16.9.24

Něco létá,něco plave

Nastřádala jsem zase pár fotek ptáků v okolí Turnova.Je to z mých vyjížděk na kole.Poprvé jsem viděla i volavku bílou.Na poli jich bylo hodně,ale fotit se mi moc nedařilo.Oproti volavce popelavé se mi zdá bílá drobnější.V naší republice hnízdí nepravidelně a vyskytuje se v menších hejnech hlavně v nížinách u vodních zdrojů.Je to částečně tažný druh.Volavka bílá je chráněna zákonem,jako silně ohrožený druh.                                                         

 Volavky byly hodně daleko a teprve doma na fotkách jsem zjistila,co jsem fotila.Byli mezi nimi i dva čápi.Fotky jsou z konce července.Čápi už odletěli do teplých krajin.









Labutě jsem fotila přes plot z boku Žabakoru.Vepředu nejsou vůbec vidět




Další labutě byly na rybníku Oběšenec



Lyska černá je plovavý pták.Líbí se mi,jak při plavání kývá hlavou střídavě dopředu a dozadu





Najednou z rákosí připlaval tenhle prcek.Nedokázala jsem poznat ke komu patří.Mládě lysky vypadá jinak.Kachny na rybníku nebyly








Živo bylo i na rybníku u Všeně




Husice nilská


Takového štěbetání.Asi jiřičky,snad stihly před tím nečasem odletět



Na poslední vyjížďce v srpnu jsem zahlédla jeřábí rodinku
Dva dospělí a mládě



Byla jsem daleko a tak vzlétli z jiného důvodu.Já je nevyrušila.Asi se nechtěli fotit















Mějte hezké a klidné dny bez pohrom



16 komentářů:

  1. Jitko, šestá a desátá fotka se mi moc líbí - To se ti tedy fakt povedlo. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Jituško, hezky jsi to nafotila 🍀🌞🌼

    OdpovědětVymazat
  3. Kaleidoskop podle Hanky:
    Pěkné snímky, i když v těchto dnech voda dokázala pořádně potrápit ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,to máš pravdu.Vody má teď každý dost.Měla jsem příspěvek připravený už delší dobu a dala jenom publikovat a nepřemýšlela.Asi bych ho dala jinak později

      Vymazat
  4. Jituško zdravím, v tomto smutném deštivém počasí, mě fotečky moc potěšily, díky Ti ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, pěkné ptačí fotky

    OdpovědětVymazat
  6. Jitko,moc pěkné záběry z přírody jsi pořídila.

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško, nádhera! Ty fotit prostě umíš!
    Přeji klidný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Anonymní17.09.24 7:10

    Jituško, nádhera, Maru

    OdpovědětVymazat
  9. Tvoje záběry si vždy užívám. Takových rybníků mám okolo sebe a já tam vidím kachny a nebo nutrie. Super snímky. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  10. JItuško krásné fotečky děkuji vždy mne potěšíš opatruj se voda už nám klesla je to v pohodě..

    OdpovědětVymazat
  11. Jitko, labutě na rybníku Oběšenec, to je krása 😉😊

    OdpovědětVymazat
  12. Tak to je krásná přehlídka vodních ptáků!!! Super. - Jitko, myslím si, že to mládě je slípka zelenonohá, snad to nějaký odborník potvrdí či vyvrátí. Přeji krásný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mládě nedokázala identifikovat.Hlavně jsem to brala podle toho,kde má mámu a tam byly jenom labutě a lyska.

      Vymazat
  13. Dobrá fotografická práce! To mládě vypadá na něco brodivýho, má dost dlouhé nohy, podle toho jak stojí v té vodě. Nebo jí tam bylo tak málo :D.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení