24.8.22

Opět směr Jihlava

 Ve středu 18.8.měla vnučka další trénink v Jihlavě.Měla v plánu  jet už autobusem.Mělo být zrovna velké horko.Když se to dozvěděl manžel,tak hned řekl,že ji tam  opět dovezeme,aby se nemusela trmácet v horku autobusem.A tak jsme jeli.V klimatizovaném autě je fajn o to horší z něho vylézt.Tentokrát mně nebylo z jízdy nejlépe.Stejně jsem kvůli horku od návštěvy Telče upustila.Tam by to chtělo pohodu a více času.Po cestě bylo i tak mnoho zajímavostí a protože Nicolka má před sebou ještě rok studia v Humpolci,věřím,že se do Telče při nějaké další cestě podíváme.

Cestu už známe.Doprava tím směrem je dost hrozná.Samé kolony kamiónů.Ale občas je trochu klidu a ohlédnutí po krajině je příjemné.





První zastávka byla u zámku v Polné. Základem renesančního zámku ze 16.století byl gotický hrad.Roku 1584 ho Zachariáš z Hradce přestavěl v renesančním stylu.Zámek na konci 18.století vyhořel .Opraven byl jen provizorně a z větší části zbořen.Teprve ve 20.letech 20.století byl zrekonstruován a další opravy byly dokončeny v roce 2004.

V současné době na zámku sídlí muzeum a další instituce.Zámek a hrad leží nad rybníkem Peklo.














Věž kostela Nanebevzetí Panny Marie


Zámek Nový Rychnov je památkově chráněný.Byl vybudován v polovině
16.století na základech původní tvrze ze 14.století.Renesanční venkovské sídlo
bylo v polovině 17.století zkonfiskováno a předáno pražskému arcibiskupství a prošlo 
značnou barokní přestavbou.

Tady toho na focení moc nebylo.Auto bude asi arcibiskupa.



Tady by asi bylo co fotit,ale zámek je nepřístupný a nedobytný.Zámek Horní Cerekev
je památkově chráněn a byl vybudován ve 14.století rodem Regalů.Původně renesanční vodní tvrz
prošla barokní úpravou .Nyní představuje trojkřídlý dvoupatrový zámek s věžovitým rizalitem
a arkádami zdobeným nádvořím.





Zámek nad Zámeckým rybníkem


Odtud jsme se jeli Podívat do Počátek.To nechám to nějakého dalšího příspěvku.Dávám teď příspěvky na blog častěji než je u mě obvyklé.Je to z důvodu,že budu chodit v září 14 dní k mladým do restaurace pracovat.Budu zastupovat paní v kuchyni,taky důchodkyni,která bude mít dovolenou.A také využiji tu dobu ke generálce počítače.Staroušek trochu zlobí.Mějte hezké dny


24 komentářů:

  1. Jitu, to jsou moc hezké fotografie z několika zajímavých míst. Během cesty jste toho stihli docela dost navštívit. Krásné jsou ty pohledy do krajiny. Takové fotky mám nejraději. Těším se na další pokračování. Přeji ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,děkuji.Tím směrem je toho na zastávku opravdu hodně

      Vymazat
  2. Tak Jituško, kdyby si ve středu dala tu Telč, mohly jsme se potkat :o) Polnou trochu znám, máme tam klienty, určitě stojí za návštěvu synagoga a židovský hřbitov.
    Děkuji za další zajímavá místa a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, zdravím. Stihla jsi toho hodně a samá hezká místa navštívila. Tak ať se Ti v kuchyni daří, posílám pozdrav. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.V práci je fajn,dělám tam s dcerou a jejím přítelem.Co jsem v důchodě vítám vše,kde mohu být mezi lidmi

      Vymazat
  4. Moc hezké, jako vždy, Jituško.

    OdpovědětVymazat
  5. V Polné je toho opravdu hodně k vidění, jak píše Hela, už jsme tam také párkrát byli, A H.Cerekev jsem také nedávno navštívila a dala na blog.Ten kraj mám ráda, protože jsem ho dobře poznala ze sedla kola...ale to mi bylo méně a nebo při cestách do Slavonic z různých směrů, to jsem si dělávala zastávky pokaždé u jiné vesničky nebo městečka. Ani se ti, Jitko, nedivím, že jsi byla na to zvědavá a jeli jste se tam podívat, když jste měli tím směrem cestu. Schází mi Růženka, ta dávala z těchto míst pěkné reportáže.
    Měli jste moc pěkné počasí. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,je toho tady hodně.Jenom těch zámků po cestě.
      Na Růženku si vždy vzpomenu

      Vymazat
  6. Ahoj Jituš,
    opět moc pěkné snímky. Přeji krásné dny...♥

    OdpovědětVymazat
  7. Opět krásný a zajímavý výlet.Ráda jsem se podívala na hezké fotky a povídání o něm.Přeji další zajímavé výlety,ráda se vždy na tvé poutavé příběhy podívám...

    OdpovědětVymazat
  8. Jituško, děkuji za seznámení s zámky které jsem dosud neznala. To je výhoda auta že se může zastavit kdekoliv. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Je to výhoda auta a vyhovuje nám to.Manžel nechce vůbec chodit,tak aspoň takhle se někam podíváme

      Vymazat
  9. Moc krásné fotky, ty hradby se mi líbí ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  10. jejky to je kráááása, fotky, povídání ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné fotky Jitu, určitě jste si to užili ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Ty jsi skvělá cestovatelka a vidíš já skoro měsíc jsem proležela hihi...těšila jsem se mám Jíťo tvé fotky ráda♥

    OdpovědětVymazat
  13. Ivetko,jsi moc hodná a děkuji.Přeji ti hlavně to zdraví,to je pro nás to nejdůležitější

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení