28.11.22

Slaměný betlém Dolní Krupá

Počasí je od dušiček nevlídné.Doma jsem to už nemohla vydržet a tak jsme se jeli podívat na slaměný betlém do Dolní Krupé,abych si vylepšila adventní i vánoční náladu.Dolní Krupá už leží ve Středočeském kraji,ale od nás je to necelých 30 km,takže počasí bylo naprosto stejný.Slaměný betlém se nachází u fary,ve které se nachází muzeum.Fara je kulturní památka z roku 1785.Betlém se mi moc líbil.














Vedle fary se nachází kostel sv. Václava.Jádro stavby pochází ze 13.století.
Kostel by roku 1783 upraven do barokní podoby.



Nahoře vykukuje dřevěná zvonice,kterou už mám také na blogu


Z  Dolní Krupé jsme pokračovali dále a když jsme se vraceli navečer rozsvícený stromeček a betlém svítily do dálky




Mějte hezké,pohodové a klidné adventní dny
 


28 komentářů:

  1. Jitko, ten je ale hezký! Nádherné místo.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,děkuji.Tady to místo má svůj půvab.Jezdíme okolo poměrně často,ale v muzeu jsme zatím nebyli.

      Vymazat
  2. Jitu, to je nádhera. Měli jste moc hezký výlet a Betlém je zajímavý . U nás ve městě teprve dnes strojili strom..nějak zaspali.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,děkuji.Tak to už asi u vás rozsvítit na první adventní neděli nestihli

      Vymazat
  3. Jituško krásný betlém ! Z přírodního materiálu, vkusný. Celé místo je půvabné, s farou a kostelem. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, vzala si nás na kouzelné místo!
    Moc děkuji a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Jituško, kouzlo vánoc v této podobě je moc hezké, nemám ráda ty novoty. Taky u kostela máme Betlém moc hezký a těch panenek je tam spousta, některé jsem jim dala i já. Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Betlémů je hodně a ty novější,hlavně od Jíry se mi moc nelíbí

      Vymazat
  6. Krásný betlém, stromeček tak akorát a s těmi světýlky, to je nádhera, má to svoje kouzlo.

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherné místo. Betlém je skvostný. Přeji ti hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Marně jsem pátrala,kdo postavy ze slámy vytvářel

      Vymazat
  8. Betlém parádní, přírodní. Místo, jak píše Helenka, má svůj osobitý půvab.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Moc hezký přírodní Betlém,půvabné místo.Přeji klidný advent..

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Jituško, parádní betlém je to nádhera. Já viděla minuly rok v Brně jak sem byla slaměný,letos mají dřevěný, není to špatné ale nemá to takové kouzlo. Hned bych tam zajela se podívat.

    OdpovědětVymazat
  11. Romanko,děkuji.Jsou různé betlémy,snažíme se každý rok pár jich vidět.I ty dřevěné se mi ale líbí

    OdpovědětVymazat
  12. Nádhernou atmosférou jsi nás Jitu pozvala, moc krásné fotečky i betlém líbí se mi moc. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  13. Nádherné místo a krásný betlém.Musím se podívat jaké jsou betlémy u nás na Jičínsku.
    Míla

    OdpovědětVymazat
  14. Parádní betlém, moc se mi fotky líbí ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Jituš,
    krásné snímky. Chtěla jsem komentovat video a článek pod ním, nešlo to.
    Taky Ti chci touto cestou popřát vše nej, nej k jmeninám. Obrázek najdeš na blogu.
    Měj pěkné, klidné dny...♥

    OdpovědětVymazat
  16. Ali,moc děkuji,už jsem se byla u tebe se na přáničko podívat.Komentáře zapnu,jak se zlepší třes rukou.Dnes jsem byla u neurologa a mám nové prášky

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení