13.9.24

Na cestě domů

  Z Chotěvic jsme přemýšleli kudy domů.Nikdy nejezdíme stejnou trasou.Když jsem se podívala do mapy a také vzhledem k tomu,že nás čekala dcera na 13 hod. na oběd jsem zvolila nejkratší trasu.Zastávka byla jenom v obci Železnice,kde se mi to moc líbí a manžel si tu vždy oživí vzpomínky na prázdniny u tety.

                                                                              Náměstí Svobody s budovou radnice




Domy kolem náměstí patří do městské památkové zóny.
















Studna v altánku


Mariánský sloup


O kus dál pomník mistra Jana Husa


Socha sv.Jana Nepomuckého

 
V této krásné chaloupce je muzeum.
V Železnici jsme už byli několikrát. a proto se už o ni nerozepisuji.
Měla jsem zamířeno ke kostelu




Kostel sv.Jilji.Sem zamířím vždy,když tu jsme.
Obdivuji staré náhrobky kolem kostela.
































V Újezdě pod Troskami už nás zdraví Trosky


Výlet se vydařil,dojmů máme plno.
Přeji Vám hezký víkend,ač nás nic hezkého nečeká.Hlavně se opatrujte



14 komentářů:

  1. Jitko, to je moc pěkné malé městečko, párkrát jsme tam z vlaku vystoupili, městečko prošli a pak zamířili do skal, abychm na druhém konci, v Mladějově, skákli na vlak směrem domů. Případně se tam stavíme autem, když jedeme okolo. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, hezké městečko, líbí se mi kostel a radnice. Díky za fotky a hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavý název, který jsem nikdy neslyšela. Náhrobky u kostela na mě dělají dojem, jako když si povídají. Domy tam mají pěkně ozdobené římsy. Vydařený výlet. Pohodové dny přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, mám ráda velké hrobky bohatých lidí co si potrpěli ukázat, my na to máme a jsou to moc hezké pro nás památky. Jak mě znáš tak moc ráda chodím na hřbitov sledovat nyní cikánské hroby v Teplicích jich je mnoho a jsou moc hezký, často mají i podobiznu a housle, několik boxéru je tam taky. Maru

    OdpovědětVymazat
  5. Jituško, moc ráda jsem se do Železnice díky tobě podívala, byla jsem tam jako holka a nepamatuji si nic. Kostel a ty náhrobky by mě taky zaujaly.
    Děkuji a přeji příjemné odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Hezké náměstíčko, také se pozastavuji u hezkých baráčků a obdivuji staré dveře :-D

    OdpovědětVymazat
  7. Městečko moc hezké, domky opravené, muzeum v krásné chaloupce, ale ty náhrobky mě zaujaly nejvíc. Kolem kostelů býval hřbitov, ale tady jsou takové zapomenuté - jak píše Večernice - jako by si povídaly. Hezké klidné dny

    OdpovědětVymazat
  8. Skvělé fotečky⚛ ღ ♥ Staré náhrobky se mi líbí ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  9. Tam jsem nikdy nebyla. Podle Tvých fotek je to příjemné místo.
    Klidnou neděli, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. Hezké historické domy, ale ty náhrobky jsou úžasné!!! pěkné záběry. Přeji hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
  11. Moc hezké vzpomínkové fotky,krásné náměstí a náhrobky.👍

    OdpovědětVymazat
  12. Jituško, pěkně jsi nás provedla.
    Měj pokud možno klidný nový týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
  13. Super fotky, také mě učarovalo náměstí a náhrobky ♥

    OdpovědětVymazat
  14. Krásné fotky a pěkné čisté město Jituš

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení