2.9.24

Větrný mlýn Světlík

       Cestou z Německa se mě manžel optal,zda se nechci podívat i na větrný mlýn Světlík v Horním Podluží,že to máme při cestě.Souhlasila jsem.Mlýn jsme viděli v roce 2017,když jsme trávili dovolenou na hradě Tolštejn.Aspoň uvidíme,co je tam nového




Jedlová z auta.Tolštejn byl pořád schovaný.


Kousek od větrného mlýna je tato malebná chaloupka


V komentářích pod mlýnem se  psalo,že je mlýn zarostlý a není vidět.
My ho viděli už z cesty,když jsme k němu přicházeli.Byl i otevřený výhled na něj



Mlýn stojí na soukromém pozemku a tak jsem se blíže neodvážila.
Mohla jsem si ho ale krásně nafotit dole od rybníka velkým objektivem.
Bylo posekáno a fotografie jsou většinou výřezy.
Větrný mlýn je holandského typu z roku 1843.Je také jedním z největších dochovaných
větrných mlýnů u nás i s dochovaným technickým vybavením.Ovšem veřejnosti je nepřístupný.
Mlýn byl naposledy v provozu roku 1945.Od té doby chátral a byl terčem vandalismu.
V roce 1962 byl mlýn rekonstruován.Ovšem po silné vichřici začal opět chátrat.
Od roku 1964 je větrný mlýn v soukromých rukách.Rozsáhlé rekonstrukce byla provedeny
v roce 2002 - 2009.







Fotografie z roku 2017 k porovnání.Je vidět,že se tu udělalo hodně práce.
Zbývající lopatky ležely na zemi.


Pod mlýnem je rybník Světlík.


A tím  náš výlet skončil


Mějte hezký první zářijový týden

17 komentářů:

  1. Jitusko, mlýn je opravdu pěkné zachovalý. Nový majitel se stará. A možná, že někdy zarostlý byl a tak to majitel napravil. Míč krásné všechny fotky.

    OdpovědětVymazat
  2. Kouzelný, skoro pohádkový mlýn, Jituško! Škoda, že se nedá víc prozkoumat...
    Děkuji za parádní fotky a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní02.09.24 8:02

    Jituško,
    tak to je stoupák na kole by to byla hrůza, mlýn moc hezký i výlet krásný. MAru

    OdpovědětVymazat
  4. Jitko, škoda, že mlýn s vnitřním vybavením není zpřístupněný. Ale aspoň, že nechátrá.
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
  5. Jituš, to je parádní mlýn! My, výletníci, bychom všechno chtěli prozkoumat, já jsem taky taková, buďme rádi, že tak. Vlastnit bych takový mlýn nechtěla. 😉

    OdpovědětVymazat
  6. Mlýn vypadá hezky, ale ta dřevěno - zděná chalupa vypadá úžasně!!! Připomínky dávných časů. Přeji hezký začátek týdne.

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherný mlýn Jituš,škoda,že není přístupný.Máš moc pěkné výlety a hodného manžela,který tě vždy zaveze na zajímavá místa.přeji další hezké dny.🌞

    OdpovědětVymazat
  8. Moje dobře známá místa - z Podluží na Studánku a za chvíli jsme v Rbk...jo, co jsem se tam najezdila. Jitko, kdo ví, jestli majitel někdy mlýn nezpřístupní? Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  9. Jituško zdravím, moc se mi líbí mlýn, ten je parádní. Měj se hezky, Lenka

    OdpovědětVymazat
  10. Ahojky Jituško, mlýn je moc hezký trávite s manželem super výlety

    OdpovědětVymazat
  11. Pěkný mlýn, o kterém jsem slyšela z vyprávění, ale nikdy jsem tam nebyla a do Podluží jsem jezdila. Sama jsem tam nesměla a teta chodila do práce a nebyl čas. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  12. Parádní mlýn, mám ráda větrné mlýny. Měj se krásně Jitko :)

    OdpovědětVymazat
  13. Ten mlýn vypadá moc pěkně. Je vidět, že je opečováván a to je dobře.

    OdpovědětVymazat
  14. Mlýn je nádherný, krásný výlet.

    OdpovědětVymazat
  15. Jituško, zajímavá stavba. Takový mlýn jsem ještě neviděla.
    Měj se moc hezky. Jitka

    OdpovědětVymazat
  16. Nádherné fotky, větrný mlýn znám jenom z fotek♥

    OdpovědětVymazat
  17. Jituško mlýn je kouzelný, bezva fotky ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení