24.5.20

Jak bylo u nás doma

Doma je dobře.Poslední čtyři dny byly nejhezčí,protože jsme tu měli vnučky.Syn zatím pořád pracuje na 60% a to znamená,jenom tři dny v práci a tak tu mohly být vnučky už ve čtvrtek.Jsou milé,pořád se ptají,zda nechci s něčím pomoci.A tak jsme vařily,pekly,háčkovaly.Se synem a jeho přítelkyní zase výletovaly.My byli s manželem tentokrát doma.

Z okna ložnice jsme pozorovaly dvě hrdličky,které se hašteřily.Původně jsem si myslela,že si tu budou zakládat hnízdo,jako v loňském roce a já budu moci sledovat,jak rostou mlaďata.Ale zatím to tak nevypadá.Vysedávají na stromech okolo domu,ale ne jenom ony,je tu i páreček holubů.










O víkendu občas popršelo,ale bylo i sluníčko.To jsme mohly posedět v lodžii.
Samozřejmě,že tam musela být i Modřinka a Bleky.Jsou zvyklé tam být se mnou a vyhřívat se na sluníčku.





Rozkvétají mně muškáty.




Mám radost,jak mi roste netřesk,který jsem dostala od sestry ze zahrádky.



Při pečení mně hodně pomáhala nejmladší vnučka Valinka.Je moc šikovná.
Nejdříve jsme pekly koláčky podle receptu Helenky Davidové.Byly vynikající.
To koště vpravo je Modřinky kočičí tráva.V Turnově ji nikde nemají,tak asi budeme muset zajet do Liberce do Globusu,kde ji pořád kupujeme,aby mi neokusovala doma a na balkoně kytky.


Další den rohlíčky plněné ořechovou nádivkou a to podle receptu Jitušky / A jen tak mimochodem/.Zjistila jsem,že stejný recept má na blogu i Ivetka.


Koláčky i rohlíčky byly moc dobré.Bylo nás na to šest a tak to bylo vždy brzy pryč.No a dnes jsem si říkala,mladí jsou s vnučkama na výletě na Troskách a určitě jim vyhládne.Až přijdou uvaří si kávu,holčičkám čaj a tak jsem ještě upekla bábovku s ořechy a čokoládou.


Jeden večer syn udělal výborný zeleninový salát s kousky kuřecího masa.Měla jsem zrovna upečené houstičky.Nejsem zvyklá večer jíst a tak jsem si dala jenom malou misku.Jenže mně tak chutnalo,že jsem snědla misky tři.


Jiný den jsme si zase upekly opět podle receptu Jitušky /A jen tak mimochodem/ rolky z listového těsta plněné česnekem a sýrem.To chutnalo hodně mně a synovi.Jsou opravdu výborné.


Protože jsem měla listového těsta více a vnučky měly chuť na pizzu,tak jsem ji udělala z něho.Už jsem ji z listového těsta dělala a chutnala mně pomalu více,jak z těsta na pizzu.Vnučky si daly na těsto,co chtěly.



Začala jsem s vnučkama háčkovat motýly.Docela jim to šlo.No,kdo jiný by je to měl naučit než babička.Já jsem se také všechno,hlavně šití,naučila od své babičky.Maminka neměla tolik času,byla hodně v práci a my se sestrama často u babičky.A babička byla švadlena.






V týdnu jsem si doháčkovala další polštářek filetovým vzorem.Příště už zkusím nějaký složitější vzor.Tyhle polštářky jsou do obývacího pokoje.Takže aspoň ještě dva chci uháčkovat.


Modřinka nám chce někam odcestovat.Syn si rozložil mapu a hned tam byla.


V sídlišti jsme stačily natrhat pár kopretin do vázy,protože se tu sekala tráva a vzali ji i s kopretinama.Modřinku hodně zajímaly.



Po dvou měsících jsem si užila vnuček a těším se,že už tu s námi budou zase pravidelně každých 14 dní.
Věřím,že i vy jste si užili hezký víkend ač byl dost deštivý.
Zítra jsme venku bez roušek a konečně se budeme moci pořádně nadechnout.
Já budu zítra odpočívat na balkoně s knížkou.
Mějte hezký začátek nového týdne

28 komentářů:

  1. Jituš, o hrdličkách se říká, že spolu že vzájemné symbioze. Jako hrdličky. Možná to jejich sváření byla jakási forma námluv. 😊 U nás se objevují také, ale víc je slyším, než vidím.
    Vnučky sis užila náramně a nad těmi kulinářskými hody se mi sbíhají sliny. Jsou šikulky, motýlci se mi moc líbí. Také mně naučila háčkovat moje babička a já, ač mám tři vnučky, žádná nejeví zájem o tuto techniku. Dcera skončila u řetízku a s holkami to také moc nevidím.
    Kočička je nádherná, má úžasné oči (jsem kočkomil), stejně tak i Bleky, kterého už jsem viděla. Tak je za mně pohlaď.
    Měj krásné dny-

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,to máš pravdu o hrdličkách.Tak spolu asi laškovaly.Vnučka od dcery taky neměla nikdy zájem o podobné věci,ale vnučky od syna občas s něčím přijdou,abych je to naučila.
      Ráda Modřinka a Bleky pohladím.Děkuji za komentář

      Vymazat
  2. Jituško, to jste měly opravdu pestré a aktivitami nabyté dníky.👍😊
    Přeji příjemný večer.😊

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jituško vidím, že jsi měla bohatě naplněný víkend. Od všeho kousek a těch zážitků s vnučkami. Zvířátkům se u vás také dobře daří - na lodžii je jim dobře a s tvé pečení mne přineslo inspiraci. Měj se moc hezky.
    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško,děkuji.To víš,na vnučky jsem se těšila a pro druhé se dokáži roztrhat.

      Vymazat
  4. Jitu, to jste měli doslova nabitý víkend. Já jsem tu také měla po třech měsících celou rodinu. Také jsem pořád vařila a pekla jak o závod a myla hory nádobí. Dnes večer konečně odpočívám. Příští týden bude ve znamení oslav a tak zase bude o aktivity postaráno. Měj krásný poslední májový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je dobře,že to už bude zase ve starých kolejích.My s dcerou a staršími vnoučaty se už vidíme často.Až bude teplo,tak stejně jsme u nich na zahradě a to je přeci jen lepší,jak být vevnitř.

      Vymazat
  5. Jituško, moc ráda věřím, že to byly krásné dny a ze srdce ti je přeji. Ty přetrhané kontakty mi daly opravdu zabrat. Taky jsem byli na návštěvě u nejbližší kamarády (oslavit únorové narozeniny), včera byli přátelé u nás...
    Z fotek je cítit domácí klid a pohoda, spousta dobrot a tvořen s babičkou, prostě parádní dny.
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,mně to vadilo ze všeho nejvíc.Jsme rodina,která je ráda spolu a já mám také pevné vztahy se svými sestry a i kamarádkami a to odloučení bylo pro mě těžké.

      Vymazat
  6. Ahojky Jíťo, to jsi měla krásný a bohatý víkend. KOukám co jsi toho napekla, samé dobrůtky. Na lodžii máš příjemné posezení Bleky s Modřinkou si také užívají.Měj prima nový týden u nás je chladno a prší💕🌻🐇🌺🌼🌹🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,za lodžii jsem moc ráda.My sem ta na sluníčku dokážeme krásně vyvalovat.Myslím sebe,Modřinku a Bleky.

      Vymazat
  7. Jituško, to je ale vydatný příspěvek.Běda, jestli z toho prohlížení dobrůtek přiberu.Všechno bych si dala, vypadá to a určitě i chutná úžasně!
    Háčkovaní motýli jsou jako živí.
    Krásně jste tmelili rodinu, taky máš skvělý výhled do přírody.Přímo hrdličkám do soukromí.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,já pokud tu nejsou vnučky a nebo nějaká návštěva,tak sice peču,ale jenom v malých formách.Syn sladký skoro nejí a manžel má nadváhu a tak ho nechci pokoušet.

      Vymazat
  8. Jo, Jitko, zapomněla jsem ti napsat, že máš moc hezkou a útulnou zašívárnu, náš balkon je tak malý, že pár truhlíků s muškáty a jeden velký květináč s netřesky způsobily, že už se tam téměř nevejdu.O stolečku prostři se a židličce nemohu ani uvažovat. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,za lodžii jsem ráda.Mám to náhradu za zahradu,kterou jsem musela prodat kvůli synovi.Na zahradě jsem vydržela celý den,ale ne,že bych tak makala.Ležela jsem na slunci a četla si.

      Vymazat
  9. Jitulko nádheráááááááááááááááááááá a jak pejsek krásně odpočívá a co jse všechno upekli samé dobroty to jste měli doslova nabitý víkend u nás dnes stále prší a vnuk už šel do školy tak mám pohodu..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško,to víš,jak jsou tu vnučky a tentokrát i synova přítelkyně,tak se něco snědlo.Pro manžela tolik nepeču,má nadváhu a syn sladké skoro nejí.Moje vnoučata do školy zatím nemusí.Ani ta nejmladší.

      Vymazat
  10. Ahoj, Jituš, děláš mi chutě... :-) krásné fotečky.Opatruj se a moc děkuji za písmenka na blogu....♥

    OdpovědětVymazat
  11. Jitko, nevím, co chválit dřív. Jestli fotky hrdliček, nebo sezení či ležení :o) na lodžii, nebo vaše kuchařské výtvory. Je vidět, že se s holkami nenudíš a to je moc fajn. A ony se od Tebe spousty věcí naučí a to je k nezaplacení.
    Přeji hezký týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,s vnučkama se nenudím.občas s těma chlapama,co tu mám.Vnučky chtějí pořád něco dělat a to mně vyhovuje.

      Vymazat
  12. Jitko, ty jsi se tedy nenudila. Jsem ráda, že vše chutnalo.
    Musím pochválit lodžii, pěkně jsi ji zabydlela. A je vidět, že i kytkách se tu líbí.
    Úspěšný týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš,pochutnali jsme si všichni.Určitě budu zase péci.Jak bude teplo,tak bude více setkání na zahradách s něco na zub se hodí vždy.

      Vymazat
  13. Sákryš! to je dobrůtek! Já pekla akorát v sobotu reveňovej koláč.A teď mi přinesla na ochutnání sousedka. Tvoje lodžie mi připomněla mé kytkové království na lodžii ještě v Praze.

    OdpovědětVymazat
  14. Vendy,sice peču každý týden,ale do malých forem.Manžel má nadváhu,tak ho nechci pokoušet a syn sladké skoro nejí.Rozjedu se,když jsou tu vnučky a i od dcery a nebo návštěva

    OdpovědětVymazat
  15. Nádherné fotky jsi nafotila******* je tam taková směska všeho, u nás propršel celý víkend, vlastně už od čtvrtka

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení