědek a bába,
    sourozenci, - jichž celá je řada )

    " Tělo" , ( řvou ): " Se vším se vypořádá !"
    křičejí, - všichni, kdo olízli si
    a následně potom odplivli si !

    OdpovědětVymazat
  15. Anonymní05.11.22 0:51

    Fredy Kruger

    " Nemám cukroffku !
    . . . ač jsem si myslel "......
    Jebb Mimoň následně uklidnil se !

    OdpovědětVymazat
  16. Jituško přeju hezký víkend, krásné pokoukání zase u tebe

    OdpovědětVymazat
  17. Jituš, díky za nádhernou procházku , vychutnala jsem si ji ♥ ♥ ♥

    OdpovědětVymazat
  18. Dobrovice jsou pěkné městečko a muzea opravdu poučná. Jitko, jste v te homoli cukru opravdu sladká.

    OdpovědětVymazat
  19. Moc děkuji.Já i sladké miluji

    OdpovědětVymazat
  20. Jíťo to jsou opět krásné fotečky a je dobře že opravují a nenechají chátrat jako někde. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení