20.8.22

Dokončení výletu z 31.7.

 V Cerhenici jsme se šli ještě podívat k vyhlídkové věži.Tak je to uvedeno na mapách.cz.Když jsem to řekla manželovi,kam jdeme tvářil se rozmrzele s tím,že přeci vím,že nemá mít žádnou námahu.Věděla jsem,že je rozhledna malá.Ani jsem nepočítala schody,možná jich máme do druhého patra doma více.Když viděl rozhlednu byl spokojený.

Dřevěná vyhlídková věž byla postavena v letech 2014-2015 v rámci projektu Naučná stezka Cerhenice.Je to tu samá rovina.Vidět jsou Pečky a Sadská.








Tady jsem aspoň neměla závratě,hi,hi







Samá rovina



Kostel sv.Václava v Pečkách,okr.Kolín byl zbudovaný počátkem 20.století.
Jedná se o novorománskou stavbu.








Pomník T.G.Masaryka na náměstí,který byl odhalen ke stému výročí založení 
Československa.



Mají tu hezkou budovu radnice.V Pečkách se mi líbilo.




Poslední zastavení bylo v Dobřichově.Tady jsem  hledala dřevěnou zvoničku.Obešla jsem celý kostel,nafotila ho ze všech stran a až nakonec jsem si všimla malé zvoničky pod kostelem.


Kostel Nejsvětější Trojice stojí na místě původního kostela z 10.století.Ve 14.století byl goticky přestavěn








Pomník  z roku 1832.Asi nějaký známý rodák z obce






Výhled na Pečky



Hezká dřevěná zvonička,kterou jsem málem nenašla.


I tady mají minirozhlednu,ale tam už jsme nešli.
Výlet jsme zakončili u mé sestry v Císařské Kuchyni.
Pořád čekáme na déšť.Včera pršelo tak dvě minuty.Nějak se nám déšť vyhýbá.
Mějte hezký zbytek víkendu


22 komentářů:

  1. Krásné fotky, kostel se mi líbí i ten kříž ⚛ ღ ♥ Prima večer ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Přes Pečky myslím, jezdí náš rychlík, ale nebyla jsem tam. Manžel to má s Tebou dobré, že ho vytáhneš, to je pro něj prospěšné, ale tipuji, že někdy musí být ... trochu naštvaný ☺ ☺ . A vedle toho kostelíka není to snad smírčí kříž? Není to dobře vidět, ale zrovna se tím trochu zabývám.
    U nás pršelo a to jsme na východě. Mějte také spokojený víkend. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,smírčí kříže bývají podle mě hlavně kamenné.Ten to ani není jako smírčí označen.
      Nevím,jak to myslíš,že je naštvaný,ale pokud by se mu se mnou nikam nechtělo,nic bych s ním nesvedla.Je hodně paličatý a nic mu nevnucuji

      Vymazat
  3. Ráda jsem se podívala, Jituško! Už jsem na podobné rozhledně byla, po dostavení vyrostly stromy kolem, výhled byl skutečně nulový :o)
    U nás začalo pršet až včera večer...
    Měj příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady je u rozhledny dobré,že nejsou okolo stromy.Byla jsem i nejmenší Cimrmanově rozhledně.Pro mě jsou to hlavně recese

      Vymazat
  4. Krásné záběry z pěkných míst. Kostel v Dobřichově je nezvykle nízký a takový baculatý, ale mají krásné dveře a křížek je také pěkný. Pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.Já těch kostelů už viděla.Někdy je to jediná zajímavost obce.Nejsem ani věřící,ale na zajímavý kostel se ráda podívám.Líbí se mi spíše ty do výšky

      Vymazat
  5. Jituško,
    hned bych jela někam na výlet. Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,jsi každý den na kole a objedeš toho tolik za den,co mi někdy ani za týden.Nejezdíme pořád

      Vymazat
  6. Ta rozhlednička by snad vyhovovala i mému synovi. Jinak moc pěkná místa.Jitko, ten výlet jste si krásně užili. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Já výšky nemusím a tak mně stačila i taková nízká rozhledna.Tady to byla samá rovina,tak to bylo jedno.

      Vymazat
  7. Budova radnice v Pečkách se mi moc líbí. Rozhlednička nízká, ale výhled do kraje je naprosto dostačující.
    Měj klidnou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pečky je pěkné městečko,akorát mi vadilo to horko

      Vymazat
  8. Pěkný výlet. Ta vyhlídková věž je vážně nízká, ale hlavně, že poslouží svému účelu 👍
    Krásnou neděli 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko,ta rozhledna byla pro mě taková recese hlavně kvůli manželovi

      Vymazat
  9. Jituško, z tvých fotek je poznat, že pro ty, kdo se umí dívat se všude najde něco zajímavého.
    Díky za výlet a měj se hezky. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško,děkuji.Mám ráda místa,kde nejsou lidi.Proto z Českého ráje od nás utíkáme,tam chodí po památkách zástupy

      Vymazat
  10. Další nádherné fotky Jitu, na Strakonicku máme rozhlednu,kterou ještě svět neviděl. Šly jsme se na ní s holkami podívat a kde nic tu nic, jen cedule.Ale bylo jasně a tak jsme se alespoň kochaly. Byl tam nádherný výlet až na Šumavu a po celém okolí. Mile mě to překvapilo ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Květuško,děkuji.Také takovou rozhlednu znám.Cimrmanova v Nosálově u nás.Je to recese

    OdpovědětVymazat
  12. Další skvělý výlet, bezva fotky ******************

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení