14.5.20

Suhrovické rybníky

U Suhrovických rybníků jsme byli poprvé vloni začátkem dubna.Vím,že jsem si říkala,že jsme je měli navštívit o něco později,až se to bude všechno okolo zelenat.Moc velká změna oproti loňsku nebyla,akorát tráva byla hodně narostlá a zrovna ji pán na traktůrku sekal.Vypravili jsme se sem o prodlouženém víkendu.V sobotu bylo krásné počasí a velké teplo.Změnilo se to během doby,než jsme rybníky obešli.Obloha zbělela a udělalo se dost hrozné dusno.V rouškách se nedalo dýchat a tak jsme si je nasazovali pouze,když měli okolo nás přecházet ostatní lidé.Pár jich tu bylo,ale na tak velkém prostoru se to rozptýlí.

Suhrovické rybníky byly vybudovány v letech 2013-2015 na místě bývalého rybníka Šíďák.Nacházejí se mezi obcemi Suhrovice a Drhleny v okrese Mladá Boleslav.Jedná se o promyšlenou soustavu vodních ploch a toků propojenou lávkami a každý rybník slouží jinému účelu.Hlavním je rybolov.Jsou tu vytvořeny podmínky pro život různých vodních živočichů a nejen jim.







Kolem rybníku je pár posezení.Většinu měli obsazené rybáři.



Hnízdo pro čápy je pořád prázdné.



Domky pro kachny a jiné vodní ptactvo.









Lávky spojují ostrůvky.






Už jsme u žabince.Žabí koncert je slyšet zdaleka.




Žabí námluvy







Možná se žáby každému nelíbí,ale já bych ten jejich vodní život mohla pozorovat dlouho.










Dorazili jsme k ostrůvku,kde žijí králíci.Zahlédla jsem tam i morče.Začíná krmení a na laně se jim v domečku posílají nějaké dobroty.



Objevuje se u břehu nutrie.


Jak zjistí,že na ostrůvek putuje krmení vezme zpátečku.



Najednou jsou na ostrůvku nutrie tři.Králík,ale je u krmení první.Měla jsem velký objektiv v batohu,ale zrovna ruce moc neposlouchaly a tak bych měla stejně fotografie rozmazané.Škoda,tak jsem udělala nějaké výřezy.












Žab je tu hodně.Mají tady skvělé podmínky pro život.





Obloha zbělela a tak raději přepínám na auto,protože si u manuálu nevím rady s bílou oblohou.Ani automatický režim nedopadá dobře.Fotografie jsou hodně světlé.Pořád se musím učit.






Poslední ohlédnutí a razíme k mladým na Olšinu.




Dost se zamračilo.V dálce Drábské světničky a Příhrazské skály a tam někam pod ně jedeme.




Výlet se vydařil a můžeme plánovat další.Jak je hezky,moc doma nevydržím.Trochu se ochladilo,ale je slunečno a sluníčko hřeje.Pršelo v neděli večer a ve středu v noci.
Mějte hezké dny




23 komentářů:

  1. Jituško, krása a ty žáby - moc pěkné. Do Drhlen jezdil bráška s rodinou a našimi rodiči léta na dovolenou, celá ta oblast je bezva na kolování.Zdravím Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,děkuji.Je to tady rekreační oblast a ten den byly rybníky obložený auty a karavany.Žab je tam hodně a baví mě je fotit.Dokonce jeden pán si o fotky žab napsal.

      Vymazat
  2. Jituš, prošla jsem se s tebou místy, kudy jsem chodívala kdysi často. S rodiči jsme jezdívali do Drhlen, dnes se to tam jmenuje Zlaté údolí. Já si ještě pamatuju jednu chatku, kde se vařilo a plácek, na kterém stály stany. Za ty roky se to tam hodně změnilo.
    V Suhrovicích, kam jsme chodívali do hodpody k panu Masákovi, si ještě pamatuju na původní rybník Šíďák. Nebyla jsem tam už spoustu let. Naposledy, když byl syn malý, jsme tam vyrazili a vzali sebou kamarádku s dcerou. Auto jsme tehdy nechali u kempu a obcházeli Drhlenský rybník od mlýna do skal. Tam nás chytla průtrž mračen a kroupy, nebylo se kam schovat. Když jsme se blížili už po druhém břehu k rekreačnímu středisku, kam jsem jezdila na tábory a kde jsem s rodiči trávívala ještě další týdny dovolené, asi jsme "pobavili" bývalé spolupracovníky rodičů, kteří se smáli promoklým lidem, nesoucím v náručí plačící děti. Kdyby nás na chvilku schovali pod verandu... Od té doby jsem tam nebyla. Bude to 40 let. U Komárovského rybníku na druhé straně jsme s mužem byli před třemi roky. Někdy bych se tam asi měla podívat. Vím, že ve Zlatém údolí došlo k požáru a zemřel tam student a snad i profesorka, která ho chtěla zachránit. Už je to taky pár let.
    Tak vidíš, jaké vzpomínky ve mně vyvolaly tvoje parádní fotky.
    Měj hezké dny 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno,ty to tady u nás všude znáš a máš pěkné vzpomínky.Já jezdila jednu dobu do Drhlen za kolegyní z práce.U rybníků jsme se koupali jak s dětma,tak s vnoučatama.Škoda,že Komárovský rybník už není to co býval.My jezdili hodně na Branžež

      Vymazat
  3. Krásné foto z pěkného výletu. M.

    OdpovědětVymazat
  4. Jitko, moc jsem si procházku kolem rybníků užila. Je to krásné místo. Fotky jsem ukázala i manželovi, líbilo se nám jak jsou zvířátka na ostrůvku krmena. A já obdivovala krásné fotky žab. Já mám jen malý foťák a s ním takové fotky nedám.
    Měj pěkné dny. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko,děkuji.Bavilo mě pozorovat,jak žáby,tak i krmení zvířátek na ostrůvku

      Vymazat
  5. Další skvělá procházka s Tebou. Super. Koukala jsem, že nutrie mají na ostrůvku domečky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Na ostrůvku jsou domečky pro králíky a morčata a nutrie jsou tam spíše jako vetřelci

      Vymazat
  6. Jituško, děkuji za představení krásného místa! Fotky žab jsem obdivovala už na IG! A ten ostrůvek... Prostě moc hezké místo!
    Přeji příjemný den a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Já dám fotky na blog a potom sdílím na IG.

      Vymazat
  7. Jituško, u nás prší už třetí den a bylo i lehce nad nulou.
    Ale je potřeba zalít.
    Moc krásné fotky, rybníky jsou na pohled příjemným místem.
    krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko,děkuji.Taky bych brala i ty tři dny deště,ale u nás nic.

      Vymazat
  8. Jituško, krásná procházka - pěkně jsem si ji užila, ale žáby jsou kouzelné. Moc pěkné fotky jsi nafotila. Přeji ti hezký víkend. Iva

    OdpovědětVymazat
  9. Anonymní16.05.20 8:49

    Paní Jitko,nemohl jsem přijít,jak sem napsat komentář.Zasloužíte si velkou chválu.Máte tu hodně krásných míst a pro mě hodně tipů na výlety.Vaše fotografie jsou opravdu nádherné.Budu sem chodit často.
    Pavel z Instagramu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavle,moc děkuji za návštěvu.Komentáře jdou asi psát těm,co mají profil na Blogspotu.

      Vymazat
  10. Jituško tak to je další nádhera toliík toho si nafotila máš kam chodit je to tam moc hezké u nás rybníky nejsou jenom tak přehrady tady máme ****************************hezký víkend přeji moc zdravím

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško,děkuji.U nás je rybníků docela dost

      Vymazat
  11. Moc pěkné fotky a vycházka******** super ,že se Tě podařilo vyfotit ty žáby a nutrie *********

    OdpovědětVymazat
  12. To je nádherné místo :-) . My máme u nás za vesnicí také podobný rybník a s manželem tam trávíme hodně času :-) . Manžel rybaření miluje. Jsem ráda, že má takový klidný koníček :-) . K narozeninám jsem mu koupila nové nástrahy a měl z nich radost jako malý kluk. Ještě ten den je šel vyzkoušet a přinesl kapra k večeři :-) .

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení