5.9.24

Semily,město nemilý

 Manžel si potřeboval něco vyřídit na své zdravotní pojišťovně v Semilech.Využili jsme k tomu den,kdy se po úmorných vedrech nepatrně ochladilo.Já si krátila čas prohlídkou náměstí a vzpomínala,když jsme sem pravidelně každý měsíc s kolegyní jezdily na okresní úřad s účetní závěrkou.Tady se sumarizovaly všechny obce okresu a pokud sestavy nevyšly,hledaly se chyby.V tom spěchu to bylo hodně stresující.Nechci tady vzpomínat na své pracovní úspěchy,ale měla jsem štěstí,že pracovat s čísly mě hodně bavilo a navíc s úžasnou kolegyní.Semily město nemilý,nikdy se nám tam pracovně nechtělo.Také i proto,že panovala mezi městy i rivalita.Turnov byl okresem do roku 1960 a od té doby byly Semily.Přitom jsou o polovinu menší ,ale nebylo to jenom o tom.Pamatuji,že se několikrát mluvilo o změně,podepisovaly se petice za okres Turnov.Žádný návrh u ministerstva vnitra neprošel.V roce 2002 byly okresní úřady zrušeny a my v účtárně si tím spíše pohoršily,protože jsme jezdily s uzávěrkou do Liberce na krajský úřad.Naštěstí později se už vše posílalo elektronicky.Do Semil moc nejezdíme.Občas dříve na Katastrální úřad a manžel tu má zdravotní pojišťovnu..On má na Semily příjemnější vzpomínky.Po vojně zde nastoupil k profesionálním hasičům na dva roky,než se vybudoval pro profesionály areál v Turnově.Hasičině se věnoval od dětství.Tak pokud  jsme jeli přes Semily nezapomněl hasiče pozdravit.Teď jsou už jeho vrstevníci dávno v důchodě.

                                                      Ocenila jsem park hned vedle Riegrova náměstí




 V parčíku stojí socha Františka Ladislava Riegra,nejslavnějšího rodáka ze Semil.Narodil se roku 1818..Jeho manželkou byla dcera Františka Palackého.Jsou po něm pojmenovány náměstí,ulice,školy po celé republice.Já si vzpomenu u nás v Českém ráji na Riegrovu stezku a Riegrovu chatu na Kozákově



Riegrovo náměstí plné aut.To dříve nebývalo.Na jedné straně byly autobusové zastávky,tam jsme většinou vystupovaly.Šla jsem okouknout zda tu jsou dva obchody s oděvy,kam jsme si šly po náročném dopoledni udělat radost a koupily si něco na sebe.Obchody pořád fungují
a v jednom jsem si koupila dvě halenky.A už jsem musela spěchat k autu,volal mi na mobil manžel.
V Semilech je ještě pár zajímavostí a ty jsem už  představila v některém starším příspěvku.



Bufet,kam jsme chodívaly s kolegyní na jídlo tu stojí pořád.A že je to už hodně let.







Cestou domů se mračilo,ale žádný déšť z toho nebyl.Ale byla to kulisa pro fotky a tak jsme zastavili na odpočívadle nad Tatobitama,kde je pěkný výhled.



Ať jsme,kde jsme v okolí Turnova všude na nás vykukují Trosky



Ale i kaplička sv.Anny na Vyskři je vidět z daleka



Těším se na barvy podzimu,na chladná,mlhavá rána.To mám ráda..Zatím je u nás všechno povadlé a rezavé.
Myslím,že kdo má rád horké léto,že si ho parádně užil a to je dobře.
Mějte se hezky


15 komentářů:

  1. Jituško, některé chvíle nám prostě v hlavě zůstanou, že...
    Děkuji za fotky z města (jen tak jednou ročně projedeme) a hlavně z té vyhlídky, to je nádhera!
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. V Semilech jsem už hodně dlouho nebyla, ale jednou jsme projížděli a manžel si chtěl koupit pánský letní oblek. Když si ho zkoušel, tak součástí obleku byla i pánská vesta. Syn mu říká "tati ty jsi jako milostpán". Oblek jsme koupili a dlouho ho nosil. Ale k fotkám, podle záběrů už nic nepoznávám, ale líbí se mi výhledy s mraky ze kterých neprší. Jo a vzpomínky na uzávěrky asi máme každá, i já je mám, ale z Prahy. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  3. Jituš, ráda jsem se podívala, ale dnes hlavně četla. Semily jsou pro mne vzdálené, takže jen o nich vím. V Turnově jsem sice nebyla, ale asi třikrát jsem projížděla z Pardubic do Liberce a Turnov je zastávka. Takových soupeření mezi městy znám několik a po pravdě, nelíbí se mi to. Nějaké petice většinou nemají úspěch - ani v dnešní době. Jen to víří špatnou náladu. A to, že okresní město je menší než jiné, vedlejší, tam není výjimkou a podle mne to nevadí. Velikost města se asi bere podle počtu obyvatel, okresní město se spíše vybírá historicky. Zase jsem se poučila a to mám nejraději.
    Měj hezký den. ☺

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, hezké město i vzpomínky, přemýšlela jsem co já a vzpomínky? Třicet let bydlíme na vesnici kde už si za mnou jednou i s manželem byla, a to je moje srdcovka, muliju tu vesnici a chci tu dožít to je moje srdcovka. Maru

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, já v Semilech nikdy nebyla. Fotky z vyhlídky s mraky jsou moc hezké
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
  6. Záběry z měst jsou hezké, ale výhledovky jsou úžasné!! - I já se těším na podzim. Včera jsem slyšela, že léto bude trvat do poloviny října (to snad ne!!!) a zima přijde dřív než jindy!! Tak nevím, kdy bude letos podzim?! - Přeji krásný den.

    OdpovědětVymazat
  7. Jitko, moc se mi líbí fotky z vyhlídky, jsou fakt krásné 😉

    OdpovědětVymazat
  8. Jitko,moc hezky výlet jsi měla, fotografie jsou toho důkazem
    Už se těším až si my vyjedeme,auto máme v servisu 😱🥰

    OdpovědětVymazat
  9. Zdravím, JItko, vždy mi nešlo do hlavy, proč Semily a ne Turnov.Tak Semily znám, ovšem jen jako východisko od vlakového nádraží na Kozákov a nebo na pochoďáček Riegrovou stezkou kolem Jizery na Spálov a dál na Železný Brod.To když jsme ještě chodili víc pěšky, pomalu každou sobotu, na výlety, ale na Turnov to městečko nemá.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahojky Jíťo, ráda jsem se s Tebou prošla, ten kraj neznám ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Jituško, přes Semily jsme párkrát projeli, ale nikdy nás nenapadlo zastavit. Proto děkuji za představení města.
    Přeji ti pěkné dny. Jitka

    OdpovědětVymazat
  12. Jituš,ráda jsem se podívala na tvou návštěvu v Semilech,poněvadž tato místa neznám.Měj se fajn au žívej pozdního léta.

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné snímky Jituško ♥ bezva výlet ♥

    OdpovědětVymazat
  14. V Semilech znám dobře jen jedno místo - nemocnici, ležela jsem v ní měsíc. Spravovali mně tam nohu poté, co mne porazilo auto. Všechna čest, je tomu 25 let a běhá mi to krásně. Když jsem pak jezdila na kontroly, tak jsme město s manželem prošli. Už si toho moc nepamatuji, snad jen pomník věnovaný Antalu Staškovi.... fotky mne moc potěšily

    OdpovědětVymazat
  15. To je zase krása, bezva fota, i na vzpomínky došlo, díky i za milé povídání ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení