15.11.22

Mariánské poutní místo Vítězná

 V pondělí jsme měli konečně po dlouhé době modrou oblohu.Už delší dobu jsem měla v plánu návštěvu poutního místa v obci Koncléřov Vítězná.Je to asi na půli cesty mezi Hostinným a Dvorem Králové nad Labem.Poutní místo U Studánky s kostelem Navštívení Panny Marie se nachází schované v lese.Vypráví se,že zde tekl zázračný pramen ,který v roce 1848 navrátil slepé ženě zrak.Zázračné uzdravení se začalo rychle šířit krajem.Byly zde postaveny kapličky i novorománský kostel.S kostelem byla vybudována i Křížová cesta.Místo prošlo později rekonstrukcí a každý rok se tu pořádají poutě.







Novorománský kostel Navštívení Panny Marie byl postaven v roce 1893 ze žlutavého pískovce.









V roce 2017 zde bylo vytvořeno toto dílo,které symbolizuje pět prstů lidské ruky.
Jen člověk pak rozhoduje,zda jeho ruka bude tvořit a nebo bořit.





V lese kolem kostela je Křížová cesta se 14 zastaveními na litinových deskách ukončená dvěma kapličkami.










Kouzelná studánka s kaplí




Les tu je nádherný a vůbec je to kouzelné místo.Nedivím se,že se tu lidé rádi scházejí







Mlha zanechala kapičky na listech,v lese  bylo velké vlhko






Počasí bylo v pondělí hodně proměnlivé.Každou chvíli jsme vjeli do mlhy a za chvíli jinde bylo modro.
Jsem ráda,že jsme si to užili,dnešek byl opět mlhavý.A protože,když někam vyjedeme navštívíme více míst,ale ty budou zase příště.Nemám všechny fotografie prohlédnuté.
Přeji Vám hezké dny








32 komentářů:

  1. Skutečně zajímavé místo. A moc hezké fotografie. Uklidňující. Nádherný kostelík mezi stromy. Děkuji za procházku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Cítila jsem se tam tak zvláštně i pocit uklidnějí,takové jako zastavení

      Vymazat
  2. Už jsem dlouho v těchto končinách nebyla. Připomenula jsi mi ho svými parádními fotkami.
    Měj se!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Jitko, taková místa mám moc ráda, obvykle tam nikoho nepotkám a ráda je vyhledávám a navštěvuji, Tuto Křížovou cestu neznám i když jsme v tom kraji byli vícekrát. Hezký výlet jste si udělali a pěkně jsi to nafotila. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,byla jsem ráda,že jsem na to místo narazila.Čistě náhodou na mapě a nalákaly mě krásné fotografie

      Vymazat
  4. Krásné místo, Jituško! Jako stvořené pro podzimní procházku.
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Přesně tak.Akorát mě dost vadilo to mokro.Měla jsem ho potom i v botách

      Vymazat
  5. Jitu, moc zajímavý a nevšední je pískovcový kostel. Toto místo neznám. Pouze poutní kostel Koclířov, tam jezdí manželova maminka.
    Měj pěkný den. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jsem překvapená,jak je to tu hezký.Kostel je opravdu zajímavý

      Vymazat
  6. Krásný tip na výlet, opravdu magické místo. Zaujalo mě pět prstů, krásná myšlenka. Pěkné záběry a díky za ukázku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.Netušila jsem co dřevěná plastika znamená.Až jsem to konečně na internetu našla

      Vymazat
  7. Jituško, mám moc ráda podzim,je to kouzelné vidět listy místo na stromech na zemi, je vidět do lesa to co jinak nevidíme, krásné fotky. Maru

    OdpovědětVymazat
  8. Dneska se počasí opravdu dle předpovědi zkazilo. A jak jsem se dívala na předpověď mělo by přijít i sněžení. No asi ještě dneska dodělám světýlka dokud není taková kosa abych je pak nenatahovala v mraze. Jinak podzimní lesy tam kde jsou buky mají své ohromné kouzlo. A místo samo je taky takové osobité....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.Jsem ráda,že jsem tohle místo objevila.

      Vymazat
  9. Krásné místo a moc pěkné fotečky, to listí se také povedlo líbí se mi moc a děkuji za příjemné shlédnutí. Opatruj se Jitu a měj prima dny u nás stále mlhavé počasí ani sluníčko nevykoukne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,děkuji.Počasí už za nic nestojí.Dnes ještě padal sníh s deštěm

      Vymazat
  10. Jitko, jeden by řekl jen obyčejné hnědé listí na stromech. Ale tvoje fotky umí i to obyčejno udělat neobyčejným. Paráda 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,děkuji.Díky těm barvám tu bylo fakt krásně.Možná ani na jaře by to na mě takový dojem neudělalo

      Vymazat
  11. Jitu, to je moc zajímavé místo. Udělali jste si moc hezký výlet. Smíšené lesy jsou teď zajímavé. Hezky jsi to nafotila. Přeji Ti krásné dny ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherné fotky Jituško♥ u nás dnes celý den prší ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško,moc děkuji.Počasí už nestojí za nic

      Vymazat
  13. Jituško, to je moc hezké místo a ještě se to násobí tím podzimem ! Muselo tam být hezky... Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Moc se mi tam líbilo.Akorát mě vadilo to velké vlhko,měla jsem i v botách vlhko

      Vymazat
  14. Nádherné místo a krásné fotky mě naladily do podzimní nálady,moc se ti to Jituš povedlo a procházka byla jistě nádherná...

    OdpovědětVymazat
  15. Moc pěkné fotky Jíťo, krásné poutní místo, u nás prší ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  16. Jituš, krásné fotky moc příjemného místa. I ten podzim přírodě hodně sluší.

    OdpovědětVymazat
  17. Maruško,děkuji.Podzim mám ráda,když se povede ty barvy nic nepřekoná

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení