4.4.19

Modely hradů.zámků a kostelů Českého ráje

Na den,kdy manžel není v práci jsem tentokrát naplánovala výlet do Městského muzea v Lomnici nad Popelkou,kde je výstava modelů hradů,zámků a kostelů Českého ráje,na což jsem se velmi těšila.Jedná se o kolekci miniatur vybraných památek ve většině případů v poměru 1:125.Autorem je bývalý kastelán hradu Valdštejn pan Ladislav Koucký,který bohužel nedávno zemřel.Pana Kouckého jsem znala osobně,chodil často do účtárny,kde jsem pracovala,protože hrad Valdštejn patří pod Město Turnov.Na jejich výrobu byly jako stavební materiál použity např.dřevo.kartony.sádra,polystyren,lepidlo,piliny,písek a stromy z modelových železnic.Jsou zde k vidění i snímky památek,historické knihy a obrazy.Ve vitrinách se nalézají suvenýry spojené s hrady a zámky.

Náměstí v Lomnici na Popelkou.Žlutá budova je radnice.



Městské muzeum



Tady se mi bude líbit.Trochu horší je to s osvětlením.Budu si více hrát s foťákem.



Zámek Hrubá Skála.


Na miniaturách se mi líbí,že si mohu model prohlédnout ze všech stran,což ve skutečnosti leckde nejde pro nepřístupnost terénu.


Pan Ladislav Koucký




Toto je středověká podoba části hradu Valdštejn podle Petra Vodičky.


Zámek Hrubý Rohozec



Zámek Hrubý Rohozec s obrazem mostu k hradu Valdštejn


Hrad Frýdštejn.Tady je autorem pan Vodička.



Hrad Trosky


Kostel sv.Vavřince v Tatobitech,kde pan Koucký žil


Hrad Humprecht



Zámek Sychrov





Hrad |Valdštejn s kaplí sv.Jana Nepomuckého



Hrad Valečov


Hrad Kost





Zámek Mnichovo Hradiště


Kachle ze zámku Hrubá Skála



Jak vypadají modely ve skutečnosti znáte z mých fotografií,protože je často fotím při našem výletování po Českém ráji.
Po prohlídce miniatur jsme se ještě vydali na prohlídku celého muzea.To bude v dalším příspěvku asi až po víkendu.Mějte krásné dny


10 komentářů:

  1. Krásné fotografie. Vsechny ta hrady i zámky jsem už také navštívila s výjimkou Hrubé Skály. Tam se teprve chystáme ...Ty miniatury jsoufskt nádherné.

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, krásná výstava, ty modely jsou opravdu úžasné. Tímto směrem nejezdíme, takže většinu modelů neznám, ale v reálu by stála za návštěvu všechna zmíněná místa. Tak třeba někdy se mi to podaří.
    Měj prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,děkuji.Také neznám spoustu míst,jezdíme tak do 100km od našeho bydliště.

      Vymazat
  3. nádherné fotografie Jituško******* já byla pouze na hradu Kost, Trosky a na zámku Sychrov

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuš,děkuji.Tak to jsi byla na dost místech.Já to tam u vás neznám skoro vůbec.

      Vymazat
  4. Božínku to jsou krásné modely 🌞🌹🍀🦋♥️🌷🥀co je za tím piplačky, než bylo dílo hotové. Krásné fotečky 🌞🌹🍀🦋♥️🌷🥀

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Jituško, to je krása, žasnu nad trpělivosti a hlavně zručnosti. Fota jako vždy super*********************************************

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak Danuško,také žasnu.Děkuji za komentář

      Vymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení